اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

۱۰ دلیل برای یادگیری زبان اسپانیایی

آیا شما هم برای یادگیری زبان های خارجی دچار نوعی سستی و تنبلی هستید؟ یعنی سعی می کنید دنبال بهانه ای باشید تا روند یادگیری زبان مربوطه را متوقف کنید؟ آیا نسبت به زبان اسپانیایی احساس خاصی دارید و تمایل دارید تا این زبان زیبا و جذاب را یاد بگیرید؟

آیا دلایل یادگیری زبان اسپانیایی شما می تواند توجیه پذیر باشد؟ آیا دلایل یادگیری زبان اسپانیایی برای شما نسبت به زبان های دیگر قوی تر بوده و می تواند محرک و مشوق مناسبی برای یادگیری این زبان زیبا و جذاب باشد.

فراموش نکنید حدود ۱۰۰ میلیون نفر از جمعیت جهان این زبان را به عنوان زبان دوم خودشان انتخاب کرده اند و با آن تکلم می کنند. در ضمن این آمار روز به روز نیز در حال افزایش است. در این مطلب سعی کرده ایم تا از بین دلایل یادگیری زبان اسپانیایی به ۱۰ مورد آنها اشاره کنیم که می تواند روند یادگیری این زبان را توجیه کند.

بنابراین بهتر است در صورتی که می خواهید بر اطلاعات خودتان در این زمینه اضافه کنید یا در جستجوی راه های مناسبی برای انتخاب زبان اسپانیایی هستید این مطلب را تا انتها بخوانید و سپس با خیال راحت در این مورد تصمیم گیری کنید.

مهم ترین دلایل یادگیری زبان اسپانیایی

آموزش زبان اسپانیایی

۱-زبان اسپانیایی یک زبان گویا و رسا به شمار می رود.
ما با ترجمه یک متن از زبان اسپانیایی روبرو هستیم. آن را تا به انتها بخوانید و ببینید آیا می توانید آن را به عنوان یکی از دلایل یادگیری زبان اسپانیایی قبول کنید.
به عنوان مثال متن زیر را ببینید:

اسپانیایی نانش را خورده است! .بعضی وقت ها که با کسی حرف می زنم که از زبانش تارهای مو بیرون می آید شگفت زده می شوم. آیا آنها فقط می خواهند سوئدی بازی کنند؟ آیا خانه را از راه پنجره به بیرون پرت می کنند؟

شاید هم آنها شبیه یک بز باشند و موهایم را بکشند. شاید از نظر شما این متن مهمل و بی معنی باشد ولی اگر به زبان اسپانیایی تسلط داشته باشید در می یابید که این کلمات فقط چند جمله رنگارنگ در زبان اسپانیایی است که به زیباترین شیوه ای بیان شده اند ولی وقتی ترجمه شده اند به دلیل عدم قابلیت ترجمه مستقیم به این زبان اینطور مغشوش و بی نظم ترجمه شده اند.

بسیاری اصطلاحات دیگر وجود دارند که در زمان ترجمه تبدیل به معانی دیگری می شوند یا استنباط دیگری در مورد آنها صورت می گیرد از هیمن رو لازم است تا بتوانید گیرایی و رسایی زبان را در زمان ترجمه رعایت کنید.

بنابراین رسایی و معناگرایی در زمان ترجمه می تواند از جمله برجسته ترین دلایل یادگیری زبان اسپانیایی باشد که از این حیث یکی از غنی ترین زبان ها جهان به شمار می رود. عبارات mala leche،humor de perros و echar agua al mar
نیز از جمله عبارتی هستند که ضمن تعابیر زیبایی و لحن زیبایی که دارند در زبان انگلیسی به سختی ترجمه می شوند.

۲- اسپانیایی یک زبان بزرگ متعلق به خانواده ای بزرگتر است.

اگر به شما بگوییم که در جهان بیش از ۴۰۰ میلیون نفر با زبان اسپانیایی تکلم می کنند می توانید این را هم به مجموعه ای از دلایل آموزش زبان اسپانیایی اضافه کنید؟ آیا از نظر شما این می تواند دلیل قانع کننده ای تلقی شود؟

شاید تعجب کنید ولی زبان اسپانیایی از جمله زبان هایی به شمار می رود که دارای لهجه ها و گویش های متعددی می باشد. مثلا شاید یک کلمه یا عبارت در کلمبیا به یک معنی باشد و در سایر زبان ها معنای خاص دیگری بدهد و به این ترتیب در زمان ترجمه معانی خلاف معنای اصلی را به خواننده یا شنونده منتقل کند بنابراین هم به عنوان یکی از دلایل یادگیری زبان اسپانیایی و هم در شناخت لهجه ها به خصوص در زمان ترجمه آثار اسپانیایی لازم است تا دقت بسیار زیادی را معطوف ترجمه این مطالب کنید.

۳-زبان اسپانیایی انتخاب دوم یا اولویت نخست شما می تواند باشد

یکی دیگر از دلایل یادگیری زبان اسپانیایی را می توان به اهمیت این زبان در رنکینگ سایر زبان های بین المللی دانست. زبان اسپانیایی دومین زبان رایج جهان است که ۲۱ کشور جهان آن را به عنوان زبان رسمی و نخستین زبان خود برگزیده اند.

