اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

بورسیه تحصیلی وزارت امور خارجه ایتالیا برای دانشجویان خارجی

بورسیه تحصیلی وزارت امور خارجه ایتالیا برای دانشجویان خارجی

مدارک تحصیلی کارشناسی / کارشناسی ارشد / دکترا
مهلت ارسال: حدود ماه ژوئن
محل تحصیل: ایتالیا

توضیحات مختصر :

دولت ایتالیا از طرح های بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خارجی و IRE ( ایتالیایی های مقیم خارج از کشور ) که در سال تحصیلی جدید قصد تحصیل در ایتالیا را دارند، حمایت می کند.
این برنامه توسط وزارت امور خارجه ایتالیا و از طریق هیئت اعزامی دیپلماتیک آن در مورد متقاضیان و دانشجویانی اجرا می گردد که علاقمند به تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا یا دیگر موسسات دولتی آموزش عالی این کشور هستند.

موسسات میزبان :
دانشگاهها و موسسات آموزش عالی معتبر ایتالیا. همچنین لیست دفاتر بین المللی دانشگاههای اصلی ایتالیا را چک کنید.

انواع حمایت های تحصیلی:
متقاضیان می توانند برای بورسیه ی سه ماهه جهت دوره های پیشرفته ی زبان و فرهنگ ایتالیایی، دوره های آموزشی به زبان ایتالیایی، و طرحهای پژوهشی در مراکز تحقیقاتی غیر خصوصی ایتالیایی- آزمایشگاه ها- کتابخانه ها- آرشیوها– موزه ها درخواست دهند .

همچنین متقاضیان می توانند برای دوره های دانشگاهی خاص، بورسیه ی شش یا نه ماهه درخواست کنند. برای دوره های دانشگاه، آموزش پیشرفته و حرفه ای، هنر و دوره های موسیقی، دوره های آموزش زبان ایتالیایی، دوره های کارشناسی ارشد (سطح اول و دوم)، دوره های دکترا، دوره های تخصصی، انفرادی و طرحهای پژوهشی یا مطالعاتیِ مشترک نیز می توان درخواست بورسیه تحصیلی کرد.

گروه هدف :
نام کشورهایی که دانشجویانشان ممکن است درخواست بورسیه ایتالیایی کنند در لیست کشورهای گیرنده وجود دارد.

واجدین شرایط :
به منظور اینکه دانشجویان جهت دریافت کمک هزینه ی تحصیلی واجد شرایط شوند، باید پیش شرط های زیر را داشته باشید:

دانش زبان ایتالیایی
تسلط به زبان ایتالیایی ضروری است و داشتن مدرک زبان معتبر مانند CELI از دانشگاه پروجا و یا اینکه باید طی مصاحبه ای که در مؤسسه فرهنگی ایتالیا یا دفتر فرهنگی هیئت اعزامی دیپلماتیک ایتالیا و یا در دپارتمان ایتالیاییِ دانشگاه انجام می گیرد، تسلط و دانش زبان ایتالیایی متقاضی اثبات شود.

مدارک تحصیلی
متقاضیان باید برای ثبت نام در موسسه موردنظرشان مدارک تحصیلی موردنیاز آن موسسه را به همراه داشته باشند. تمام مدارک و گواهی نامه های تحصیلی باید به همراه ترجمه ایتالیایی به هیئت اعزامی دیپلماتیک ایتالیا تحویل داده شوند و طی بیانیه ای توسط آنها صحت و اعتبار مدارک تایید گردد .

• دوره های کارشناسیِ دانشگاه های ایتالیا : متقاضی برای ثبت نام در این دوره ی دانشگاهی، باید مدرک دیپلم دبیرستان همراه با پیش دانشگاهی داشته باشد .

• دوره های سطح اول و دوم کارشناسی ارشدِ دانشگاه های ایتالیایی: متقاضیان باید به همراه سایر مدارک موردنیاز جهت ثبت نام، مدرکی معادل لیسانس دانشگاه های ایتالیا را نیز به همراه داشته باشند.

• دوره های مستقل: در این مورد گواهی ثبت نام صادره از طرف دانشگاه برای خارجی ها معمولا کافی است.
• موسسات هنر و موسیقی: برای ثبت نام در این گونه موسسات و آکادمی های معتبر دولتی به مدرک معتبر دیپلم دوره دبیرستان نیاز است.

• دوره های زبان و فرهنگ ایتالیایی: برای ثبت نام در این دوره ها دیپلم دبیرستان مورد نیاز است.

محدودیت سنی
در توافقنامه فرهنگی و اجرایی دو جانبه به محدودیت سنی 35 سال برای اخذ کمک هزینه تحصیلی اشاره شده است. با این وجود، این محدودیت سنی برای متقاضیانی که خود مدرس زبان ایتالیایی هستند و فعالانه در آموزش این زبان مشغولند صدق نمی کند.

طبق مفاد مندرج در این موافقتنامه کمک هزینه های تحصیلی به هیچ عنوان به افرادِ زیر 18 سال تعلق نمی گیرد. با توجه به اعمال محدودیت های سنی مختلف از طرف نهادهای متفاوت، توصیه می شود به بررسی اطلاعات دقیق موسسه موردنظر بپردازید به عنوان مثال، محدودیت سنیِ مدرسه ملی سینما 27 سال است .

راهنمای درخواست :

متقاضیان باید قبل از ارائه درخواست خود برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا، با دانشگاه یا موسسه ی ایتالیایی که قصد تحصیل در آنجا را دارند، تماس بگیرند و به طور کامل در مورد موسسه و دوره ی موردنظر مطلع شوند.

اطلاعات کلی
• تسلط بر زبان ایتالیایی عامل تعیین کننده ای برای پذیرفته شدن در دانشگاه های ایتالیا و نیز دریافت کمک هزینه تحصیلی می باشد. برای این منظور متقاضی باید دارای سطح B2 "مدرک زبان ایتالیایی به عنوان زبان خارجی" بوده و این مدرک را همراه فرم درخواست ارسال کند. دانشگاه بین المللی پروجا بهترین و معتبرترین مرجع جهت صدور مدرک بین المللی زبان ایتالیایی در کشور ایتالیا می باشد . بسیاری از موسسات فرهنگی ایتالیایی در سراسر جهان به ارائه دوره های زبان ایتالیایی و نیز امکان آزمون مهارت زبانی موردنظر را می پردازند.

• متقاضیان باید قبل از ارائه درخواست خود برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا، با دانشگاه یا موسسه ی ایتالیایی که قصد تحصیل در آن را دارند، تماس گرفته و به طور کامل در مورد موسسه و دوره ی موردنظر مطلع شوند.




Scroll to Top