اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: فرانسه

بورسیه تحصیلی در فرانسه و بررسی شرایط اخذ آن

بورسیه تحصیلی در فرانسه، شرایط اخذ بورسیه در کشور فرانسه، دانشگاه های برتر و بین المللی فرانسه، هزینه های زندگی در فرانسه و اخذ ویزای تحصیلی در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی واقع گشته است. چگونه می توان بورسیه تحصیلی کشور فرانسه را اخذ کرد؟ چه مدارکی برای کسب بورسیه تحصیلی در فرانسه مورد نیاز است؟ هزینه های زندگی در کشور فرانسه چگونه می باشد؟ بورسیه تحصیلی در فرانسه ویژه چه مقاطعی می باشد؟ در این نوشتار به این سوالات و دیگر سوالات شما عزیزان در خصوص اخذ بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه پاسخ داده ایم.

بورسیه تحصیلی در فرانسه و شرایط عمومی آن

آموزش زبان فرانسه اصفهان

قبل از بیان شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در فرانسه، داشتن شناخت اولیه از این کشور الزامیست. فرانسه با نام جمهوری فرانسه و پایتخت پاریس کشوری واقع در غرب اروپا می باشد. این کشور مانند مراکش و اسپانیا با دواقیانوس اطلس و مدیترانه دارای مرز آبی می باشد. کشور فرانسه؛ با کشورهای آلمان، سوئیس، بلژیک، ایتالیا، آندورا، اسپانیا، لوکزامبورگ و موناکو دارای مرز خاکی است. مساحت این کشوای643.801 است که می توان گفت بزرگ ترین کشور واقع در غرب اروپا است، جمعیت این کشور نیز بیش از 66 میلیون نفر اعلام شده که پس از کشور آلمان پرجمعیت ترین کشور اروپایی محسوب می شود. زبان ملی و رسمی کشور فرانسه، فرانسوی است. این کشور از لحاظ شرایط آب و هوایی؛ دارای آب و هوای متنوع در بخش های مختلف کشور است. از جمله شهرهای این کشور می توان به پاریس، بردو، لیل، لیون، نانسی، گرونوبل و غیره اشاره کرد.

کشور فرانسه مهد فرهنگ مدرن شناخته می شود، زیرا هنرمندان و دانشمندان مشهور بسیاری از این کشور به جهان معرفی شدند. این کشور دارای میراث فرهنگی بسیاری است که توانسته آن ها را به ثبت یونسکو برساند و به واسطه آن در جهان رتبه دار شود. آثار تاریخی فرانسه و مناظر زیبا و دیدنی آن سالانه موجب جذب گردشگران فراوانی می شود. کشور فرانسه از جهات مختلف نظیر بودجه، ذخایر هسته ای و هزینه های نظامی نیز دارای رتبه می باشد. این کشور توانسته از لحاظ قدرت خرید و اقتصاد به ترتیب رتبه های هفتم و پنجم را در سطح جهانی از آن خود نماید. فرانسه در حوزه های دیگر مانند آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، آزادی و امید به زندگی و دیگر شاخص های والا؛ استاندارد و رتبه های برتر را به نام خود ثبت گرداند. کشور فرانسه از اعضای گروه هشت، عضو ناتو، گروه بیست، سازمان تجارت جهانی و سازمان ملل متحد می باشد. در تصویر زیر می توانید درباره کشور فرانسه اطلاعاتی را کسب نمایید:

 

