اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دانشگاه بیلگی Bilgi در استانبول ترکیه

دانشگاه بیلگی Bilgi در استانبول ترکیه

دانشگاه بیلگی ترکیه در استانبول Istanbul Bilgi University، یکی از دانشگاه های خصوصی ترکیه به شمار می آید. تأسیس این دانشگاه توسط بنیاد بیلگی در سال 1996 صورت گرفت و می توان آن را یکی از بهترین دانشگاه های خصوصی ترکیه دانست.

در حال حاضر دانشگاه بیلگی ترکیه دارای 18000 دانشجو، حدود 1000 عضو هیئت علمی، 6 دانشكده، 5 انستیتو، 5 مدرسه، 3 آموزشگاه فنی و حرفه ای و 200 رشته تحصیلی برای دانشجویان مقاطع كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكترا می باشد. چیزی حدود 30 هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

 

تأسیس دانشگاه بیلگی ترکیه

آموزش زبان ترکی استانبولی

در 7 ژوئن 1996، دانشگاه Bilgi استانبول به درخواست بنیاد آموزشی بیلگی و با تصویب مجلس ملی بزرگ ترکیه تأسیس گردید تا از جمله دانشگاه های بین المللی باشد که به گسترش مرزهای علم و هنر می پردازد، و آزادی را رواج می دهد و نقشی پیشرو را در توسعه جامعه مدرن ایفا می کند. و همچنین مکانی را ایجاد کند که اشتیاق یادگیری را در دانشجویان و اعضای هیئت علمی تقویت کرده و در واقع جایی باشد که تمامی اعضای آن چه دانشگاهیان و چه مدیران این هدف را سرلوحه کارشان قرار دهند.

 اهداف دانشگاه bilgi

  • تعهد دانشگاه بیلگی این است که کمک زیادی به علم، تولید هنر و توسعه فناوری نماید. این دانشگاه در واقع مکانی جهت آموزش افرادی است که مهارتهای آنها در راستای تحقیق و حل مسئله در فضای آزاد اندیشی و آگاهی از مسئولیت های اجتماعی رشد یافته است، و شایستگی های آنها با استانداردهای بین المللی مطابقت دارد.
  • بیلگی متعهد به این مسئله است که در تمامی روابط خود، پایبند به اصول و موازین جهانی حقوق و آزادی های بشر باشد و موضوع تبعیض را در همه سطوح و اشکال از بین ببرد.
  • دانشگاه بیلگی به عنوان یکی از امضا کنندگان (Magna Charta Universitatum) در بولونیا، به نوعی اظهار می کند که وجود آزادی علمی در تحقیق و تدریس، اصل اساسی این دانشگاه محسوب می گردد.
  • این برنامه قدردان و مدافع استقلال همه پژوهش ها، آموزش و یادگیری در برابر هر نوع قدرت سیاسی و اقتصادی می باشد.
  • همچنین دانشگاه بیلگی به اهمیت تکثر، تنوع و تفکر انتقادی در جامعه دانشگاهی معتقد است.
  • علاوه بر این موارد، نه تنها به ارزشهای فرهنگی و زیبایی شناختی، بلکه به پایداری محیط زیست در سطح دانشگاه و سطح شهر و طبیعت نیز اهمیت می دهد.
  • جهت توسعه علم و مهارت های آکادمیک و حرفه ای دانشجویان به منظور مقابله با مشکلات پیچیده دنیای امروز، مبتنی بر سنت و اهداف نوآورانه است.
  • اهمیت زیادی برای دانش آموزان و دانش آموختگان خود، جهت تبدیل شدن به افرادی مسئولیت پذیر در مقابل مشکلات جامعه و جهان قائل است.
  • این دانشگاه، پیروی از اصل شفافیت و پاسخگویی را در همه روابط خود به کار می گیرد، از این رو همسو با اصول قانونی و اخلاقی حرکت می کند.
  • بیلگی معتقد به یک سیستم مدیریت مشارکتی بوده و اقدام به استفاده از مهارت و توانایی های اعضای هیئت علمی و دانشجویان خود در روابط نهادی، فرایندهای عملیاتی و تصمیم گیری در همه سطوح دانشگاه می کند.
  • همچنین این دانشگاه، با توجه به ماهیت پویای زندگی معاصر، به بررسی و تجدید نظر در رابطه با تمامی برنامه های خود می پردازد.
  • از دیگر اهداف بیلگی، می توان به فعالیت و ارائه خدمات در سطح ملی و بین المللی اشاره نمود.
  • یک مؤسسه دانشجو محور است که تمام تلاشهای آموزشی خود را به کار می گیرد تا از مشارکت فعالانه دانشجویان در فرآیند آموزشی و تبدیل شدنشان به افرادی توانمند در تحقیق و پژوهش، اطمینان حاصل کند.
  • 21 سال است که دانشگاه Bilgi استانبول، خدمات مفیدی را در زمینه آموزشی، با هدف بهبود کیفیت آموزش و پژوهش دنبال کرده تا بتواند به یک دانشگاه در سطح استاندارد بین المللی تبدیل گردد.

