اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دانشگاه استانبول Istanbul

دانشگاه استانبول Istanbul – شرایط پذیرش در مشهورترین دانشگاه ترکیه

یکی از معروف ترین مؤسسات آموزش عالی ترکیه، دانشگاه استانبول (Istanbul university) است که توانسته از زمان تأسیس خود تاکنون، در حوزه های مختلف علم پیشگام باشد.

این دانشگاه توسط سلطان محمد دوم در سال 1453 در دوران امپراطوری عثمانی، تأسیس گردید. از آنجا که دانشگاه استانبول یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه محسوب می گردد، بنابراین بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان علاقمند به تحصیل در این دانشگاه هستند. تحصیل در دانشگاه استانبول می تواند فرصتی بی نظیر جهت آشنایی با فرهنگ های مختلف می باشد.

دانشگاه استانبول ترکیه، در کنار فعالیت های مختلف دانشجویی، دانشجویان را از طریق فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و هنری برای ورود به دنیای کار و تجارت آماده کرده و تجربیات زیادی را در اختیارشان قرار می دهد.

 

معرفی دانشگاه استانبول istanbul

آموزش زبان ترکی اصفهان

دانشگاه استانبول را می توان به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه های ترکیه دانست. این دانشگاه در سال 2006 در فهرست 500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفت.

درست است که اکثر دانشجویان این دانشگاه از کشور ترکیه هستند، ولی دست کم 10 درصد از آنها، دانشجویان بین المللی بوده، از این رو، شما با تحصیل در این دانشگاه، قادر به آشنایی با فرهنگ های مختلف از سراسر دنیا خواهید بود.

 

تاریخچه دانشگاه استانبول ترکیه

آموزش زبان ترکی اصفهان

در حال حاضر، این دانشگاه از قدیمی ترین مؤسسه آموزش عالی کشور ترکیه به شمار می آید. پردیس اصلی این دانشگاه مکانی برای وزارت جنگ در زمان حکومت عثمانی در ترکیه بود و این دانشگاه در حال حاضر یکی از برجسته ترین مؤسسات آموزش عالی ترکیه محسوب می گردد.

نام دیگر دانشگاه استانبول، “دانشگاه قسطنطنیه” می باشد، و همچنین معروف به “خانه هنر” یا “خانه علوم متعدد یا چندگانه” می باشد، چرا که ترکیه به یک مکانی که بتواند علم و فرهنگ را گسترش دهد و همه نیازهای جامعه را برآورده سازد، نیازمند بود.

در این دانشگاه، بسیاری از علوم مختلف، مانند علوم دینی، ریاضیات و غیره تدریس می شد. بعدها، یعنی در سال 1933 نام “دانشگاه قسطنطنیه” به دانشگاه استانبول تغییر یافت و در آن امکان تحصیل در بسیاری از رشته ها مانند تحصیل پزشکی در ترکیه، جغرافیا، تاریخ، فلسفه، ادیان، ادبیات و حقوق برای مردم فراهم شد.

 تا قرن نوزدهم، دانشگاه استانبول، با آموزش حاکمان عثمانی و همچنین کارمندان دولت، یکی از مؤثرترین مکانهای آموزش عالی در منطقه محسوب می شد.

 

دانشکده ها و رشته های تحصیلی موجود در دانشگاه استانبول

آموزش زبان ترکی اصفهان

دانشگاه استانبول شامل دانشکده ها و رشته های مختلفی همچون دانشکده علوم، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، مهندسی، اقتصاد، علوم سیاسی، مدیریت بازرگانی، حقوق، روزنامه نگاری و رسانه و دانشکده هنر و علوم انسانی است.

این دانشگاه همچنین دارای مؤسسات حرفه ای و تخصصی زیادی بوده که از جمله مهمترین آنها می توان به انستیتوی حسابداری، مؤسسه اصول و اصلاحات، مؤسسه قلب و عروق، انستیتوی بهداشت کودک، مؤسسه پزشکی تجربی، مؤسسه نوروانکولوژی، انستیتوی علوم، انستیتوی علوم اجتماعی و مؤسسه ادبیات ترکیه اشاره نمود.