واحد پول فرانسه، یورو و فرانک است. عطر های مشهور فرانسوی از گلزارهای وسیع که در این کشور وجود دارد تولید و وارد بازار های جهانی می شود. محصولات متنوع کشاورزی و دامپروری در کشور فرانسه تولید می شود که از جمله آن می توان به؛ شراب، ذرت، گندم، برنج، جو، انگور، چغندرقند، خوک ، ماهی، پنیر و پارچه ابریشم اشاره کرد. از صنایع مهم کشور فرانسه که موجب به گردش در آمدن چرخه اقتصادی آن شده است می توان؛ هواپیما سازی، فلزکاری، مواد پتروشیمی و شیمیایی، الکتریکی و اتمی را ذکر کرد. همچنین وجود معادن فراوانی نظیر نمک و پتاس، نفت و گاز، نیکل و بوکسیت و غیره در کنار محصولات و تولیدات این کشور و صنعت گردشگری توانسته اقتصاد فرانسه را به خوبی به پیش ببرد و این کشور را به کشوری تراز اول و پیشرفته تبدیل نماید. از این رو برای متقاضیان تحصیل در فرانسه و دوستانی که خواهان مهاجرت تحصیلی به این کشور و کسب بورسیه تحصیلی در فرانسه هستند نگارش شده است.

بورسیه تحصیلی در فرانسه و شرایط اخذ بورسیه تحصیلی

آموزش زبان فرانسه اصفهان

بسیاری از افراد که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور فرانسه را دارند ،خواهان اخذ بورسیه تحصیلی در فرانسه هستند .نکته ای که واجب است به آن توجه کرد این است که کشور فرانسه بورسیه های متعددی را برای دانشجویان در نظر دارد که البته تعداد این بورسیه ها در مقطع فوق لیسانس یا همان کارشناسی ارشد بسیار بیشتر از سایر مقاطع است؛ اما این بورسیه ها در صورتی به دانشجو ارائه می شود که علاوه بر داشتن شرایط سنی مناسب ،دانشجو باید از سطح علمی خوبی برخوردار باشد و نمرات و معدل وی بالا باشد همچنین داشتن رزومه علمی قوی نیز از شروط دیگر اخذ بورسیه تحصیلی در فرانسه محسوب می شود .برخی از بورسیه های کشور فرانسه ملیت و جنسیت فرد متقاضی را نیز در نظر می گیرد. بورسیه های این کشور می تواند شامل هزینه های تحصیلی یا خورد و خوراک و خوابگاه دانشجو شود. تحصیل در دانشگاه های کشور فرانسه به دو زبان فرانسوی و انگلیسی می باشد.
اگر دانشجو بتواند مدرک B2فرانسه را کسب نماید می تواند از تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی این کشور بهره مند شود و در غیر این صورت با داشتن مدرک آیلتس یا تافل معادل آن و پرداخت شهریه می تواند در دانشگاه های خصوصی این کشور به زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شود .در ادامه بورسیه های این کشور به اختصار توضیح داده شده است

بورسیه تحصیلی در فرانسه در مقطع کارشناسی

آموزش زبان فرانسه اصفهان

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های کشور فرانسه 3 سال زمان خواهد برد. تدریس در دانشگاه های دولتی این کشور به زبان فرانسوی و در دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی می باشد. دانشجویی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی در کشور فرانسه را دارد لازم است که حداقل مدرک آیلتس ۶ و یا تافل ۵۵۰ را داشته باشد .تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور رایگان و در دانشگاه های خصوصی این کشور با پرداخت 2 تا 3 هزار یورو امکان پذیر می باشد . اخذ بورسیه تحصیلی در فرانسه در مقطع کارشناسی در این کشور بسیار ضعیف است و تعداد بسیار محدودی بورسیه در این مقطع ارائه می شود که پذیرش در آن در دوره کارشناسی سخت و مشکل است از این رو دانشجو می تواند با تحصیل در دانشگاه های خصوصی از امکانات آموزشی بالا و مناسب این کشور استفاده نماید.
نکته ای که لازم است به آن توجه شود مجوز کار در دوره کارشناسی است که دانشجو می تواند با کار در این کشور برخی از هزینه های خود را تامین نماید؛ دانشجویان مقطع کارشناسی در هنگام تحصیل می توانند هفته ای 20 ساعت مشغول به کار شوند و در قبال آن حقوق دریافت نمایند .برای کسب اطلاعات بیشتر دانشجویانی که خواهان کسب بورسیه تحصیلی در فرانسه هستند باید گفته شود که یکی از بورسیه های مقطع کارشناسی بورسیه امیل بوتمی است که مبلغی بین 8 تا 12 هزار یورو را به عنوان کمک هزینه به دانشجو پرداخت می نماید.

