اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

معرفی بهترین شهرهای آلمان برای زندگی

بهترین شهرهای آلمان برای زندگی، از نظر هزینه های زندگی، درآمد و کیفیت زندگی در آلمان را در این مقاله به صورت علمی مورد تحلیل و بررسی قرار می دهیم. آلمان کشوری است در اروپای مرکزی و غربی که مساحتی در حدود ۳۵۷,۲۲۲ کیلومتر مربع را در بر گرفته است. این کشور مابین دریای بالتیک و بین رشته کوه های آلپ قرار دارد. این کشور از شمال با دانمارک، از قسمت شرقی با لهستان و جمهوری چک، از جنوب با اتریش و سوئیس و از غرب با لوکزامبورگ، بلژیک، هلند و فرانسه هم مرز است.

آلمان با ۸۳ میلیون نفر جمعیت دومین کشور پرجمعیت پس از روسیه محسوب می‌شود و همچنین پرجمعیت ترین کشور عضو اتحادیه اروپا می باشد. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آلمان برلین است و فرانکفورت مرکز مالی آلمان به حساب می‌آید. آلمان یک قدرت بزرگ با اقتصاد قوی است که بزرگترین اقتصاد اروپا را دارد و همچنین چهارمین اقتصاد بزرگ جهان به شمار می آید. این کشور به عنوان یک رهبر جهانی در چندین بخش صنعتی و فناوری است و سومین صادرکننده و واردکننده کالا در جهان است.

کشوری بسیار پیشرفته و دارای سطح زندگی بسیار بالا که امنیت اجتماعی بالا، سیستم مراقبت بهداشت جهانی، حفاظت از محیط زیست و آموزش دانشگاهی بدون شهریه را ارائه می دهد. آلمان همچنین عضو سازمان ملل، ناتو، G7،G20 و OECD است.

جالب است بدانید آلمان اقتصاد بازار اجتماعی با نیروی کار ماهر، سطح پایین فساد و نوآوری بالایی دارد. این کشور بخشی از بازار اروپاست که بیش از ۴۰۰ میلیون مصرف کننده را به خود اختصاص داده است و از نظر صنعت اتومبیل یکی از رقابتی ترین و خلاق ترین ها در جهان محسوب می‌شود. صادرات برتر آلمان شامل وسایل نقلیه، ماشین‌آلات، کالاهای شیمیایی، محصولات الکترونیکی، تجهیزات الکتریکی، داروسازی، محصولات غذایی، لاستیک و پلاستیک است. چراکه آلمان یکی از بزرگترین صادرکنندگان در سطح جهان است. بسیاری از برندهای مشهور بین المللی در آلمان حضور دارند. مانند: مرسدس بنز ،BMW ، فولکس واگن، آدیداس، پورشه، بوش و ….

اگر از بعد گردشگری نیز بخواهیم این کشور را بررسی کنیم، آمارها نشان می‌دهد آلمان نهمین کشور پربازدید جهان است. چرا که برلین به سومین مقصد پربازدید در اروپا تبدیل شده است. به علاوه آلمان ۱۱ کلانشهر دارد که به صورت رسمی شناخته شده‌اند. بزرگ‌ترین شهر این کشور برلین است در حالی که بزرگترین منطقه شهری آن رو‌هر می‌باشد.

بهترین شهر آلمان از نظر کیفیت زندگی

آموزش زبان آلمانی اصفهان

اگر قصد زندگی در آلمان را دارید باید بدانید افرادی که در آلمان زندگی می کنند نه تنها در اروپا بلکه در کل جهان از بالاترین کیفیت زندگی برخوردار هستند. بر اساس بررسی‌های انجام شده سالانه ۲۳۱ شهر در سراسر جهان مورد بررسی قرار می‌گیرند که همواره هفت شهر آلمان از حیث کیفیت زندگیبهترین شهر آلمان برای زندگی در زمره ۳۰ شهر برتر جهان قرار دارد. سه مورد از بهترین شهر آلمان برای زندگی عبارتند از: مونیخ، دوسلدورف و فرانکفورت که این شهرها از ۱۰ شهر برتر این رتبه بندی هستند. این شهرها از نظر زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی، ازدحام ترافیک و همچنین کیفیت فرودگاهی بالاترین امتیاز را کسب کردند.

بخش زیادی از این شهر در جنگ جهانی دوم نابود شد و پس از اتحاد مجدد آلمان شرقی و غربی بازسازی‌های بسیاری در آن صورت گرفت. این شهر بسیار سرسبز است و پارک ها، جنگل ها، دریاچه ها و رودخانه هایی دارد که یک سوم شگفتی های این شهر را در بر می‌گیرد.

محله های برلین بسیار متمایز است و هر کدام فضای خاص خود را دارد. شارلوتنبرگ منطقه پر نشاط و آرامش بخشی است که در غرب برلین واقع شده است و هنوز در این منطقه خانه های زیبا از قرن نوزدهم وجود دارد. کروزبرگ که به صورت سنتی یک مرکز مهم برای مهاجران ترک می باشد، یک منطقه شیک و چند فرهنگی در برلین است.

Prenzlauer منطقه متوسط است که هنرمندان و دانشجویان در آن کرد هستند اگر به دنبال مناطق گرانقیمت برلین هستید Wilmersdorf گرانقیمت با ساختمان های زیبای قرن نوزدهم معتبرترین منطقه برلین است.