شرایط پذیرش در دانشگاه استانبول

آموزش زبان ترکی اصفهان

دانشجویانی که علاقه مند به ثبت نام در دانشگاه استانبول هستند باید توجه داشته باشند که جهت ورود به این دانشگاه، بایستی با موفقیت آزمون YOS را با نمره ای کمتر از 50 پشت سر بگذارند.

علاوه بر آن، دانشگاه به برخی از مدارک که در زیر به آن اشاره می شود، نیاز دارد.

  • ریزنمرات دبیرستان
  • مدرک دبیرستان
  • گواهی مهارت در انگلیسی یا ترکی
  • گواهی اثبات موفقیت دانشجو در آزمون پذیرش (YOS)

دانشجو باید اقدام به ارسال مدارک از طریق وب سایت رسمی دانشگاه استانبول Istanbul University نماید.

همچنین دانشگاه ممکن است درخواست نماید که برخی از اسناد اصلی پست شود یا دانشجو شخصاً آن را ضمیمه کند.

زبان تحصیل در دانشگاه استانبول Istanbul

زبان اصلی آموزشی در دانشگاه استانبول، ترکی است، اما برخی از دانشکده ها به ارائه بعضی از رشته ها به زبان انگلیسی می پردازند. همچنین برخی از رشته های دیگر کاملاً به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

علاوه بر آن، نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی همچون تافل یا آیلتس، جهت قبولی در این دانشگاه نمی باشد، زیرا هر دانشکده برای خود آزمون ارزیابی زبان دارد.

به طور کلی، اکثر دانشجویان و کارمندان دانشگاه استانبول به زبان ترکی صحبت می کنند، چرا که در این دانشگاه دانشجویان بسیار کمی به زبان انگلیسی تحصیل می کنند.

در صورتی که قصد مهاجرت یا ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های ترکیه، به ویژه دانشگاه استانبول را دارید، توصیه ما به شما این است که پیش از سفر به این کشور، زبان ترکی را یاد بگیرید.

پردیس اصلی دانشگاه Istanbul

پردیس اصلی دانشگاه استانبول، جنب میدان بیازیت در منطقه ای به نام “فاتح” واقع شده است.

 برج بیازیت، درون محوطه دانشگاه قرار دارد. ساختمان اصلی از یک دروازه بسیار شگفت انگیز ساخته شده که به سبک نظامی می باشد چرا که از آن به عنوان مقر وزارت جنگ در دولت عثمانی استفاده می شد.

وجود منطقه ای مملو از گیاهان و درختان در مرکز پردیس علمی این دانشگاه، سبب جذابیت و زیبایی بی نظیر آن شده است. یک برج دیده بانی درست در وسط این فضا وجود دارد که ساخت آن در سال 1828 به دستور سلطان محمد صورت گرفته است.

در حقیقت این بناهای باستانی، بقایای تاریخی محسوب می شوند که قبلاً به عنوان بخشی از وزارتخانه ها و کاخ های قدیمی در دوران عثمانی بودند. هنوز هم در محوطه دانشگاه، برخی از بقایای ویرانه های روم و بیزانس مشاهده می شود.

دانشگاه استانبول دارای 2000 استاد و 4000 کارمند و بالغ بر 68000 دانشجو است، و دستیابی به پیشرفت های زیاد در سالهای آینده، از اهداف این دانشگاه می باشد.

امکانات موجود در دانشگاه استانبول ترکیه

دانشگاه استانبول علاوه بر زمین تنیس، از یک زمین بسکتبال بزرگ برخوردار است. و در فاتح، همان جایی که دانشگاه در آن واقع شده است، چندین سالن و مراکز ورزشی بزرگ و متنوع وجود دارد.

همچنین مرکز ورزشی بزرگ دیگری نیز در نزدیکی دانشگاه استانبول قرار دارد که از سالن ورزشی، استخر و زمین های سرپوشیده بسکتبال و همچنین تعدادی زمین فوتبال برخوردار است.

این دانشگاه، امکان ملحق شدن دانشجویان به بیش از 250 باشگاه را فراهم کرده است، همچنین کلیه باشگاه ها قادر به ارائه خدمات در اکثر رشته های ورزشی به پسران و دختران خواهند بود.