بورسیه تحصیلی در فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد

آموزش زبان فرانسه اصفهان

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه همانند ایران 2 سال زمان خواهد برد و دانشجو این مقطع را طی دو مرحله m1 و m2 سپری خواهد کرد .داشتن مدرک لیسانس شرط ورود به این مقطع است .در این دوره نیز دانشجو می تواند به زبان فرانسوی در دانشگاه های دولتی و یا به زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی به انتخاب خود تحصیل نماید .برای تحصیلی به زبان انگلیسی در این مقطع ارائه مدرک زبان آیلتس 6.5 واجب و الزامی می باشد و همچنین تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی این کشور ملزم به پرداخت شهریه معادل 8 تا 12 هزار یورو است. دانشجویان این مقطع با 20 ساعت کار در هفته و دریافت حقوق قادر به تامین برخی از هزینه های خود می باشند .بورسیه تحصیلی در فرانسه به صورت متنوع در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود که از جمله بورسیه تحصیلی در فرانسه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بورسیه تحصیلی ایفل که 1.181 یورو برای هزینه های سفر؛ درمان و بهداشت دانشجو در مقطع لیسانس در نظر دارد.
بورسیه تحصیلی اراسموس این بورسیه برای تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته شده و شامل چند دانشگاه و موسسه اروپایی و غیراروپایی می شود.
بورسیه تحصیلی ENS لیون این بورسیه مختص به مقطع فوق لیسانس است و چند رشته خاص را بورسیه می کند که آن رشته ها شامل هنر، علوم انسانی و اجتماعی است.
بورسیه تحصیلی امیل بوتمی این بورسیه هم مربوط به مقطع کارشناسی و هم کارشناسی ارشد است که در مقطع کارشناسی ارشد  ۵ تا ۱۶ هزار یورو را به عنوان کمک هزینه تحصیلی برای دانشجو در نظر گرفته است.
بورسیه تحصیلی موسسه گرنوبل فناوری این بورسیه برای هر ترم دانشجو 5 هزار یورو را به عنوان کمک هزینه در نظر گرفته است.

بورسیه تحصیلی در فرانسه در مقطع دکترا

آموزش زبان فرانسه اصفهان

بورسیه تحصیلی در فرانسه در مقطع دکتری مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار دارد. تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های فرانسه ٣ الی 5 سال زمان خواهد برد. زبان تحصیلی در این مقطع به زبان انگلیسی می باشد و نکته قابل توجه در این مقطع آن است که متقاضیان مقطع دکتری در کشور فرانسه لقب دانشجو را نخواهند داشت، بلکه از آن ها به عنوان پژوهشگر و محقق یاد می شود. برای ورود به این مقطع داشتن توصیه نامه؛ پروپزال و کسب رضایت و همراهی یک استاد راهنما الزامی است. متقاضیان می توانند در این مقطع با پرداخت مبلغ کمی معادل 150 تا 300 یورو به تحصیل بپردازند . همچنین دانشجویان مقطع دکترا می توانند تا 40 ساعت در هفته مشغول به کار شوند و در قبال آن حقوق مناسبی نیز دریافت کنند. برخی از بورسیه تحصیلی در فرانسه که در این مقطع به متقاضیان ارائه می شود در ادامه آماده است:

بورسیه تحصیلی ایفل این بورسیه مبلغ 1.400 را برای دانشجویان مد نظر دارد.
بورسیه تحصیلی اکول نرمال سوپریور این بورسیه تنها سالانه 30 دانشجو را پذیرش می کند و علاوه بر هزینه تحصیل؛ خوابگاه را نیز در اختیار دانشجو قرار می دهد.