BERLIN 1030x626 شهر های آلمان

دوسلدورف شهر های آلمان

از نظر کیفیت زندگی و زیرساخت‌ها در رده ششم جهان قرار دارد. این شهر زیبا و دوست داشتنی جهان، در کنار رودخانه راین قرار دارد. و شرکت‌های رسانه‌ای، دفاتر مرکزی چندملیتی، موزه ها، رستوران ها، بازارها و مدارس عالی بین المللی را در خود جای داده است. این شهر بیش از ۵۰ منطقه دارد که ترکیبی از فرهنگ های مختلف و سطح طبقاتی مختلف است و افراد ثروتمند و فقیر در کنار هم زندگی می کنند. Pempelfort یک منطقه فرهنگی است که تنوع بسیاری دارد و Hafen یکی از مناطقی است که برای مجرد ها و جوان تر ها محبوب تر است. Bilk یک منطقه پر جمعیت است که مملو از مهاجرین و دانشجویانی است که از فضای سبز این منطقه لذت می‌برند. در نزدیکی رودخانه محله او بر کاسل است که با معماری های هنری شاید جذاب ترین بخش شهر است. Niederkasse نیز منطقه ای است که بیشتر جمعیت آن را ملیت ژاپنی تشکیل می دهد.

فرانکفورت

پایتخت مالی آلمان، ممکن است با آسمان خراش ها و برج هایی که دارد کمی شبیه به منهتن به نظر برسد. جمعیت ۶۰۰ هزار نفری که در این شهر مشغول به کار هستند بیشتر به دلیل هزینه ها و همچنین به دلیل دسترسی ها در حومه این شهر زندگی می کنند. ساختمان های جدید در Reidberg بندرگاه غربی و شرقی Rebstockpark و Friedberger Warte وجود دارند در حالیکه امارت های قدیمی تر و کنسولگری ها در مناطق Westend، Holzhausen Quarter هستند. از نظر کیفیت زندگی در رتبه هفتم دنیا است و از نظر زیرساخت‌ها با مونیخ در رتبه دوم مشترک است.

فرانکفورت شهر های آلمان

هامبورگ شهر های آلمان

دومین شهر بزرگ آلمان با 1،800،000 نفر جمعیت است. هامبورگ یکی از ۱۶ ایالت آلمان است که در رتبه ۱۹ از نظر کیفیت زندگی و رتبه نهم از نظر کیفیت زیرساختی قرار دارد. این شهر پهناور نسبت به سایر شهرهای بزرگ جهان از نظر فضای سبز و فضای زندگی رتبه بالاتری دارد و شامل رودخانه ها و کانال های بسیاری است. بیش از ۲۰۰۰ پل در شهر هامبورگ وجود دارد که این میزان حتی از ونیز و آمستردام نیز بیشتر است. آلتونا یک منطقه مسکونی محبوب است که با معماری قدیمی زیبا، کارخانه های قدیمی، ویلا های بزرگ و گران قیمت محله ای زیبا با منظره رودخانه به وجود آورده است. مناطق شمال شرقی شهر بیشترین تعداد ساکن را دارد و محلات بسیاری را نیز در بر دارد. هامبورگ نورد یک منطقه کارگر نشین است که در جنوب شهر قرار دارد. bergedof در مناطق جنوب شهر زمانی خود یک شهر مستقل به حساب می‌آمد و هنوز قلعه مخصوص خود را دارد که امروزه به عنوان موزه مورد استفاده قرار می گیرد.

مونیخ

بر اساس نظر سنجی انجام شده از نظر کیفیت زندگی این شهر در رتبه سوم می باشد، اما شما هزینه آن را می پردازید! بنابراین مونیخ گران ترین شهر آلمان و چهل و نهمین شهر گرانقیمت در اروپا است. schwabing از محلاتی می باشد که در بین دانشجویان و جوانان بسیار محبوب است. این منطقه با مغازه ها و کافه های مرسوم فضایی دنج را برای دانشجویان فراهم آورده است.

Lahel و Bogenhausen هر دو از مناطق بسیار گرانقیمت هستند که عمدتاً از آپارتمان ها و ویلاهایی تشکیل شده اند که افراد متمول در آن‌ها زندگی می‌کنند.

مونیخ شهر های آلمان

اشتوتگارت

اشتوتگارت شهر های آلمان

جالب است بدانید اشتوتگارت علیرغم مشارکت جدی که در صنعت خودروسازی دارد در میان تپه ها، دره ها و پارک ها قرار گرفته است. برخی از مطلوب ترین خانه های این شهر در دامنه های کوهی شیب دار قرار گرفته و منظره‌ای چشم‌نواز را فراهم آورده‌اند. اسکان در قلب این شهر بسیار محدود است اما غرب اشتوتگارت منطقه بسیار جذاب است. فاصله آن نیز با مرکز شهر و مراکز خرید، بازارها، کافه ها و سالن های تئاتر فاصله چندانی ندارد و به راحتی با کمی پیاده روی می توان به مناطق مرکزی شهر دست یافت. اشتوتگارت از نظر کیفیت زندگی در رتبه بیست و هشتم جهانی قرار دارد.

گران ترین و ارزانترین شهر آلمان برای زندگی

بر اساس یک دسته بندی کلی جنوب آلمان گرانترین منطقه برای زندگی در آلمان است. دو شهر بزرگی که در این بخش از آلمان قرار دارند مونیخ و اشتوتگارت می باشند که از گرانترین شهرهای آلمان هستند. به عنوان مثال اجاره آپارتمان یک خوابه در اشتوتگارت به طور متوسط ۸۴۶ یورو هزینه دارد در حالی که یک آپارتمان مشابه در شهر شمالی آلمان، برمن، به طور متوسط ۵۶۰ یورو هزینه دارد. یعنی اگر بخواهیم از نظر درصدی مقایسه کنیم، بدین معناست که اجاره یک آپارتمان در برمن ۳۰ درصد ارزان‌تر از اشتوتگارت است. حتی اجاره در لایپزیگ ۴۰ درصد ارزان‌تر از اشتوتگارت است و یا در دوسلدورف این اختلاف ۲۰ درصد می باشد. همانطور که در جدول قابل مشاهده می باشد، جنوب آلمان گرانترین منطقه برای زندگی در این کشور است.

