اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

چه کارهایی در بدو ورود به ایتالیا باید انجام داد

ورود به ایتالیا

1- تهیه سیم کارت و فعالسازی آن :

در ایتالیا چند اپراتور تلفن همراه وجود دارند . به عنوان مثال

TIM, Wind, 3, Vodafone
که هر کدام بسته های مختلفی را ارائه میدهند. دانشجو میتواند از کارگزار در مورد تفاوت اپراتور و بسته های ارائه شده اطلاعات بگیرد .

2- معرفی به اداره پلیس : (Questura)

طبق قانون ایتالیا، دانشجو موظف است حداکثر تا مدت یک هفته پس از ورود به خاک ایتالیا خود را به یکی از ادارات پلیس معرفی نماید .

3 - درخواست کد مالیاتی :  Codice Fiscale

شبیه کد ملی در ایران میباشد که توسط اداره مالیات صادر میشود و در غالب یک کارت به متقاضیان تحویل داده میشود. درخواست کد مالیاتی رایگان میباشد. این کد بر اساس نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد هر شخص و از ترکیب آنها ساخته میشود. البته دانشجویان میتوانند این کد را به صورت مجازی و رایگان بر روی سایت زیر و قبل از رفتن تهیه نمایند .

www.codicefiscale.it

4- ثبت نام دانشگاه :

برای انجام ثبت نام در دانشگاه، دانشجو میبایست ترجمه مدارک تحصیلی خود را که به تایید کنسولگری ایتالیا در تهران رسیده است را به همراه مدرک زبان انگلیسی به دانشگاه تحویل دهد و شهریه خود را قبل از مهلت تعیین شده به دانشگاه پرداخت نماید .
* برخی از دانشگاه ها ممکن است اصل مدرک تحصیلی را نیز بخواهند

5- باز کردن حساب

برای باز نمودن حساب جاری در ایتالیا معمولا میبایست شما دارای کارت اقامت باشید. البته میتوان از ادارات پست هم برای باز نمودن حساب اقدام نمود که معمولا هزینه های کمتری دارد .

6- اخذ بیمه

دانشجو میبایست توسط یکی از بیمه گذار ها در کشور ایتالیا برای مدت یک سال خود را بیمه نمایید تا بتواند برای درخواست اجازه اقامت اقدام نمایید. هزینه بیمه حدودا بین 100 تا 150 یورو است. قابل ذکر است که دانشجویان میتوانند با پرداخت مبلغ 100 یورو بیشتر از امکان داشتن پزشک خانواده استفاده نمایند و در زمان بیماری به پزشک خود مراجعه نمایند. به اطلاع میرساند که سیستم درمانی در ایتالیا کاملا رایگان بوده و بستری شدن در بیمارستانها فاقد هر گونه هزینه میباشد .

7- درخواست و ارسال کیت اقامتی   (Permesso di Soggiorno)

کیت اقامتی را میتوان از دفاتر پست بدون پرداخت هزینه دریافت کرد. کارگزار موسسه فرمهای مربوطه را تکمیل نموده و به همراه برگه ثبت نام در دانشگاه و بیمه، توسط پست به اداره مهاجرت میفرستد. معمولا بعد از یک ماه شما برای انگشت نگاری به اداره مهاجرت فراخوانده خواهید شد .




Scroll to Top