آشنایی با ویژگی های دانشگاه بیلگیbilgi

  • دانشگاه بیلگی با توجه به این اصل که یادگیری تنها مختص مدرسه نیست، بلکه برای زندگی نیز می باشد، پس از درخواست بنیاد آموزش و فرهنگ Bilgi استانبول در ماه ژوئن سال 1996 و تصویب توسط شورای ملی بزرگ ترکیه بر اساس قانون شماره 4142 تأسیس گردید و فعالیت خود را به عنوان یک نهاد مدنی در سیستم آموزش عالی ترکیه آغاز نمود.
  • برخورداری از یک مرکز مدیریت، پشتیبانی و تشویق استعدادها (BİLGİTalent)
  • این شرکت تمایل زیادی به توسعه مداوم برنامه های درسی خود دارد.
  • دانشگاه بیلگی دارای چندین برنامه تحصیلی در خارج از کشور می باشد که دانشجویان اقدام به شرکت در این برنامه ها جهت گسترش افق دید خود می کنند.
  • این دانشگاه همگام با اجرای طراحی مدرن در سالن ها، آزمایشگاه ها و میادین آن حرکت می کند.
  • همچنین از دفاتر راهنمای دانشجویان بین المللی برخوردار بوده تا به آنها جهت سازگار نمودن خود با زندگی جدید آکادمیک کمک کنند و از این طریق خدمات بسیاری را در اختیار آنها قرار می دهد.
  • این دانشگاه بالغ بر 600 شریک فعال در سراسر جهان دارد که همین امر، بیلگی را تبدیل به دانشگاه برتر برای برنامه های بین المللی در ترکیه می کند.
  • مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه تلاش می کند تا به هدف توسعه مهارت های شخصی و حرفه ای فارغ التحصیلان و سازماندهی پروژه ها و جلسات دست یابد.
  • این دانشگاه را می توان یک نهاد بین المللی به تمام معنا  و همچنین به عنوان یک مرجع برای تمام صلاحیت هایی که دارای استانداردهای بین المللی کیفیت و همچنین اصول و روش های اعتبار بخشی هستند، دانست.
  • دانشگاه Bilgi استانبول سال هاست که به همکاری با بهترین دانشگاه های جهان می پردازد و براساس بهترین برنامه های اراسموس، اقدام به تبادل دانشجویان با بهترین دانشگاه های اروپا و آمریکا می کند.
  • این دانشگاه دارای یک هیئت مدیره که وظایف اصلی آنها انتخاب رئیس دانشگاه Bilgi جهت تعیین اهداف و استراتژی و تصویب بودجه سالانه می باشد. رئیس دانشگاه هر چهار سال یکبار با رأی اعضای هیئت مدیره انتخاب شده و بخشی از مسئولیت های دانشگاه توسط پارلمان به دپارتمان اداری، دانشکده ها و مرکز پشتیبانی دانشجویی محول می شود.
  • دانشگاه بیلگی، مرکز اشتغال آموزش داوطلبانه ای را برای دانشجویان با فرصت های مشخص فراوان جهت دستیابی آنها به تجربه عملی قوی ارائه می دهد، که به لطف آموزش ارائه شده توسط این مرکز، بسیاری از دانشجویان این فرصت را داشته اند تا بدانند که واقعاً در حرفه خود چه نیازهایی دارند. از این رو، آنها با اطمینان بیشتری می توانند کار خود را آغاز نمایند. همچنین این مرکز با حمایت از دانشجویان و فارغ التحصیلان خود، فعالیت های مختلفی را جهت توسعه مهارت های حرفه ای آنها ترتیب می دهد.
  • زبان تحصیلی بسیاری از رشته ها در این دانشگاه، زبان انگلیسی می باشد.