اگر بخواهیم از نظر منطقه نیز از گرانترین تا ارزانترین مناطق کشور رتبه بندی داشته باشیم به این ترتیب می شود: جنوب، غرب، شمال، شرق و از آنجا که آلمان طیف گسترده‌ای از قیمت ها در مناطق مختلف ارائه می‌دهد، در اینجا به مقایسه دو شهر در مناطق مختلف آلمان، از نظر هزینه زندگی در آلمان می پردازیم. به عنوان مثال دارمشتات نماینده گرانترین شهرهای آلمان است در حالی که نقطه مقابل آن فرانکفورت می باشد. فرانکفورت شهری کوچک در شرق آلمان است و در نزدیکی مرز لهستان قرار دارد. هزینه زندگی در فرانکفورت واقعا منطقی می باشد. اگر به دنبال اجاره یک آپارتمان یک خوابه هستید می توانید تنها با ۲۵۰ یورو آپارتمان دلخواه خود را پیدا کنید، درحالی که اگر مایل به زندگی در یک آپارتمان در مرکز شهر دارمشتات باشید اجاره آن می‌تواند به ۸۵۰ یورو در ماه نیز برسد.

هزینه ها مونیخ برلین هامبورگ فرانکفورت
اجاره 1,094.30€ ~ 795.90€ ~ 838.94€ ~ 868.91€ ~
نان (500g) 1.43€ -1 1.27€-3 1.27€ -3 1.29€ – 2
صرف غذا در رستوران 12.25€ ~ 8.00€ – 4 10€ – 3 12€ – 2
شیر (1liter) 0.84€ – 1 0.79€ – 2 0.71€ – 4 0.77€ – 3
تخم مرغ (12) 1.71€ – 3 1.77€ – 2 1.78€ – 1 1.61€ – 4
برنج (1kg, white) 2.14€ – 2 1.79€- 4 2.15€ – 1 1.97€ – 3
گوجه فرنگی (1kg) 2.82€ – 1 2.62€ – 3 2.61€ – 4 2.64€ – 2
سیب زمینی (1kg) 1.00€ – 4 1.32€ – 1 1.04€ – 3 1.29€ – 2
نوشیدنی (0.5liter) 3.80€ – 3 3.50€ – 4 4.00€ – 1 4.00€ – 1
هر یک کیلومتر با تاکسی 1.90€ -4 2.00€ – 1 2.00€ – 1 2.00€ – 1

میزان درآمد در شهرهای مختلف آلمان

بر اساس آمار به دست آمده، متوسط درآمد در شهرهای بزرگ آلمان بالاتر از میانگین ملی است. با این حال رشد درآمدی در سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ در این شهر ها بسیار ضعیف تر از کل در آمد در آلمان بود.

نام شهر میزان درآمد (یورو)
Munich 29,685
Stuttgart 25,012
Düsseldorf 24,882
Hamburg 24,421
Nuremberg 21,785
Frankfurt 21,690
Cologne 21,608
Bremen 21,327
Hanover 20,977
Essen 20,159
Berlin 19,719
Dortmund 18,946
Dresden 18,922
Leipzig 17,770
Duisberg 16,881

بهترین شهر آلمان برای کار

آلمان چهارمین بالاترین تولید ناخالص داخلی اسمی در جهان را دارد که آن را به یکی از قدرتمندترین اقتصادها تبدیل می کند. به دلیل وجود شرکت های نوآورانه و پیشرفته در اکثر شهرهای آلمان نرخ بیکاری در این کشور کم و در حدود 5% می باشد. همچنین به دلیل صنعتی شدن این کشور، مشاغل زیادی در آن وجود دارد. هر ساله مهاجران زیادی از سراسر دنیا برای کار به آلمان سفر می کنند تا آینده خود را بسازند. فرصت های شغلی زیادی در شهرهای مختلف آلمان با حقوق بالا وجود دارد. همچنین هزینه های زندگی در اکثر شهرها مقرون به صرفه است و مزایای زیادی برای زندگی دارند. با این وجود، برلین در میان سایر شهرهای آلمان، به عنوان بهترین شهر آلمان برای کار در آلمان شناخته شده است.
برلین پایتخت آلمان است که شرکت های بزرگ و شناخته شده در سطح جهانی را در خود جای داده است. برلین فرصت های بی شمار شغلی دارد به همین دلیل مهاجرانی که برای کار به این شهر مهاجرت می کنند روز به روز در حال افزایش می باشد. با وجود این واقعیت که هزینه های زندگی در برلین بسیار بالاتر است، طیف گسترده ای از حقوق و درآمد در آن وجود دارد که این حقوق به اندازه بالا است آینده ای امن و روشن بسازد. علاوه بر فرصت های شغلی که برای متقاضیان جویای کار در برلین وجود دارد، این شهر برای استارت آپ ها و افرادی که مشتاق شروع به یک کار و حرفه جدید هستند، شرکت های بزرگ زیادی دارد. برلین در زمینه های فناوری زیست محیطی و انرژی، فناوری نوآورانه، فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین رسانه ها دارای قوی ترین بخش ها جهت اشتغال است. بخش تولید آن نیز با ترکیبی از ابزارهای سنتی و مدرن کار در این صنعت بسیار جذاب می باشد. این شهر در آینده نه چندان دور به یک جاذبه گردشگری نیز تبدیل خواهد شد.
با استفاده از یک روش جامع لیستی از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی و کار تهیه شده که در ادامه آن ها معرفی خواهیم کرد. این انتخاب بر اساس فرصت های شغلی، هزینه های زندگی، حقوق و درآمد و غیره صورت گرفته است.

