اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: فرانسه

دانشگاه های معتبر فرانسوی

دانشگاه های معتبر فرانسوی

 

۱- دانشگاه پیر و ماری کوری

 

این دانشگاه در سال ۱۱۰۹ میلادی تاسیس و در واقع یکی از شعب دانشگاه پاریس محسوب می شود. دانشگاه پاریس با سیزده شعبه معتبر از دانشگاه های سرشناس جهانی محسوب می شود که افراد سرشناسی در این دانشگاه به تحصیل مشغول و در واقع به دریافت جایزه نوبل دست یافته اند.

 

شاید بد نباشد از تعدادی از این افراد نام برده تا دلیل اعتبار این دانشگاه را بیش از پیش نمایان نماییم. ماری کوری و پیر کوری از دانش آموختگان این دانشگاه هستند که هر یک در سال ۱۹۰۳ موفق به دریافت جایزه نوبل فیزیک گردیدند. البته که در همان سال ماری جایزه نوبل شیمی را نیز ازآن خود نمود. از دیگر افراد سرشناس می توان به آندره میشل لوف دارنده نوبل پزشکی و همچنین موریس آلیاس دارنده نوبل اقتصاد اشاره نمود.

 

البته که ایرانیان بسیاری نیز در این دانشگاه به عنوان دانشجو گذران تحصیل نموده اند که از معروف ترین آنها می توان به امین کیوان، ترانه جوانبخت و محمدتقی روحانی رانکوهی اشاره نمود.

 

۲- دانشگاه پلی تکنیک پاریس

 

این دانشگاه در سال ۱۹۷۶ تاسیس و تا به امروز با وجود آموزش های ارزنده و نوینی که داشته است توانسته است علاوه بر جذب زبان آموزان بسیاری از کشورهای مختلف، رده خود را در میان ۲۰ دانشگاه برتر جهانی حفظ نماید. این دانشگاه محل تحصیل دانشمندان بزرگی از جمله هانری بکرل است که کمتر کسی است که نام و آوازه این دانشمند را نشنیده باشد.

 

این دانشگاه از معتبرترین دانشگاه های فنی مهندسی فرانسه است و در شهر زیبای پاریس واقع شده است و دارای شعاری زیبا با جمله For Nation, Science and Glory است. احمد زیرک زاده و تقی ریاحی از جمله ایرانیان سرشناسی هستند که در این دانشگاه تحصیل نموده اند.

 

۳- مدرسه هنرهای زیبا

 

این دانشگاه همانگونه که از اسمش پیدا است از جمله دانشگاه های هنر معتبر فرانسه است که در سال ۱۶۴۸ توسط شارل لبورن از جمله نقاشان معروف فرانسوی تاسیس شد. هنرهای زیبای پاریس در زمینه رشته های جواهر سازی، نقاشی، مجسمه سازی و همچنین طراحی و معماری از جمله دانشگاه های سرشناس محسوب می شود و از افراد سرشناس ایرانی که در این دانشگاه تحصیل نموده اند می توان به مسعود فراستی و شکوه ریاضی اشاره نمود. معماران بزرگ جهان نیز از جمله شارل گارنیه و تورل گارنیه نیز از جمله دانش جویان این دانشگاه هستند.

البته که سیاوش تیموری نیز یکی از معماران بزرگ ایران و جهان در این دانشگاه تحصیل نموده است.

 

۴- دانشگاه لیل

 

Université de Lille نیز در سال ۱۵۶۲ در شهر لیل فرانسه تاسیس و تا به امروز بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموخته در این مکان زیبا تحصیل نموده اند. محمدعلی مجتهدی گیلانی و همچنین جناب یدالله سبحانی از جمله دانش آموختگان این دانشگاه هستند. یدالله سبحانی دکترای علوم زمین شناسی را دارند که دانشجویان و اساتید این حوزه به خوبی با نام و آوازه این استاد گرانقدر آشنا هستند.

 

۵- دانشگاه ساینس پو

 

دانشگاه ساینس پو در سال ۱۸۷۲ توسط امیلی بوتمی تاسیس و تا کنون با بیش از ۱۴۰۰۰ هزار دانشجو توانسته است جایگاه خوبی را در میان دانشگاه های معتبر جهانی بدست بیاورد. این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی سیاسی تاسیس و با ۷ پردیس دانشگاهی از جمله دانشکده حقوق، تاریخ، بازرایابی، روزنامه نگاری، منابع انسانی و همچنین دانشکده های برنامه ریزی شهری و دانش مالی، در این سال ها تجربه مثبتی را برای دانشجویان خود رقم زده است.

 

برای یادگیری هر چه بهتر زبان فرانسه جهت دستیابی به تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور، شما قبل از هر چیزی نیاز به آموزش زبان فرانسه دارید چرا که یادگیری این زبان در واقع یعنی آشنایی بهتر با فرهنگ و آداب و روسوم فرانسه. فرانسه بدون شک علاوه بر اینکه یک کشور اروپایی است، یک کشور با آداب و رسوم مختلف و متفاوت با ایران است که برای جلوگیری از سوتفاهم ها در مکالمات روزمره فرانسوی، نیاز است که به این موضوعات نیز اشراف داشته باشیم. یادگیری ضرب المثل های فرانسوی، آشنایی با اصطلاحات مهم فرانسوی و… همه می توانند جهت ارتباطی بهتر به شما عزیزان کمک نمایند




Scroll to Top