بورسیه تحصیلی در فرانسه و دانشگاه های بین المللی

آموزش زبان فرانسه اصفهان

اطلاع از دانشگاه های برتر هر کشوری برای متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به آن کشور را دارند بسیار مهم است. دانشگاه های کشور فرانسه علاوه بر امکانات آموزشی بسیار مناسب، دارای سطح علمی بسیار عالی نیز می باشد به طوری که در سطح جهان دانشگاه ها و سطح آموزشی دانشگاه های فرانسه قابل قبول و مطرح است. از این تحصیل در این دانشگاه ها آرزوی بسیاری از افراد است. متقاضیان می توانند با ورود و تحصیل در دانشگاه های کشور فرانسه علاوه بر ورود به اروپا و بهره مندی از سطح علمی و آموزشی بالا می توانید در صورت داشتن شرایط از تحصیل رایگان و بورسیه های دولتی نیز بهره جویید. در ادامه برای متقاضیان کسب بورسیه تحصیلی در فرانسه جدولی از دانشگاه های این کشور به همراه رتبه و رنکینگ جهانی آن ها آورده شده است.

دانشگاه رتبه جهانی
دانشگاه تحقیقات پاریس 45
دانشگاه سوربن 80
دانشگاه اکول پلی تکنیک 93
دانشگاه پاریس 130
دانشگاه پاریس telecom 188
Olecole normale superieure de lyon 201_250
دانشگاه پاریس_سود 201_250
Ecole des ponts paris tech 251_300
دانشگاه Aix_marseille 301_350
دانشگاه گرنوبل آلپ 301_350
دانشگاه بوردو 401_500
دانشگاه استراسبورگ 401_500

بورسیه تحصیلی در فرانسه و هزینه های زندگی در فرانسه

آموزش زبان فرانسه اصفهان

اطلاع از هزینه های زندگی برای تمامی مهاجرانی که از طروق مختلف به کشور های متنوع مهاجرت نمونده و یا قصد مهاجرت را دارند بسیار حائز اهمیت است زیرا افراد باید با توجه به بودجه و در آمد خود کشور مناسب با شرایط خود را انتخاب نمایند. لازم به ذکر است که هزینه زندگی بسته به آن که سبک زندگی فرد به چه صورت است و یا در کدوم منطقه از فرانسه مشغول به زندگی می باشد؛ متفاوت است، اما باید در نظر داشت هزینه زندگی در پایتخت به نسب دیگر بخش ها کمی بالاتر است. افراد می توانند در هنگام تحصیل و یا پس از آن برای گذراندن زندگی خود مشغول به کار شوند که در این صورت بخشی از هزینه ها را می توانند از این جهت تامین نمایند. در ادامه برای تکمیل اطلاعات متقاضیان بورسیه تحصیلی در فرانسه هزینه اقلام مختلف به صورت میانگین آورده شده است. باید در نظر داشت قیمت ها به صورت میانگین می باشد و در بازه های زمانی مختلف می تواند کمی بالاتر و یا پایین تر از قیمت ذکر شده در جدول باشد. هزینه زندگی برای یک نفر در فرانسه بین 800 تا 1200 تخمین زده شده است.

اقلام میانگین قیمت ها به یورو
یک وعده غذا در رستوران 13 یورو
یک عدد نان 1.2 یورو
یک فنجان کاپوچینو 2.6 یورو
1کیلو پنیر 15 یورو
1کیلو سیب زمینی 1.6 یورو
12عدد تخم مرغ 2.6 یورو
1کیلو سینه مرغ 10.5 یورو
یک و نیم لیتر آب 0.6 یورو
1کیلو پیاز 1.75 یورو
0.33لیتر نوشابه 2.37 یورو
1لیتر شیر 0.94 یورو
1کیلو برنج 1.63 یورو
1کیلو گوشت قرمز 15.76 یورو
1کیلو موز 1.93 یورو
1کیلو پرتغال 2.23 یورو
1کیلو گوجه فرنگی 2.44 یورو
1لیتر بنزین 1.4 یورو
1کیلومتر حمل و نقل با تاکسی 1.56 یورو
قیمت یک بسته سیگار 8 یورو
قیمت یک عدد روزنامه 1 یورو
قیمت یک عدد بلیط سینما 10 یورو
شهریه ماهانه باشگاه 35.7 یورو
60مگابایت اینترنت 27.59 یورو
1جفت شلوار جین 81.44 یورو
1جفت کفش نایک 83.40 یورو
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 654.47 یورو
قیمت خرید هر متر مربع خانه در مرکز شهر 6.125.75
قیمت خرید هر متر مربع خانه خارج از مرکز شهر 3.807.45 یورو
قیمت اجاره خانه 3 خوابه در مرکز شهر 1.300.53 یورو
قیمت اجاره خانه 3خوابه خارج از مرکز شهر 978.37 یورو