فرانکفورت

مونیخ

اشتوتگارت

هامبورگ

کلن

دوسلدورف

بن

لایپزیگ

دارمشتات

بهترین شهر آلمان برای تحصیل ایرانیان

تحصیل در آلمان یک تجربه فوق العاده برای دانشجویان بین المللی و ایرانی می باشد. این کشور که در اروپای غربی قرار دارد، دارای مناظر بسیار زیبا و زندگی آکادمیک است. شهرهای آلمان به دلیل داشتن معماری باستانی، خیابان های سنگفرش شده و تعداد زیادی قلعه شبیه به مناظر افسانه ای شده است. هر کدام از شهرهای آلمان مجموعه از مهارت و تجربه را در اختیار متقاضیانی که قصد تحصیل در آن را دارند، قرار می دهند. آلمان و شهرهای آن به دلیل اقتصاد بسیار قوی و داشتن دانشگاه های معتبر و عالی در سطح جهانی شناخته شده است. افراد زیادی مشتاق تحصیل و زندگی در این کشور هستند و از محبوبیت بالایی برخوردار است.
مونیخ یک مرکز بین المللی برای دانشجویان و سومین شهر بزرگ آلمان می باشد. همچنین مرکز اصلی فناوری، هنر، نوآوری، تجارت و گردشگری در میان سایرین می باشد. جشن Oktoberfest یکی از جذاب ترین جشن هایی است که سالانه در مونیخ برگزار می شود، اما این تنها جاذبه شهر مونیخ برای دانشجویان نمی باشد. فعالیت های زیادی همچون اسکی، شنا، قایقرانی، پیاده روی و غیره برای دانشجویان بین المللی در دسترس است که می توانند انجام دهند. جدا از طیف گسترده فعالیت های اوقات فراغت، تخصص آکادمیک در دانشگاه های مونیخ بی بدیل است. مونیخ علاوه بر دانشگاه‌های در سطح جهانی، یک مرکز اقتصادی قوی با شرکت‌های معروف از صنایع در زمینه فناوری پیشرفته، الکترونیک، ارتباطات و همچنین خودرو می باشد. این بدان معنا است که با وجود اقتصاد بسیار توسعه یافته آلمان، دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی فرصت بسیار مناسب کاری داشته باشند. دانشگاه فنی مونیخ و دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ دو دانشگاه برتر آلمان هستند که در مونیخ واقع شده اند. این دو دانشگاه بسیار معتبر که دارای رتبه های برتر نیز می باشند، استعداد و آموزش ویژه ای به دانشجویان بین المللی می دهند. با تحصیل در این دانشگاه ها علاوه بر تضمین آینده شغلی، فرصت های پیشرفت زیادی در اختیار دانشجویان قرار می دهد. استعدادهای برتر زیادی از این دانشگاه ها فارغ التحصیل شده اند.
علاوه بر شهر مونیخ که بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل و کار ایرانیان به حساب می آید، در ادامه لیستی از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل را می بینید.

مونیخ

برلین

اشتوتگارت

فرانکفورت

درسدن

آخن

بن

هامبورگ

کلن

لایپزیگ

بهترین شهر آلمان از نظر آب و هوا

از مسائل مهمی که می بایست در هنگام مهاجرت به آن دقت نمود، آب و هوای محل زندگی می باشد. چراکه آب و هوا به طور مستقیم به خلق و رفتار تاثیر دارد و در نهایت ممکن است بر نحوه عملکرد متقاضی هنگام کار و درس تاثیر بگذارد. از بهترین شهرهای آلمان از نظر آب و هوا می توان به شهر هامبورگ که شهری بندری است اشاره کرد. این شهر دومین شهر بزرگ آلمان است که یکی از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی محسوب می شود. آب و هوای هامبورگ به طور کلی معتدل می باشد و بهترین زمان سفر به این شهر انتهای ماه ژوئن و ابتدای ماه سپتامبر می باشد. بیشترین دمایی که این شهر تجربه می کند به طور معمول 22 درجه می باشد که در ماه مرداد اتفاق می افتد و سردترین دمایی که این شهر تجربه می کند حدودا منفی 2 درجه می باشد.

آلمان در کنار رشته کوه های آلپ، دریای بالتیک و دشت اروپای شمالی قرار دارد و از آب و هوایی نسبتا معتدل برخودار است. در شهرهای مختلف آلمان ممکن است آب و هوایی متفاوت ببینید. آلمان دارای آب و هوای معتدل در سراسر کشور با تابستان های گرم و زمستان های سرد است، با این حال دوره های طولانی یخبندان یا برف نادر می باشد. در این کشور در طول سال باران می بارد. میانگین دمای ماهانه ماه ژانویه در روز 3 درجه سانتیگراد و در جولای 22 درجه سانتیگراد است. دمای شدید گاهی اوقات به -10 درجه سانتیگراد در زمستان و 35 درجه سانتیگراد ر ماه های تابستان می رسد. به دلیل وجود مناطق مختلف کوهستانی و تپه ای، می توانید تغییرات زیادی در آب و هوا در سراسر کشور پیدا کنید. حتی در شعاع صد کیلومتری می توانید تفاوت های زیادی را در دما و میزان بارندگی تجربه کنید. در تابستان به سمت جنوب گرمتر می شود، اما در ماه های زمستان دقیقا برعکس است.

برای انتخاب بهترین شهرهای آلمان برای زندگی از نظر آب و هوایی، می توان گفت که اکثر شهرهای آلمان آب و هوای مناسب دارند. آب و هوا در کل کشور تقریباً یکسان می باشد. اما بدیهی است که اقلیم کوچک متفاوت است. به طور متوسط ​​در جنوب آلمان کمی آفتاب بیشتر و همچنین برف بیشتری می آید. 10 مورد از بهترین شهرهای آلمان با آب و هوایی مناسب شامل:

آفن باخ در مین

ماینتس

کارلسروهه

فرانکفورت آم ماین

برلین

ماگدبورگ

ویزبادن

فورت

ارلانگن

هامبورگ

  • گرمترین شهر آلمان

    شاید شگفتی‌هایی در اینجا وجود داشته باشد، زیرا آفتاب‌ترین شهرهای آلمان لزوماً گرم‌ترین شهرهای آن نیستند. در واقع، شهرهایی که بالاترین میانگین دما را دارند تا حد زیادی در ایالت های غربی محروم از آفتاب قرار دارند. Offenbach am Main جایگاه شماره یک به عنوان گرم ترین شهر آلمان را با دمای 15.4 درجه دارد.

