اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دانشگاه باهچه شهیر در استانبول | شرایط تحصیل + امکانات دانشگاه

دانشگاه باهچه شهیر در استانبول(BAU)، یکی از بهترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه برای تحصیل است. شما با تحصیل در این دانشگاه فوق‌العاده، زندگی در محیطی بین‌المللی را تجربه خواهید کرد.

این دانشگاه هرساله بیشتر از صدها دانشجوی ورودی بین‌المللی دارد. همچنین در دانشگاه باهچه شهیر، تبادل دانشجو با دانشگاه های آمریکایی و اروپایی معروفی چون هاروارد، همواره برقرار است. پس با شروع تحصیل در این دانشگاه، آینده درخشانی را برای خود رقم خواهید زد.

در این مطلب میخوانید

  • مشخصات دانشگاه باهچه شهیر در استانبول
  • شهریه و رشته‌های دانشگاه باهچه شهیر
  • شرایط تحصیل در دانشگاه باهچه شهیر در استانبول
  • زبان تحصیل در دانشگاه باهچه شهیر در استانبول

مشخصات دانشگاه باهچه شهیر در استانبول

آموزش زبان ترکی اصفهان

دانشگاه باهچه شهیر یا Bahçeşehir Üniversitesi، تاسیس سال 1998 است. در این دانشگاه، 9 دانشکده بزرگ و مجزا و 4 مدرسه آموزشی وجود دارد.

تحصیل در دانشگاه باهچه شهیر به دو زبان انگلیسی و ترکی ممکن است. البته به رشته مورد نظر شما بسیار بستگی دارد. زیرا برخی از رشته‌ها تنها به زبان ترکی یا انگلیسی ارائه می‌شوند. البته اکثریت رشته‌ها در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به هر دو زبان تدریس می‌کنند.

ساختمان و پردیس‌های این دانشگاه، در بهترین نقاط ترکیه که در بخش اروپایی آن نیز هست، وجود دارند. اطراف دانشگاه باهچه شهیر جاذبه‌های گردشگری متنوعی هستند که شما از سر زدن به آن‌ها بسیار لذت خواهید برد.

پیشرفت عظیم این دانشگاه در رشته‌های پزشکی و مهندسی بسیار چشم‌گیر است. همین امر باعث دیده شدن دانشگاه باهچه شهیر در سطح جهانی شده است. رتبه دانشگاه باهچه شهیر استانبول، در کشور ترکیه 13 می‌باشد. رتبه جهانی دانشگاه نیز 1133 است.

شهریه و رشته‌های دانشگاه باهچه شهیر

آموزش زبان ترکی اصفهان

در جدول زیر می‌توانید تمامی رشته های ارائه شده در سطح کارشناسی را مشاهده کنید. همچنین شهریه قابل پرداخت هر سال به همراه مدت زمان تحصیل نیز آورده شده‌اند.

دانشکده علوم کاربردی 4 سال شهریه هر سال 5530 دلار
دانشکده معماری و طراحی 4 سال شهریه هر سال 7900 دلار
دانشکده ارتباطات و مخابرات 4 سال شهریه هر سال 7900 دلار
دانشکده دندانپزشکی 5 سال شهریه هر سال 20000 دلار
دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجنماعی 4 سال شهریه هر سال 7900 دلار
دانشکده علوم تربیتی 4 سال شهریه هر سال 5530 دلار
دانشکده مهندسی 4 سال شهریه هر سال 7900 دلار
دانشکده علوم حوزه سلامت 4 سال شهریه هر سال 7900 دلار
دانشکده حقوق 4 سال شهریه هر سال 7900 دلار
دانشکده پزشکی 6 سال شهریه هر سال 25000 دلار

شرایط تحصیل در دانشگاه باهچه شهیر در استانبول

آموزش زبان ترکی اصفهان

شرایط تحصیل در این دانشگاه تا حدودی شبیه به شرایط ورود به دانشگاه‌های دیگر ترکیه است. ممکن است تفاوت‌های جزئی نیز داشته باشند، که آن نیز به دلیل دولتی یا خصوصی بودن، شهری که دانشگاه در آن قرار دارد و رشته‌های تحصیلی مختلف است.

یکی از شرایط مهم برای دریافت پذیرش این دانشگاه، ارائه مدارک ترجمه شده رسمی مقطع قبلی است. به طور مثال، اگر دارای دیپلم 11 ساله می‌باشید، کارنامه گواهی سال پیش‌دانشگاهی مورد نیاز است. اگر دیپلم فارغ‌التحصیلی شما 12 ساله است، باید ترجمه مدرک دیپلم خود را ارائه دهید.

اگر متقاضی ورود به دوره کارشناسی ارشد هستید، باید مدرک دوره کارشناسی خود را ترجمه کرده و ارسال کنید.

برای این دانشگاه شرط معدل چندان ملاک نیست. به‌طور مثال شما می‌توانید با معدل 12 دیپلم نیز در این دانشگاه پذیرش شوید.

زبان تحصیل در دانشگاه باهچه شهیر در استانبول

دانشگاه باهچه شهیر از آن دسته دانشگاه‌هایی‌ست که آزمون زبان مخصوص به خود دارند. یعنی علاوه بر آزمون‌های معتبر زبانی که خودتان می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید، می‌توانید در این آزمون ورودی نیز شرکت کنید.

می‌توانید برای اطلاع از جزئیات هر آزمون به جدول زیر مراجعه کنید. البته نکته مهمی که وجود دارد، این است که دانشگاه باهچه شهیر آزمون آیلتس را معتبر نمی‌داند. پس در آزمون‌های دیگر شرکت کنید.

آزمون CAE  حداقل نمره برای پذیرش: C
آزمون TOEFL IBT حداقل نمره برای پذیرش: 72
آزمون PTE  حداقل نمره برای پذیرش: 55
آزمون YDS  حداقل نمره برای پذیرش: 60

دانشگاه باهچه شهیر واقع در استانبول ترکیه، دانشگاهی خصوصی و نسبتا نو است که از دانشجویان بین‌المللی استقبال می‌کند. شما در این دانشگاه از امکانات مختلف ورزشی و تحصیلی برخوردار خواهید بود.

شرایط ورورد به این دانشگاه، دریافت پذیرش تحصیلی و قبولی در آزمون ورودی زبان است. همچنین شما می‌توانید به جای شرکت در آزمون ورودی خود دانشگاه، مدارک معتبری از زبان را ارائه دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت اصلی دانشگاه باهچه شهیر مراجعه کنید. علاوه بر این، می‌توانید با مشاوران حرفه‌ای موسسه سخن سرایان نیز تماس حاصل فرمایید.




Scroll to Top