بورسیه تحصیلی در فرانسه و مدارک مورد نیاز

آموزش زبان فرانسه اصفهان

 داشتن اطلاعات و آگاهی کافی از مدارک مورد نیاز نه تنها برای افرادی که قصد تحصیل در فرانسه و اخذ بورسیه تحصیلی در فرانسه را دارند بلکه برای تمامی مهاجرین به هر کشور و از هر شیوه ای مهم است زیرا هرگونه کسری در مدارک و اطلاعات شما می تواند  با رد درخواست و عدم پذیرش شما به عنوان یک متقاضی ختم شود و از این رو در ادامه لیستی از مدارک مورد نیاز جهت پذیرش درخواست تحصیلی و اخذ بورسیه تحصیلی در فرانسه آورده شده است.

 
تمامی مدارک تحصیلی به همراه ترجمه
ریز نمرات
داشتن مدرک زبان فرانسوی و یا انگلیسی
مدارک هویتی به همراه ترجمه آن ها
عکس پاسپورتی
پاسپورت معتبر
انگیزه نامه
توصیه نامه از اساتید
ارائه تمامی رزومه علمی و تحقیقاتی

بورسیه تحصیلی در فرانسه و ویزای تحصیلی

آموزش زبان فرانسه اصفهان

اطلاع از نحوه اخذ ویزا؛ شرایط اقامت و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی از جمله موضوعات بسیار مهم در پروسه کسب بورسیه تحصیلی در فرانسه به حساب می آید. اگر شما دانشجوی خارج از اتحادیه اروپا هستید برای تحصیل در این کشور نیازمند ویزای تحصیلی می باشید .برای درخواست اخذ ویزا 2 روش وجود دارد که روش اول از طریق وب سایت و روش دوم از طریق کنسولگری می باشد. حدود ٣٣ کشور از جمله ایران قادر به ثبت درخواست از طریق وب سایت iran.campusfrance.org و مابقی از طریق کنسولگری هستند. متقاضیان برای ورود به این کشور نیازمند اخذ ویزای بلند مدت تحصیلی می باشند که مدت اعتبار این ویزا در دوره کارشناسی 3 سال، در دوره کارشناسی ارشد 2سال و در مقطع دکترا 3 تا 5 سال می باشد.
نکته بسیار مهم و حائز اهمیت دیگر بحث ویزای همراه است که متقاضیان می توانند در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا برای اعضای خانواده خود درخواست اخذ ویزا نمایند؛ اما بهتر است که این درخواست پس ورود شخص متقاضیان به خاک کشور فرانسه باشد. مدارکی که برای اخذ ویزا لازم و ضروری می باشد برای متقاضیان کسب بورسیه تحصیلی در فرانسه در ادامه ذکر شده است.

 

تکمیل فرم درخواست ویزا و اقامت طولانی

عکس پاسپورتی

مدارک هویتی و شناسایی به همراه کپی

مدارک نشان دهنده ای دال بر ثبت نام شما در موسسه یا دانشگاه مورد نظر

Cv

فیش پرداخت شهریه

برگه نشان دهنده داشتن بیمه فرد متقاضی

بلیط هواپیما

فرم ofll

ارائه برگه بانکی دال بر تمکن مالی

کپی مدارک تحصیلی فرد متقاضی

اثبات زندگی و اقامت فرد متقاضی در فرانسه

 
 



Scroll to Top