  • سردترین شهر آلمان

    سردترین شهرهای آلمان، در سواحل شمالی باد زده یافت می شوند. روستوک با میانگین حداکثر 11.6 درجه به عنوان سردترین شهر آلمان شناخته شده است.

مدرن ترین شهر های آلمان

از مدرن ترین و بهترین شهرهای آلمان برای زندگی با امکانات بروز و پیشرفته می توان دو شهر فرانکفورت و هامبورگ نام برد.

  • فرانکفور

    فرانکفورت، کلان شهری در قلب اروپا، با تضادهای محرک سنت و مدرنیته، تجارت و فرهنگ، تجارت و آرامش تعریف شده است. فرانکفورت یک شهر مالی است، یک شهر فرهنگی که دارای یک منظره تئاتر و موزه واقعا منحصر به فرد می باشد و همیشه مدرن ترین شهر آلمان بوده است. نمایشگاه‌های تجاری بین‌المللی معروفی که در اینجا برگزار می‌شود، تجارت مالی انجام شده، صحنه فرهنگی شهر و مکان قابل دسترس آن، همگی به شهرت مدرن کلان‌شهر فرانکفورت کمک می‌کنند. خط افق مشهور فرانکفورت بیش از هر شهر آلمانی دارای آسمان خراش است. شکل‌گیری و گسترش سریع آن تا حد زیادی به دلیل حضور بسیاری از بانک‌های ملی و بین‌المللی است که در کنار بورس اوراق بهادار، دفتر مرکزی بانک فدرال آلمان و بانک مرکزی اروپا، شهر را به مرکز مالی برتر آلمان تبدیل کرده‌اند. علاوه بر این، فرانکفورت مکان پیشرو در بخش خدمات است، همانطور که آسمان‌خراش Commerzbank نشان می‌دهد که با 259 متر ارتفاع مرتفع‌ترین ساختمان اداری اروپا می باشد. طرح توسعه شهری فرانکفورت نوید تکمیل دو پروژه بلندمرتبه جدید و دیدنی را در سال های آینده می دهد. همچنین در خاکریز موزه معروف فرانکفورت، موزه‌های باشکوهی از هر نوع مختلف مانند مروارید روی یک ریسمان کنار هم قرار دارند و بسیاری از موارد دیگر که فرانکفورت را به عنوان مدرن ترین شهر آلمان حساب می کند.

  • هامبورگ

    دومین شهر بزرگ آلمان که غرق در تاریخ می باشد، هامبورگ است. این شهر در عین حال که سرشار از تاریخ غنی آلمان است مدرن و چندفرهنگی نیز می باشد. این شهر به دلیل فقدان ساختمان‌های مرتفع قابل توجه است که خط افق آن را با مناره‌های کلیسا مشخص می‌کند. با این حال، چیزی که هامبورگ را واقعاً منحصر به فرد می کند، سیستم آبی زیبای آن است. هامبورگ با کانال های بیشتر از ونیز و پل های بیشتر از هر شهر دیگری در جهان، یک مکان مناسب برای مسافران می باشد.

بزرگترین شهر های آلمان

آلمان در مرکز غرب اروپا واقع شده است. جمعیت آلمان در حدود 82 میلیون نفر و مساحت کشور 137,847 مایل مربع می باشد. آب و هوای این کشور معتدل فصلی است و این کشور دومین مقصد مهاجرتی محبوب در جهان می باشد. ساکنان آن از مراقبت های بهداشتی همگانی، آموزش رایگان و استاندارد بالای زندگی برخوردار هستند. بزرگترین و بهترین شهرهای آلمان برای زندگی عبارتند از:

  • برلین

    برلین پایتخت و بزرگترین شهر آلمان از نظر جمعیت است. جمعیت برلین را حدود 3,520,031 نفر تشکیل می دهد. جنگل ها، پارک ها، رودخانه ها و دریاچه ها تقریباً 30 درصد از منطقه پایتخت را پوشش می دهند. برلین از قرن پانزدهم نقش مهمی در جامعه آلمان ایفا کرده است. صنعت خدمات تقریباً 84 درصد از کل مشاغل در برلین را فراهم می کند. این شهر همچنین در سال 2015 میزبان بیشترین تعداد شرکت های نوپا در اروپا بود.

  • هامبورگ

    هامبورگ با جمعیتی در حدود 1.7 میلیون نفر دومین شهر بزرگ آلمان است. هامبورگ که در شمال کشور قرار دارد، زمانی به عنوان یک شهر صنعتی مهم شناخته می شد. امروزه به دلیل داشتن یک جاذبه توریستی برجسته و منطقه تفریحی بزرگش شناخته شده است. هامبورگ همچنین مدعی شهرت داشتن پل‌های بیشتر از هر شهر دیگری در جهان می باشد.

  • مونیخ

    مونیخ به عنوان بزرگ ترین شهر در بایرن و سومین شهر بزرگ آلمان می باشد. شهر مونیخ شاید بیشتر به خاطر Oktoberfest، جشنواره سالانه فرهنگ آلمانی که در ماه اکتبر برگزار می شود، شناخته شود. منطقه اطراف مونیخ دارای بالاترین تراکم جمعیت در آلمان است.

