اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

بهترین دانشگاه های چین + معرفی 10 دانشگاه

چین به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی دنیا مورد توجه مهاجران زیادی است. سالانه قریب به 500 هزار دانشجو از کشورهای مختلف برای تحصیل در دانشگاه های این کشور به چین مهاجرت می‌کنند. تحصیل در دانشگاه های چین با مزایای فراوانی همراه است. برخی از این مزایا عبارت اند از هزینه‌های مناسب تحصیل و زندگی، اعتبار و رنکینگ بالای دانشگاه ها، تنوع در رشته‌های تحصیلی، خدمات آموزشی پیشرفته، بورسیه تحصیلی و محیط بین‌المللی. برای آشنایی بیشتر با بهترین دانشگاه های چین ما را در این مطلب همراهی کنید.

تحصیل در چین

دانشگاه های چین در رتبه‌بندی‌های جهانی از جایگاه خوبی برخوردار هستند. تعداد دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی این کشور بسیار بالا است. به همین سبب گزینه‌های پیش روی شما برای تحصیل در دانشگاهی برجسته زیاد است. تعداد بالای دانشگاه های چین می‌تواند تصمیم گیری برای انتخاب دانشگاه مناسب را دشوار کند. با معرفی بهترین دانشگاه های چین این تصمیم‌گیری برای شما آسان‌تر خواهد شد.

سیستم آموزش دانشگاهی چین نیز مانند دیگر کشورها است. طول دوره کارشناسی 4 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکترا 4 سال است. نکته مهمی که باید در رابطه با دانشگاه های چین در نظر بگیرید، شرط سنی آن‌ها است. حداکثر سن برای دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب 25، 35 و 40 است.

 اغلب دوره‌های آموزشی به زبان انگلیسی و چینی ارائه می‌شوند. رتبه علمی بالای دانشگاه های چین سبب اعتبار مدرک شما می‌شود. دانشگاه های این کشور تمایل بالایی برای جذب دانشجویان بین‌الملل دارند و میزان پذیرش آن‌ها زیاد است. مدارک برخی از دانشگاه های برتر چین در ایران نیز مورد پذیرش وزارت علوم و وزارت بهداشت است.

رنکینگ بهترین دانشگاه های چین

رتبه‌ جهانی دانشگاه های مختلف معیاری برای سنجش کیفیت آموزش و اعتبار علمی یک دانشگاه است. بدیهی است هرچه رتبه یک دانشگاه بهتر باشد خدمات آموزشی آن نیز بهتر است. معمولاً معیارهای متعددی برای رتبه‌بندی دانشگاه ها در نظر گرفته می‌شود. مهم‌ترین این معیارها عبارت اند از برنامه‌های آموزشی، میزان تحقیق و پژوهش، تعداد دانشجویان و کیفیت آموزش. هنگام اقدام برای مهاجرت تحصیلی، سعی کنید دانشگاهی با رنکینگ بالا انتخاب کنید. این کار در کیفیت خدمات دریافتی، اعتبار مدرک و کاریابی نقشی اساسی دارد.

بهترین دانشگاه های چین2 - بهترین دانشگاه های چین + معرفی 10 دانشگاه

رنکینگ بهترین دانشگاه های چین به شرح زیر است.

  • دانشگاه سینگوا (Tsinghua University): 15
  • دانشگاه پکن (Peking University): 23
  • دانشگاه فودان (Fudan University):34
  • دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (Shanghai Jiao Tong University): 47
  • دانشگاه ژجیانگ (Zhejiang University): 53
  • دانشگاه علم و فناوری چین (University of science and Technology of China): 93
  • دانشگاه نانجینگ (Nanjing University): 124
  • دانشگاه ووهان (Wuhan University): 246
  • دانشگاه تونگجی (Tongji University): 256
  • مؤسسه فناوری هاربین (Harbin Institute of Technology): 260

با اخذ پذیرش در این دانشگاه ها می‌توانید از کیفیت آموزش دریافتی مطمئن باشید. در ادامه هر یک از موارد بالا را معرفی خواهیم کرد.

دانشگاه سینگوا (Tsinghua University)

دانشگاه سینگوا در شهر پکن واقع شده است و با رتبه جهانی 15 از بهترین دانشگاه های چین محسوب می‌شود. به عنوان یکی از برجسته‌ترین دانشگاه های چین، سینگوا توجه خاصی به جذب دانشجویان خارجی دارد. این دانشگاه سعی دارد با آموزش و تحقیق در بالاترین سطح خود، مشکلات اساسی چین و دنیا را برطرف کند.

 دانشگاه سینگوا بیش از 38 هزار دانشجو دارد که 13 درصد آن‌ها خارجی هستند. رشته‌های بسیار زیادی در مقاطع مختلف در این دانشگاه ارائه می‌شوند. برخی از این رشته‌ها عبارت اند از معماری، طراحی، علوم کامپیوتر، مهندسی شیمی، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، پزشکی و حقوق. از میان این رشته‌ها، معماری، مهندسی برق، مهندسی عمران و مهندسی مکانیک از برترین‌های این دانشگاه می باشند.