معرفی امکانات دانشگاه Bilgi

هم اکنون دانشگاه بیلگی نزدیک به 20000 دانشجو، 45000 فارغ التحصیل می باشد. همچنین از 7 دانشکده، 3 انستیتو، 4 مدرسه، 3 آموزشگاه فنی و حرفه ای و بالغ بر 150 رشته آموزشی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد.

دانشگاه بیلگی استانبول از 4 پردیس دانشگاهی به مساحت کل 206 هزار متر مربع برخوردار است. نام این پردیس های دانشگاهی عبارتند از: پردیس Kuştepe با مساحت 32 هزار متر مربع، پردیس Dolapdere با مساحت 21 هزار متر مربع، پردیس استانبول سانتابل با مساحت 148 هزار متر مربع و پردیس Kozyatağı  با مساحت 4300 متر مربع بوده که آماده خدمت رسانی به دانشجویان هستند و از قسمتهای مختلف دانشگاهی تشکیل شده اند.

دانشگاه بیلگی استانبول دارای سه کتابخانه است. که در پردیس های Dolapdere، Kuştepe و همچنین Santral واقع هستند. کتابخانه دانشگاه بیلگی استانبول، در حقیقت یک سیستم جامع جهت پشتیبانی از برنامه های دانشگاهی، تحقیقاتی و آموزشی محسوب می گردد. کتابخانه مجازی دانشگاه از بیش از 357000 کتاب الکترونیکی، 58000 مجله الکترونیکی و 110 پایگاه داده الکترونیکی و دائره المعارف تشکیل شده است. امکان دسترسی به این منابع هم در دانشگاه و هم خارج از آن وجود دارد.

علاوه بر وجود کتابخانه، در محوطه مرکزی دانشگاه بیلگی یک موزه هنر معاصر به نام سانترال نیز وجود دارد. که میزبان برگزاری کنفرانس ها، سمینارها و نمایشگاه ها می باشد. این موزه در اواسط پاییز 2007 افتتاح گردید.

خوابگاه های دانشگاه Bilgi استانبول درون محوطه دانشگاه واقع شده اند و بسیاری از دانشجویان دختر و پسر را به صورت کاملاً مجزا در خود جای داده اند. دانشجویان می توانند با در نظر گرفتن بودجه خود اقدام به انتخاب یک یا دو اتاق در خوابگاه نمایند و این خوابگاه ها کاملاً مجهز هستند.

سالن های غذاخوری، رستوران ها و سفره خانه های زیادی در سراسر دانشگاه وجود دارد که انواع مختلفی از غذاهای سالم، با کیفیت و ارزان را به دانشجویان ارائه می دهند.

همچنین این دانشگاه از امکانات ورزشی همچون زمین های فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس، استخرهای سرپوشیده و روباز، سالن های ورزشی و ایروبیک نیز برخوردار است.