پرجمعیت شهرهای آلمان به ترتیب شامل:

برلین با جمعیت 3,520,031

هامبورگ با جمعیت 1,787,408

مونیخ با جمعیت 1,450,38

کلن با جمعیت 1,060,582

فرانکفورت آم ماین با جمعیت 732,688

اشتوتگارت با جمعیت 623,738

دوسلدورف با جمعیت 612,178

دورتموند با جمعیت 586,181

اسن با جمعیت 582,624

لایپزیگ با جمعیت 560,472

تعدادی از شهرهای کوچک آلمان عبارتند از:

  • Wertheim am Main

    Wertheim am Main توقفگاهی در برخی از سفرهای دریایی رودخانه در جنوب غربی آلمان است. این شهر بسیار زیبا می باشد و دارای یک مرکز شهر قرون وسطایی برجسته است که توسط یک قلعه چشمگیر قرن دوازدهمی بر روی تپه ای نزدیک مشرف است.

  • ویمفن بد

    وقتی از ویمفن بد بازدید می‌کنید، با برج‌ها و مناره‌هایی که در خط افق ظاهر می شوند، فکر می‌کنید وارد یک افسانه شده‌اید. این شهر باستانی، در مسیر قلعه تاریخی آلمان، زمانی میزبان بزرگ‌ترین کاخ سلطنتی در شمال کوه‌های آلپ بود.

  • روتاچ-اگرن

    روتاچ-اگرن ترکیبی از ساختمان‌های سنتی با سقف قرمز، درختان سرسبز و آب‌های دریاچه آبی می باشد. روتاچ-اگرن که در باواریای علیا در نزدیکی مرز اتریش قرار دارد، جذابیت و زیبایی چشمگیری دارد.

  • بینز

    بینز که قدمت آن به قرن چهاردهم بازمی‌گردد، شهر کوچک ساحلی می باشد که در جزیره روگن در دریای بالتیک واقع شده است. این شهر بیشتر به خاطر معماری تفریحی تاریخی اش شناخته می شود. بینز یک شهر ماهیگیری و کشاورزی سابق از سال 1875 است، زمانی که اولین گردشگران برای شنا در دریا وارد شدند.

  • Cochem

    شهر کوچک Cochem در امتداد رودخانه موزل قرار دارد و در واقع یک تصویر بسیار دیدنی است. تپه‌های شیب‌دار در پشت این شهر به وجود آمده‌اند و روی آن‌ها مزرعه‌ای تمیز با جنگل‌هایی در بالای آن‌ها قرار دارد. در خیابان‌های Cochemنمونه‌های عالی از معماری باروک، از جمله خانه‌های چوبی که به خوبی با منظره شهر ترکیب می‌شوند، پیدا خواهد شد.

از دیگر شهرهای کوچک آلمان می توان موراد زیر را نام برد:

میتنوالد

مونشو

Triberg im Schwarzwald

رودسهایم آم راین

باچاراچ

کودلینبورگ

دینکلزبول

فوسن

روتنبورگ او در تاوب

شهرهای صنعتی آلمان

آلمان نه تنها بزرگترین اقتصاد و کشور صادرکننده اروپا است، بلکه یک مکان پیشرو در تحقیق و توسعه می باشد. این کشور با زیرساخت‌ها، سیستم سیاسی پایدار و فرصت‌های اقتصادی امیدوارکننده، سرمایه‌گذاران، بنیان‌گذاران و استعدادها را از سراسر جهان جذب می‌کند. علاوه بر این، تعداد زیادی از شرکت های فعال بین المللی اقدام به سرمایه گذاری در آلمان کرده اند. یک واقعیت منحصر به فرد در مورد آلمان، توزیع شرکت های بزرگ و مراکز صنعتی منطقه ای در سراسر کشور است. برخلاف دیگر پایتخت‌های اروپایی مانند پاریس و لندن که بیشتر فعالیت‌های تجاری در آن اتفاق می‌افتد، صنایع آلمان در سراسر کشور گسترده شده‌اند. اگرچه برلین مقر دولت اجرایی و فدرال آلمان است، اما به هیچ وجه مرکز همه صنایع دیگر نیست. دیگر صنایع مهم آلمان در مناطق جغرافیایی مختلف قرار دارند. تعدادی از شهرهای صنعتی آلمان شامل:

  • از برلین تا مونیخ - بخش رسانه

    از نظر بخش رسانه، برلین به دلیل یکی از تأثیرگذارترین مؤسسات انتشاراتی Axel Springer AG و بزرگترین ایستگاه تلویزیونی عمومی ARD شناخته می شود. برخی دیگر شهر هانسیاتیک هامبورگ را به عنوان مرکز رسانه ای می دانند زیرا بسیاری از انتشارات بزرگ سنتی مانند Gruner + Jahr، Spiegel، Bauer Media و همچنین شرکت های اینترنتی مانند Google Germany، Facebook و Snapchat در آنجا مستقر هستند. در مقابل، مونیخ بیشتر به خاطر شرکت‌های رسانه‌های چاپی خود مانند انتشارات هوبرت بوردا، Conde Nast و همچنین انتشارات ادبیات مانند انتشارات Hanser، Piper و غیره شهرت دارد.

  • دارمشتات - شیمی

    دارمشتات بیش از همه با وجود دفتر مرکزی گروه مواد شیمیایی و بهداشتی مرک مشخص می شود. مرک حدود 2,000 نفر را در دارمشتات و بیش از 50,000 نفر را در سراسر جهان استخدام می کند و از همکاری های تحقیقاتی در شرکت خود و در منطقه حمایت می کند.

  • لودویگشافن - شیمی و داروسازی

    در لودویگشافن، واقع در فاصله یک ساعتی از دارمشتات، تولید ناخالص داخلی به ازای هر فرد در شغل سودمند 112, 656 یورو برآورد شده است که دلیل آن مقر بزرگترین کارخانه شیمیایی در جهان، BASF SE است.