دانشگاه پکن - بهترین دانشگاه های چین + معرفی 10 دانشگاه

دانشگاه پکن (Peking University)

دانشگاه پکن در سال 1898 تأسیس شد و از آن زمان تا کنون جزو پیشروترین و بهترین دانشگاه های چین بوده است. ارزش بنیادی این دانشگاه، آزادی اندیشه و پذیرش گوناگونی‌ها است. این دانشگاه یکی از مراکز تحقیقاتی برتر چین است که هرساله دانشجویان بین‌المللی زیادی را می‌پذیرد.

 حدود 12 دپارتمان و 30 کالج مختلف این دانشگاه رشته‌های متنوعی را به دانشجویان ارائه می‌کنند. برخی از این رشته‌ها عبارت اند از علوم ریاضی، فیزیک، تاریخ، مدیریت موزه، روزنامه نگاری، ارتباطات و علوم رسانه، پزشکی و رشته‌های مهندسی.

دانشگاه فودان (Fudan University)

سومین نام در لیست بهترین دانشگاه های چین، دانشگاه فودان است. این دانشگاه در سال 1905 در شانگهای تحت عنوان مدرسه عمومی فودان تأسیس شد. امروزه این دانشگاه میزبان بیش از 30 هزار دانشجو در رشته‌های مختلف است. 70 برنامه تحصیلی مختلف در مقطع لیسانس این دانشگاه ارائه می‌شود.

 یکی از امتیازات این دانشگاه ارتباط آن با بیش از 200 دانشگاه خارجی است. حدود 40 درصد از دانشجویان دانشگاه فودان از برنامه‌های تبادل دانشجوی آن استفاده کرده اند. این دانشگاه معتقد است تحصیلات آکادمیک در کنار توسعه فردی کارآمد است و در این راستا تلاش می‌کند.

فودان در زمینه حدود 30 رشته از جمله برترین دانشگاه های جهان است. برخی از این رشته‌ها عبارت اند از شیمی، بازرگانی، مدیریت، علوم سیاسی، علم مواد و زبان‌های مدرن. دانشگاه فودان تمرکز ویژه‌ای بر تحقیقات و پروژه‌های علمی دارد. در همین راستا، سالانه بودجه پروژه‌های تحقیقی 500 دانشجوی خود را فراهم می‌کند. به علاوه، عضویت در برنامه فرصت‌های تحقیقاتی دانشجویان فودان (FDUROP)، امکانات لازم برای اجرای ایده‌های دانشجویان را فراهم می‌کند.

دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (Shanghai Jiao Tong University)

این دانشگاه به واسطه سال‌ها فعالیت برجسته آموزشی در میان بهترین دانشگاه های چین قرار گرفته است. دانشگاه جیائو یکی از مراکز کلیدی تحت مدیریت وزارت آموزش چین است. این دانشگاه قریب به 31 کالج و دپارتمان، 31 مؤسسه پژوهشی، 13 بیمارستان وابسته و 2 مرکز تحقیقاتی پزشکی دارد. دانشگاه SJTU در زمینه تعداد پروژه‌های ملی و ارائه بودجه‌های تحقیقاتی پیشرو است.

 حدود 17 هزار دانشجوی کارشناسی و 23 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند. مدرسان این دانشگاه به بیش از 3200 نفر می‌رسد که از این میان قریب به 1000 نفر استاد تمام اند. برخی از رشته‌های برتر این دانشگاه عبارت اند از علم مواد، شیمی، پزشکی، علوم کامپیوتر، داروشناسی، بیوشیمی و مهندسی مکانیک.

دانشگاه ژجیانگ - بهترین دانشگاه های چین + معرفی 10 دانشگاه

دانشگاه ژجیانگ (Zhejiang University)

دانشگاه ژجیانگ (ZJU) از مراکز علمی پیشروی چین است. این دانشگاه در شهر هانگ‌ژو قرار گرفته و در سال‌های متمادی فعالیت خود، جزو بهترین دانشگاه های چین بوده است. 7 دانشگاه ژجیانگ دارای دانشکده و 36 کالج است و در رشته‌های متنوعی دانشجو می‌پذیرد. حدود 45000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و تعداد کارکنان کادر آموزش به 3500 نفر می‌رسد.

 ارتباطات بین‌المللی از دیگر نقاط قوت این دانشگاه به شما می‌روند. ژجیانگ با 140 مؤسسه علمی بین‌المللی در 30 کشور جهان همکاری می‌کند. برخی از این مراکز عبارت اند از Imperial College London، Princeton University وUniversity of Illinois.

دانشگاه علم و فناوری چین (University of Science and Technology of China)

این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های چین و جزو 200 دانشگاه برتر جهان است. دانشگاه علم و فناوری چین با هدف پرورش برترین استعدادها در زمینه علم و تکنولوژی تأسیس شد.