دانشکده های موجود در دانشگاه بیلگیbilgi

گرایش سال تحصیل زبان هزینه تحصیل
مدیریت ورزشی 4 انگلیسی 8100 دلار
مدیریت هواپیمایی 4 انگلیسی 8100 دلار
هنرهای آشپزی 4 انگلیسی 8100 دلار
جهانگردی و هتلداری 4 انگلیسی 8100 دلار
تبلیغات 4 انگلیسی 8100 دلار
تاریخ 4 انگلیسی 8100 دلار
زبان و ادبیات انگلیسی 4 انگلیسی 8100 دلار
رسانه و ارتباطات مدرن 4 انگلیسی 8100 دلار
روابط عمومی و تبلیغات 4 انگلیسی 8100 دلار
رادیو، فیلم و تلویزیون 4 انگلیسی 8100 دلار
طراحی ارتباط تصویری 4 انگلیسی 8100 دلار
ادبیات تطبیقی 4 انگلیسی 8100 دلار
جامعه‌شناسی 4 انگلیسی 8100 دلار
طراحی مد 4 انگلیسی 8100 دلار
مدیریت لجستیک 4 انگلیسی 8100 دلار
مطالعات اروپایی 4 انگلیسی 8100 دلار
طراحی و مدیریت ارتباطات 4 انگلیسی 8100 دلار
طراحی بازی دیجیتال 4 انگلیسی 8100 دلار
موسیقی 4 انگلیسی 8100 دلار
روابط بین‌الملل 4 انگلیسی 8100 دلار
عکاسی و فیلمبرداری 4 انگلیسی 8100 دلار
مهندسی عمران 4 انگلیسی 9720 دلار
مهندسی کامپیوتر 4 انگلیسی 9720 دلار
مهندسی برق و الکترونیک 4 انگلیسی 9720 دلار
مهندسی سیستم های انرژی 4 انگلیسی 9720 دلار
ژنتیک و مهندسی زیستی 4 انگلیسی 9720 دلار
مهندسی صنایع 4 انگلیسی 9720 دلار
مهندسی مکانیک 4 انگلیسی 9720 دلار
مهندسی مکاترونیک 4 انگلیسی 9720 دلار
معماری 4 انگلیسی 9720 دلار
مالی و اقتصادی 4 انگلیسی 9720 دلار
بازاریابی 4 انگلیسی 9720 دلار
مديريت بازرگاني 4 انگلیسی 9720 دلار
طراحی صنعتی 4 انگلیسی 9720 دلار
طراحی داخلی 4 انگلیسی 9720 دلار
 حمل و نقل و لجستیک بین المللی 4 انگلیسی 9500 دلار
 تجارت بین الملل 4 انگلیسی 9720 دلار
روانشناسی 4 انگلیسی 8100 دلار
ریاضی 4 انگلیسی 9720 دلار
فیزیوتراپی و توانبخشی 4 انگلیسی 9720 دلار
علوم سیاسی 4 انگلیسی 9720 دلار
فیزیوتراپی و توانبخشی 4 ترکی 8100 دلار
تکامل کودک 4 ترکی 8100 دلار
تغذیه و رژیم غذایی 4 ترکی 8100 دلار
پرستاری 4 ترکی 8100 دلار
مدیریت ورزشی 4 ترکی 8100 دلار
مدیریت هواپیمایی 4 ترکی 8100 دلار
جامعه‌شناسی 4 ترکی 8100 دلار

شرایط پذیرش دانشگاه Bilgi

اگر قصد ورود به دانشگاه Bilgi استانبول را دارید، بایستی در آزمون YOS شرکت کرده و حداقل امتیاز لازم را در آن کسب نمایید و به برخی از رشته ها می توانید از طریق شرط معدل وارد شوید.

از آنجا که زبان تدریس در دانشگاه Bilgi ترکی می باشد، از این رو داشتن مدرک زبان آزمون TOMER برای همه دانشجویان بین المللی الزامی است.

با توجه به اینکه دانشگاه بیلگی یکی از دانشگاه های خصوصی ترکیه است، بنابراین شهریه بالاتری در مقایسه با سایر دانشگاه های دولتی ترکیه دارد. از این رو، پیش از اینکه تصمیم به ورود به این دانشگاه بگیرید، بایستی به این نکته توجه داشته باشید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در مقطع کارشناسی

آموزش زبان ترکی استانبولی اصفهان

1- گواهینامه دوره متوسطه عمومی همراه با رونوشت.

2- یک نسخه کپی از گذرنامه.

3- یک قطعه عکس پرسنلی رنگی.

4- گواهینامه زبان انگلیسی یا ترکی، در صورت وجود (TOEFL – IELTS – Tomer)

5- گواهینامه های اضافی، در صورت وجود (Elios – SAT – گواهینامه های بین المللی)

تمامی مقالات ارسالی بایستی به زبان ترکی ترجمه شده باشند و دارای گواهی معتبر باشند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در مقطع دکترا

آموزش زبان ترکی استانبولی اصفهان

1- توصیه نامه.

2- مدرک کارشناسی ارشد به همراه کارنامه.

3- مدرک کارشناسی همراه با کارنامه آن.

2- یک نسخه کپی از گذرنامه.

5- عکس پرسنلی.

6- گواهی زبان انگلیسی یا ترکی، در صورت وجود.

تمامی مدارک ارسالی بایستی به زبان ترکی ترجمه شده باشند و دارای گواهی معتبر باشند




Scroll to Top