  • فرانکفورت - خدمات مالی

    مرکز مشهور فرانکفورت مؤسسات مالی آلمان، اروپایی و بین المللی را به هم متصل می کند. بانک مرکزی اروپا (EZB) در فرانکفورت در مجاورت بیش از 200 بانک داخلی و بین المللی، بورس آلمان AG، شعب دیگر بانک های مرکزی خارجی و همچنین سازمان نظارت مالی فدرال (BaFin) واقع شده است. علاوه بر این، فرانکفورت در کنار برلین، یک زیرساخت عالی برای استارت‌آپ‌های فین‌تک ارائه می‌کند.

  • بادن وورتمبرگ و بایرن - صنعت خودرو

    اولین شهری که در صنعت خودرو به ذهن می رسد اشتوتگارت است که دو خودروساز بزرگ پورشه و دایملر در آن قرار دارند. با این وجود، منطقه باواریا برای بخش خودرو به همان اندازه با BMW و سازنده خودروهای تجاری MAN در مونیخ اهمیت دارد.

 شهرهای ساحلی آلمان

آلمان یکی از زیباترین سواحل اروپا را دارد که با تابستان های دلپذیر همراه است. در اینجا تعدادی از شهرهای ساحلی زیبای آلمان را معرفی می کنیم.

  • نوهارلینگرسیل

    این شهر کوچک که یکی از زیباترین شهرهای ساحلی آلمان به حساب می آید، شگفتی های بزرگی را برای مسافر به همراه دارد، از جمله منظره ای دیدنی از کانال و بندری که به سمت دریا باز می شود. این بندر یکی از توقف های معمول در کشتی های دریایی دریای شمال است.

  • لانگئوگ

    دریای شمال یکی از زیباترین شهرهای سواحل آلمان را به لانگئوگ می کشاند. لانگئوگ ترکیبی عجیب از خانه های معمولی آجری شمالی و فضای سبز زیادی در اطراف است. در واقع Langeoog به عنوان یک شهر برای استراحت شناخته شده است.

  • نوردایچ

    نوردایچ یکی از زیباترین و مهمان نوازترین شهرهای ساحلی آلمان می باشد. این شهر ساحلی در منطقه ای منزوی از مراکز بزرگ واقع شده است. این شهر بهشتی از آرامش و در عین حال فعالیت های زیادی برای لذت بردن در فضای باز ارائه می دهد.

  • امدن

    در نزدیکی مرز دانمارک، شهر امدن، در نیدرزاکسن، وضعیت خاص خود را به عنوان یک شهر مستقل دارد. این شهر در حال حاضر یکی از بنادر تجاری اصلی دریای شمال و یکی از پویاترین شهرهای آلمان است که بزرگترین توربین های بادی در اروپا را دارد.

  • برمرهاون

    برمرهاون یا بندر برمن یک شهر بندری بسیار پویا است. برمرهاون بزرگترین شهر دریای شمال و بندر آن نیز می باشد. در این شهر، علاوه بر ماهیگیری، فعالیت دریایی مداوم نیز وجود دارد.

زیباترین شهرهای آلمان

آلمان کشوری زیبا با برخی از جذاب ترین شهرهای اروپا می باشد که هر دو جنبه تاریخی و مدرن این کشور را در خود جای داده است. از دهکده های قرون وسطایی و خرابه های رومی گرفته تا شهرهای درخشان مدرن، مراکز شهری آلمان چیزهای زیادی برای ارائه دارند. در اینجا برخی از شهرهای زیبای آلمان را معرفی خواهیم کرد.

  • نورنبرگ

    نورنبرگ دومین شهر بزرگ باواریا پس از مونیخ و جمعیت آن حدود 512,000 نفر است. این شهر برای چیزهای زیادی شناخته شده است، اما رایج ترین آنها دادگاه نورنبرگ می باشد که در تاریخ آلمان محوری باقی مانده است. پیدایش نورنبرگ به یک هزاره پیش برمی‌گردد و در طول سال‌ها به یکی از مهم‌ترین شهرهای اروپا تبدیل شد. این شهر مکان های زیادی برای بازدید دارد، از جمله کلیساهای قدیمی، قلعه های امپراتوری و محوطه دادگاه نازی ها از این مکان ها می باشد. نورنبرگ شهری مناسب برای عابر پیاده است و منطقه عابر پیاده بخش بزرگی از شهر را پوشش می دهد.

  • هامبورگ

    دومین شهر بزرگ آلمان و هشتمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا، هامبورگ است. جمعیت این شهر بیش از 1.8 میلیون نفر می باشد. هانبورگ در سواحل رودخانه ایبه و شاخه های آن قرار دارد و نام آن نشان دهنده تاریخ قرون وسطی شهر است. هامبورگ به خاطر آجر قرمز چشمگیر Speicherstadt که جزء میراث جهانی می باشد، شناخته شده است. جدای از ساختمان‌ها، شهر دارای تفریحات شبانه زیادی است. هامبورگ همچنین مرکز تحقیقاتی، علمی و آموزشی اروپا است.

  • مونیخ

    مونیخ سومین شهر بزرگ آلمان با جمعیت 1.5 میلیون و پایتخت بایرن می باشد. این شهر همچنین به عنوان دوازدهمین ایالت بزرگ در اتحادیه اروپا انتخاب شده است. مونیخ مرکز جهانی فناوری، هنر، علم، گردشگری، آموزش، نوآوری، فرهنگ و امور مالی است. این شهر برای گردشگران زیادی که هر ساله از این شهر دیدن می کنند، تنوع زیادی دارد. میدان Marienplatz، میدانی محبوب در مونیخ قدیمی می باشد که زادگاه چندین انقلاب و رویدادهای تاریخی بوده است. از دیگر مکان هایی که شهر را زیبا می کند تالارهای قدیمی شهر، کلیساهای بلند و بازاری با قدمت یک قرن است.