در ابتدای سال تحصیلی، این باشگاه ها به برپایی غرفه هایی در دانشگاه می پردازند و بروشورهایی را بین دانشجویان علاقه مند توزیع می کنند و حتی برخی نیز بروشورهایی را به دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

 

رستوران ها و کافه ها

با توجه به کافه تریاها و رستوران های موجود در محوطه دانشگاه، دانشجویان می توانند انتخاب های مختلفی را جهت صرف میان وعده داشته باشند. و نکته حائز اهمیت در این زمینه، قیمت بسیار اندک این خدمات برای دانشجویان است.

رستوران های ترکی و بین المللی زیادی در خارج از محوطه دانشگاه وجود دارند و همچنین خیابان هایی در پیرامون محوطه دانشگاه، به دلیل برخورداری از تعداد زیادی رستوران و ارائه غذاهای محبوب ترکی معروف هستند.

علاوه بر آن، این خیابان ها را می توان از معروف ترین مکان های گردشگری استانبول به شمار آورد، بنابراین در کنار سرو غذاهای خوشمزه، می توانید از منظره ای زیبا و دیدنی نیز لذت ببرید.

خدمات پزشکی در دانشگاه استانبول

دو مجتمع پزشکی در دانشگاه استانبول که در یکی از خیابانهای اصلی دانشکده واقع شده اند، وجود دارد. همچنین این دانشگاه دارای یک مرکز اورژانس می باشد.

 تعدادی از پرستاران و پزشکان در برخی از دانشکده ها به کار در زمینه های مختلفی می پردازند و تعداد اندکی داروخانه نیز در ساختمان های دانشگاه استانبول وجود دارد.

دانشگاه استانبول دارای 2000 استاد و 4000 کارمند و بالغ بر 68000 دانشجو است

سیستم حمل و نقل در دانشگاه استانبول Istanbul

از طریق یک ایستگاه اتوبوس بزرگ، بیشتر جاده های شهر به محوطه اصلی دانشگاه متصل می گردند، چرا که اتوبوس از همه بخش های اصلی شهر به این منطقه در دسترس می باشد.

شما امکان رفتن به دانشگاه استانبول را از طریق خط مترو استانبول، اتوبوس و تاکسی دارید. اما به جهت وسیع بودن دانشگاه استانبول، ممکن است رسیدن به محوطه دانشگاه  15 دقیقه ای طول بکشد.

یادتان باشد که امکان ورود هیچ اتوبوسی به محوطه دانشگاه به جهت باریک و قدیمی بودن خیابان های این دانشگاه وجود ندارد، و برخی از آنها مناسب استفاده از ماشین نیستند. نکته مهم دیگر این است که استانبول از ازدحام ترافیکی نسبتاً بالایی برخوردار است، از این رو، احتمال ماندن در ترافیک بیش از 1 ساعت در ساعات شلوغ وجود دارد.

جوایز و افتخارات کسب شده توسط دانشگاه استانبول ترکیه

این دانشگاه موفق به کسب دو جایزه نوبل گردید که یکی توسط اورهان پاموک در زمینه ادبیات و دیگری توسط استاد عزیز سانکار در زمینه شیمی بدست آمد. و طبق مطالب ذکر شده در بالا، همچنین این دانشگاه توانسته در فهرست 500 دانشگاه برتر جهان در سال 2006 قرار گیرد. علاوه بر آن، دانشگاه استانبول موفق به کسب عنوان دومین دانشگاه برتر ترکیه گشته است.

از دیگر نکات حائز اهمیت درباره دانشگاه استانبول، معتبر بودن مدارک تحصیلی صادر شده توسط آن در سراسر جهان می باشد.

در صورتی که  خواهان تحصیل در یکی از دانشگاه های ترکیه هستید و از شرایط لازم نیز برخوردارید، توصیه ما به شما دانشگاه استانبول است، چرا که با ورود به این دانشگاه قادر به تجربه کردن دنیایی جدید و زندگی کردن در یکی از شهرهای زیبای جهان خواهید بود.

و همچنین تجربه تحصیل در ترکیه و استانبول می تواند یکی از بی نظیرترین خاطراتی باشد که به عنوان یک دانشجوی بین المللی هرگز آن را از یاد نخواهید برد.




Scroll to Top