اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دلایل تحصیل در ایتالیا

دلایل تحصیل در ایتالیا

 آمورش زبان ایتالیایی اصفهان

آیا تا به حال درباره تحصیل در کشوری فکر کرده اید که تقریبا همه چیز مانند اسکی، دریا، ساحل، شگفت انگیزترین مکان های تاریخی و آثار بی نظیر هنری را در خود جای داده است؟

آیا به یادگیری زبان دیگری به جز انگلیسی فکر کرده اید؟ و یا اینکه به جایی بروید که مجبور باشید به زبان محلی آنجا صحبت کنید؟ اگر این طور است شما می توانید کشور ایتالیا را برای تحصیل انتخاب کنید. در ادامه به بررسی دلایل تحصیل در ایتالیا می پردازیم که شاید شما را متقاعد کنند یکی از دانشگاه های آنجا را انتخاب کنید.

 

دانشگا های معتبر و محیط چند فرهنگی چشمگیر

 آمورش زبان ایتالیایی اصفهان

ایتالیا نه تنها به دلیل داشتن محیط چند فرهنگی سطح بالای خود به یک مقصد تحصیلی بین المللی محبوب تبدیل شده است، بلکه این کشور دارای چندین دانشگاه برتر دولتی و خصوصی نیز می باشد.

دانشگاه بولونیا یک موسسه آموزشی معتبر است که به عنوان قدیمی ترین دانشگاه اروپا شهرت دارد و منشا سیستم آموزش عالی غربی فعلی را به آن نسبت می دهند. علاوه بر این، بولونیا یکی از برترین شهرهای اروپایی محسوب می شود که بیشترین تعداد دانشجویان طرح بورسیه اراسموس (برنامه جذب دانشجویان غیر اروپایی در دانشگاه های کشو های اروپایی) را جذب کرده است. علاوه بر بولونیا، کشور ایتالیا دانشگاه های معتبر دیگری نیز دارد. برخی از دانشگاه های دولتی برتر ایتالیا به شرح زیر است:

  • دانشگاه پلی تکنیک میلان (Politecnico di Milano)
  • دانشگاه اروپایی اقتصاد (European School of Economics)
  • دانشگاه ساپینزای رم (Sapienza Università di Roma)
  • دانشگاه ماچراتا (University of Macerata)
  • دانشگاه کا فوسکاری ونیز (Università Ca’ Foscari Venezia)
  • دانشگاه کاتولیکا ساکرو کور (Università Cattolica del Sacro Cuore)

 

ایتالیا یک مقصد مقرون به صرفه برای دانشجویان خارجی است

 آمورش زبان ایتالیایی اصفهان

ایتالیا یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی از لحاظ شهریه و هزینه های زندگی است. متوسط هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور به شرح زیر است:

  • میانگین شهریه برای مقاطع مختلف تحصیلی: 850 تا 1000 یورو در سال
  • متوسط هزینه های زندگی: 700 تا 1000 یورو در ماه برای مسکن ، غذا ، حمل و نقل و تفریح
  • گرانترین شهرها: رم، میلان و بولونیا
  • شهرهای ارزان تر: پیزا، پادوا و تورین

 

راه های آسان برای سفر به نقاط مختلف کشور

 آمورش زبان ایتالیایی اصفهان

در ایتالیا می توانید تنها با پرداخت چند یورو با اتوبوس یا قطار از میلان سرد و مه آلود یا از بولونیای شلوغ به زیباترین سواحل جهان بروید. ایتالیا دارای 87 فرودگاه است و تقریبا همه ی شهرهای بزرگ این کشور دارای خطوط هوایی به دیگر کشور های اروپایی و غیر اروپایی هستند. علاوه بر این، شما برای سفر به شهر های ایتالیا می توانید از قطار استفاده کنید. این کشور دارای 77 ایستگاه اصلی راه آهن در شهر های بزرگ است. این موضوع برای دانشجویانی که دوست ندارند با هواپیما یا اتومبیل سفر کنند، اهمیت زیادی دارد.

 

زندگی شبانه در ایتالیا جریان دارد

 آمورش زبان ایتالیایی اصفهان

در مقایسه با دیگر کشورهای جنوب اروپا، زندگی در ایتالیا از اواخر عصر آغاز می شود. ساعت 8 بعد از ظهر خیابان ها مملو از جمعیت است و فعالیت در برخی از شهرها تازه در این ساعت شروع می شود. اما بسیاری از شهرهای اروپا از ساعت 6 بعد از ظهر، به صورت ناگهانی خاموش می شوند و دیگر کسی در خیابان ها  دیده نمی شود. این موضوع می تواند شما را افسرده کند؛ اما قطعا این اتفاق در ایتالیا رخ نخواهد داد!

قدم زدن در خیایان های شهر محل تحصیل در ساعت 9 تا 10 شب مخصوصا در فصل های بهار، تابستان و پاییز بسیار لذتبخش است؛ وجود جمعیت زیادی از مردم حس بهتری نیز به شما می دهد. اما در بخش شرقی ایتالیا بسیاری از مغازه ها ساعت 8:30 تعطیل می شوند. دانشجویانی که معمولا فراموش می کنند غذا تهیه کنند، باید به این موضوع توجه داشته باشند.