  • کلن

    شهر کلن با جمعیت 1.1 میلیون نفر، چهارمین شهر بزرگ آلمان می باشد که در سواحل رودخانه راین قرار گرفته است. این شهر دارای تاریخ غنی است که بیش از 2000 سال را در بر می گیرد و دارای سبک های مختلف معماری از جمله دیوارهای روم باستان و کلیساهای قرون وسطایی و همچنین ساخت و سازهای پس از جنگ است. جاذبه اصلی شهر کلیسای جامع کلن می باشد که بزرگترین کلیسای جامع آلمان است. یکی دیگر از مواردی که کلن را به شهری زیبا تبدیل می کند، مردم محلی صمیمی هستند که نه تنها ذهنی باز، بلکه لیبرال نیز دارند. همچنین مناطق تفریحی زیادی در شهر و غذاهای محلی مانند Schweinsshaxe و Sauerbraten وجود دارد.

  • هایدلبرگ

    هایدلبرگ که در جنوب غربی آلمان، در کنار رودخانه نکار قرار دارد به عنوان یک شهر دانشگاهی در این کشور شناخته می شود. جمعیت آن تقریباً 160,000 نفر است که نزدیک به 25 درصد از آن ها دانشجو هستند. هایدلبرگ یک شهر مهم در اروپا بوده که در دوران اصلاحات نقش مهمی ایفا کرده است. این شهر دارای تعدادی جاذبه از جمله دانشگاه هایدلبرگ می باشد که قدیمی ترین دانشگاه آلمان است. قلعه و مرکز شهر باروک نیز برخی از جنبه های شهر هستند که آن را جذاب می کنند. پل معروف قدیمی نیز یکی از نقاط دیدنی هایدلبرگ است. بهترین زمان برای بازدید از این شهر در فصل زمستان می باشد، به خصوص برای گردشگرانی که به دنبال بازدید از بازار کریسمس هستند.

  • ماربورگ

    ماربورگ، مانند هایدلبرگ، یک شهر دانشگاهی است که دانشگاه ماربورگ بر زندگی شهر مسلط است. این شهر به عنوان تقاطع دو بزرگراه در اوایل قرون وسطی توسعه یافت که پراگ و کلن و آلپ را به دریای شمال متصل می کرد. ماربورگ یک انتخاب عالی برای یک سفر یک روزه و تعطیلات آخر هفته است زیرا این شهر چیزهای زیادی برای ارائه دارد، از جمله مرکز شهر رمانتیک، مناظر زیبای رودخانه و مکان‌های تفریحی بی‌شماری از مکان های دیدنی این شهر هستند. برخی از مکان هایی که ماربورگ را به شهری زیبا تبدیل کرده اند عبارتند از: قلعه ماربورگ، رودخانه لان، شهر قدیمی و خانه های نیمه چوبی.

  • توبینگن

    توبینگن تقریباً در 19 مایلی جنوب اشتوتگارت، بر روی خط الراس بین رودخانه های آمر و نکار واقع شده است. این شهر همچنین یک شهر دانشگاهی می باشد که از هر سه نفر یک نفر دانشجو است. یک پارک طبیعی جنگلی به نام Schonbuch در شمال شهر قرار دارد در حالی که کوه Swabian Alb در 8 مایلی جنوب شرقی قرار دارد. جدای از طبیعت، جذابیت منحصر به فرد توبینگن شامل خانه های چوبی، بازارهای گل و کوچه های سنگ فرش شده باریک است. برخی از ساختمان های برجسته در شهر عبارتند از: برج هولدرلین و تالار قدیمی شهر.

  • روتنبورگ اوب در تاوبر

    روتنبورگ اوب در تاوبر واقع در امتداد رودخانه تاوبر در هر در بایرن و تقریباً به فاصله دو ساعت از مونیخ پایتخت ایالت واقع شده است. روتنبورگ اوب در تاوبر یک شهر قرون وسطایی است که قدمت آن به حدود قرن دهم باز می گردد. این شهر تاریخی غنی دارد که در معماری آن مشهود می باشد. روتنبورگ دارای چندین موزه از جمله کریسمس و موزه جنایی قرون وسطی است. از بالای برج بالای تالار شهر، می توان دید 360 درجه ای از شهر داشت.

  • رگنسبورگ

    شهر رگنسبورگ در محل تلاقی سه رودخانه ریگن، دانوب و ناب قرار دارد. این شهر چهارمین شهر بزرگ بایرن با جمعیتی حدود 150,000 نفر است. این شهر یک مرکز فرهنگی، اقتصادی و سیاسی می باشد. در حالی که رگنسبورگ به ویژه برای بازار کریسمس در زمستان شناخته شده است، در طول سال مملو از جشنواره های مختلف می باشد. محبوب ترین جشنواره آن نمایشگاه دولت است. خانه یکی از قدیمی ترین پل های سنگی جهان در رگنسبورگ قرار دارد. ساختمان ها و خانه های رگنسبورگ رنگانگ هستند و از فرهنگی غنی برخوردار می باشند.

  • کوئدلینبورگ

    کوئدلینبورگ در شمال کوه های هارتز واقع شده و حدود 24,000 نفر جمعیت دارد. این شهر تا سال 2007 پایتخت منطقه کوئدلینبورگ بود. این شهر یک مقصد گردشگری با چندین ایستگاه در امتداد جاده رومانسک که یک مسیر خوش منظره برای تعطیلات است، قرار دارد. کلیسای قلعه و این شهر قدیمی در یونسکو به عنوان میراث فرهنگی به ثبت رسیده اند. شهر قدیمی نمونه ای از یک شهر قرون وسطایی اروپایی است که با حدود 1,300 خانه چوبی مشخص می شود. این قلعه در بالای یک صخره، مشرف به خانه های چوبی به خوبی حفظ شده قرار دارد. از دیگر مکان هایی که کوئدلینبورگ را به شهری زیبا تبدیل کرده اند می توان به کلیسای بازار و کلوپستوکهوس اشاره کرد.




Scroll to Top