 برخی از مراکز علمی این دانشگاه عبارت اند از 12 مؤسسه پژوهشی ملی، 4 زیربنای اصلی تحقیقات علمی و 62 مؤسسه تحقیقاتی اصلی در سطح استانی. بیشترین تعداد لابراتوارهای ملی و امکانات گسترده تحقیقاتی متعلق به این دانشگاه است. ارتباطات بین‌المللی نیز از زمینه‌های مورد تأکید این دانشگاه است برخی از مؤسسات همکار این دانشگاه عبارت اند از 9 دانشگاه برتر چین، اتحادیه دانشگاه های آمریکا، گروه 8 استرالیا (Go8) و اتحادیه دانشگاه های تحقیقاتی اروپا.

دانشگاه نانجینگ (Nanjing University)

تأسیس دانشگاه نانجینگ به سال 1902 برمی‌گردد و همواره یکی از بهترین دانشگاه های چین بوده است. رشته‌های متنوعی در حیطه علوم انسانی، مدیریت، مهندسی و علوم اجتماعی در این دانشگاه ارائه می‌شوند. دانشگاه نانجینگ با بیش از 4.5 میلیون جلد کتاب، صاحب یکی از بزرگترین کتابخانه‌های چین است. بیش از 37 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که حدود 9 درصد آن‌ها دانشجویان بین‌الملل هستند. فعالیت‌های دانشگاه نانجینگ در سه پردیس مختلف گولو، پوکو و ژیان‌لین انجام می‌شود.

صفر تا صد تحصیل در چین 2021-2022
دانشگاه ووهان - بهترین دانشگاه های چین + معرفی 10 دانشگاه

دانشگاه ووهان (Wuhan University)

دانشگاه ووهان با رتبه 246 جهانی یکی از بهترین دانشگاه های چین به شمار می‌رود. این دانشگاه دولتی بوده و در سال 1893 تأسیس شده است. قریب به 55 هزار دانشجو در مقاطع و رشته‌های مختلف این دانشگاه در حال تحصیل هستند. دانشگاه ووهان نیز فضایی بین‌المللی داشته و بیش از 3600 دانشجوی خارجی دارد. برخی از مزایای این دانشگاه عبارت اند فعالیت‌های پژوهشی گسترده، کتابخانه مجهز، کمک هزینه مالی و بورسیه و خوابگاه.

دانشگاه تونگجی (Tongji University)

تاریخ این مؤسسه علمی به سال 1907 باز می‌گردد؛ اما در سال 1923 عنوان دانشگاه گرفت. تونگجی یکی از نخستین و البته بهترین دانشگاه های چین است که به صورت مستقیم از سمت دولت تأمین بودجه می‌شود. امروزه این دانشگاه، مرکزی جامع و پژوهش محور است که 10 شاخه آکادمیک گسترده را پوشش می‌دهد. 75 برنامه کارشناسی، 15 برنامه کارشناسی ارشد و 3 برنامه دکترا در این دانشگاه ارائه می‌شود. برخی از رشته‌های پرطرفدار این دانشگاه عبارت اند از حقوق، پزشکی، فلسفه، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، علوم کامپیوتر و طراحی.

مؤسسه فناوری هاربین (Harbin Institute of Technology)

مؤسسه فناوری هاربین در سال 1920 تأسیس شد و حدود سی سال بعد به عنوان یکی از 6 دانشگاه کلیدی چین انتخاب شد. امکانات برجسته آموزشی این دانشگاه آن را به یکی از بهترین دانشگاه های چین تبدیل کرده است. بیش از 40 هزار دانشجو در این دانشگاه به تحصیل اشتغال دارند.

مؤسسه فناوری هاربین از پیشگامان عرصه نوآوری در چین است. در حال حاضر این دانشگاه دارای 20 عضو در آکادمی علوم چین و آکادمی مهندسی است. علوم فضانوردی نیز یکی از نقاط قوت این دانشگاه است. این مؤسسه اولین دانشگاه چین بود که موفق به ساخت و پرتاب ماهواره شد. در زمینه بین‌المللی نیز این دانشگاه با مؤسسات بین‌المللی مختلف در 125 کشور جهان همکاری می‌کند.

سخن پایانی

سالانه افراد زیادی برای مهاجرت و تحصیل در دانشگاه های چین اقدام می‌کنند. دانشگاه های این کشور دارای فضایی بین‌المللی بوده و تجربه‌ای نوین برای شما رقم می‌زنند. تحصیل در بهترین دانشگاه های چین با مزایای تحصیلی و شغلی بسیاری همراه است. مهم‌ترین مزایای تحصیل در چین عبارت اند از کسب مدارک معتبر، امکانات پژوهشی گسترده، کیفیت بالای آموزش، وجود برنامه‌های تبادل دانشجو و امکان کاریابی پس از تحصیل.

 




Scroll to Top