 

رشته های تحصیلی متنوع

 آمورش زبان ایتالیایی اصفهان

در ایتالیا، شما می توانید در هر زمینه ای که فکرش را می کنید، از هنر گرفته تا علوم کامپیوتر، یک رشته تحصیلی مناسب پیدا کنید که بسیاری از آنها به زبان انگلیسی تدریس می شوند. در فهرست زیر برخی از محبوب ترین رشته های دانشگاهی این کشور عنوان شده اند:

  • روابط بین الملل
  • مدیریت ارشد کسب و کار (MBA)
  • مهندسی برق
  • علوم کامپیوتر
  • معماری
  • طراحی مد

برای اینکه بتوانید مدرک تحصیلی خود را بگیرد شما باید در حدود 20 امتحان (حدود هشت امتحان در هر سال تحصیلی) در طول تحصیل خود شرکت کنید و از آنها نمره قبولی کسب کنید. بیشتر امتحانات به صورت شفاهی برگزار می شوند. در برخی از رشته های تخصصی مانند پزشکی یا مهندسی از شما خواسته می شود 40 یا 50 امتحان بدهید. امتحانات شفاهی زندگی را برای بسیاری از دانش آموزان آسانتر می کنند، اما اگر خجالتی باشید ممکن است با این نوع امتحان خیلی راحت نباشید. با این وجود، برگزاری این نوع امتحانات تمرین خوبی برای رشد توانایی های ارتباطی شماست.

 

ایتالیا کشور هنر، معماری و مد

 آمورش زبان ایتالیایی اصفهان

به خصوص دانشجویانی که ایتالیا را برای تحصیل در رشته هایی در زمینه هنر، معماری یا مد انتخاب می کنند، هرگز از تصمیم خود پشیمان نخواهند شد. حتی اگر برای تحصیل در هر رشته دیگری به ایتالیا آمده باشید، مطمئنا از این ویژگی های برجسته فرهنگ ایتالیایی بهره مند خواهید شد.

ایتالیا زادگاه هنر رنسانس است. به هر یک از نقاط ایتالیا بروید، چیزی جز شگفتی های معماری مشاهده نخواهید کرد؛ ایتالیا سراسر آثاری است که در گذر زمان پایدار و پابرجا مانده اند.

در مورد مد هم که اصلا لازم نیست چیزی بگوییم! این یک واقعیت شناخته شده است که ایتالیایی ها دارای کمدی از لباس های ظریف و زیبا هستند و آن را مدیون چندین برند و خانه معروف مد در این کشور می باشند.

زبان

ایتالیا خواستگاه ادیبان، شاعران و فیلسوف های بزرگ است. ایتالیایی یک زبان باستانی با تاریخ غنی و لهجه ای گوشنواز است.

آموزش

آموزش در ایتالیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این کشور برخی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا و کل جهان در شهرهایی مانند بولونیا و سیینا وجود دارد. معلمان در دانشگاه ها و مدارس به طور معمول جدی بوده و به دانش آموزان و دانشجویان خود اهمیت می دهند. سیستم آموزشی در مدارس نیز بسیار سختگیرانه و منظم است.

غذا

غذا در ایتالیا همه چیز است. غذا بخشی از فرهنگ، تاریخ و زندگی روزمره مردم این کشور است. غذا پیوندی خانوادگی است، چیزی است که باعث می شود افراد دور یک میز جمع شوند و وقت خود را با خانواده بگذرانند. غذای ایتالیایی بسیار خوشمزه و دلپذیر است و  طرفداران بسیاری در نقاط مختلف جهان دارد.

آب و هوا

هوا در ایتالیا به طور کلی خوب و دلپذیر است. ایتالیا گرمتر از دیگر کشورهای اروپای شمالی است. آسمان آن غالبا آبی است و اگر چه در زمستان سردتر می شود اما در فصل بهار دوباره همه چیز به حالت اول بر می گردد. این نوع آب و هوا امکان فعالیت های متنوعی در فضای باز را فراهم می کند و مردم را ترغیب می کند تا در شهر قدم بزنند.

 

جغرافیا

جغرافیای ایتالیا بسیار متنوع است. در ایتالیا مراکز شهری با موزه ها، بازارها و پارک های مختلف جان گرفته و به محلی برای گشت و گذار و وقت گذرانی تبدیل شده اند. جنوب این کشور دارای سواحل زیباست در حالی که شمال آن کوهستانی است و مردم می توانند از ورزش های زمستانی مانند اسکی لذت ببرند. در سایر نقاط ایتالیا دره های زیبا و مناظر ساکت و آرام وجود دارد.

مهمان نوازی

بازدید کنندگان از ایتالیا دوست دارند با افرادی دلپذیر و شاد روبرو شوند که سرگرم کننده و مهمان نواز هستند. ایتالیایی ها از گذراندن وقت در کنار هم لذت می برند و حتی با افرادی که آنها را نمی شناسند دوستانه برخورد می کنند. کلیشه رایج در مورد ایتالیایی ها که اغلب صدق می کند، این است که مردم ایتالیا از همه، چه خانواده، دوستان، گردشگران و چه دیگر بازدید کنندگان به گرمی استقبال می کنند.

تاریخ

ایتالیا مکان مهمی است که در آن بخش های شناخته شده تاریخ اروپا خلق شده اند. در مورد تاریخ ایتالیا چیزهای زیادی برای آموختن وجود دارد، از رومیان گرفته تا یونانی ها و از جنگ جهانی اول تا جنگ جهانی دوم، ایتالیا به عنوان گل سرسبد تاریخ در نظر گرفته می شود، جایی که بسیاری از وقایع مهم اتفاق افتاده و امروزه نیز به یادگار مانده و مورد مطالعه قرار می گیرند.




Scroll to Top