این زبان حدود ۵ درصد از جمعیت جهان را پوشش داده است در حالی که شما اگر با این زبان آشنایی نداشته باشید می تواند بدین معنی باشد که عملا لذت مصاحبت و گردشگری در ۱۰ درصد از کشورهای جهان را از دست داده اید.

در واقع استفاده کردن از یک زبان می تواند فقط یک دریچه را از زیباییهای جهان و لذت همزیستی با سایر ساکنین این کره خاکی را به شما نشان دهد. در حالی که استفاده از دو زبان از جمله زبان اسپانیایی در کنار زبان هایی مانند زبان انگلیسی می تواند هم در نوع خود لذت بخش باشد و هم شناخت مضاعفی از جهان به شما ببخشد.

این اتفاق زیبا زمانی می تواند به تحقق بپیوندد که شما حباب محدودیت های زبانی خودتان را از بین ببرید و واقعا اراده کنید تا دلایل یادگیری زبان اسپانیایی را جدی بگیرید و به این زبان هم توجه ویژه ای داشته باشید. در واقع یادگیری زبان اسپانیایی نقشه و مختصات جهان کنونی شما را متحول خواهد کرد و مقیاس جهان شما از این طریق دو برابر خواهد شد.

۴-منابع یادگیری زبان اسپانیایی به راحتی در دسترس هستند

همانطور که ما از واژه های آسان و یا سخت در زمان یادگیری یک زبان استفاده می کنیم در واقع یکی دیگر از دلایل یادگیری زبان اسپانیایی توجه به مواد آموزشی مختلف بدین منظور می باشد که به راحتی در دسترس همه قرار می گیرند.

این منابع و مراجع آموزشی می توانند مهارت های شما را در این حوزه افزایش دهند. فراموش نکنید اسپانیایی یکی از محبوب ترین زبان های جهان به شمار می رود که از منابع متعددی در این زمینه برخوردار می باشد و لازم است تا شما از بین منابع مختلف بهترین آنها را به منظور یادگیری زبان اسپانیایی انتخاب کنید. البته این کار هم در نوع خود بسیار دشوار است و همانطور که اشاره کردیم از جمله دلایل یادگیری زبان اسپانیایی و شاید هر زبان دیگری سهل و ممتنع بودن آن یا آسان و دشوار بودن آن می باشد. در واقع تنوع و تعدد لهجه های زبان اسپانیایی به مثابه زبان عربی می باشد که در نوع خود بی نظیر است.

۵-اسپانیایی ها مردمی تنوع طلب و شاد هستند

شاید در ظاهر این دلیل در زمره دلایل یادگیری زبان اسپانیایی جای نگیرد ولی قبول کنید همواره مردمی که در صدد اصلاح و ارتقای زبان خودشان هستند مردمی ارزشمند به شمار می روند. سوابق تاریخی اسپانیایی ها در دسترسی به ممالک مختلف و کشف سرزمین های ناشناخته موجب شده است تا غیر از مردمی که به نوعی مستعمره این کشور محسوب می شدند سایرین نیز به دلیل روابط تجاری و اقتصادی با این کشور نسبت به فراگیری این زبان اقدام کنند.

خارج از این قضیه اسپانیایی ها مردمی شاد و دارای جشن ها و کارناوال های مختلفی هستند. مردمی که گاوبازی هنرشان است و از ادبیات قوی برخوردار هستند می توانند شما را تشویق کنند تا دلیل خوبی برای یادگیری زبانشان داشته باشید. اعیاد مختلفی که شما را فرا می خواند تا ضمن بهره گیری از زیبایی و لذت بردن از شادی و جشن های مختلف هر چه زودتر نسبت به یادگیری این زبان اقدام کنید.

۶-فراگیری یک زبان مکمل و عمومی دیگر هم می تواند به یادگیری زبان اسپانیایی کمک کند

زمانی که شما در حال یادگیری یک زبان دیگر مانند زبان ایتالیایی هستید به دلیل ارتباط تاریخی این زبان با زبان اسپانیایی می توانید به تقویت زبان آموزی خودتان از این طریق نیز اقدام کنید. داشتن اشتراکات فرهنگی و زبانی با سایر زبان هایی که به نوعی وجه احساسی و حماسی آنها غالب است می تواند در زمره دلایل یادگیری زبان اسپانیایی قرار گیرد و تجربه لذت بخشی را برای شما رقم بزند.

در واقع در بسیاری از زبان های دیگر از قبیل فرانسوی یا پرتغالی و برزیلی این تشابهات به خصوص در نوع نوشتار به چشم می خورد و از همین رو می توان پیش بینی کرد که یادگیری زبان اسپانیایی می تواند به صورت پایه ای شما را برای یادگیری سایر زبان ها نیز آماده سازد.

به شما وعده می دهیم که بعد از یادگیری زبان اسپانیایی می توانید زبان پرتغالی که در کشور برزیل بیشتر رایج است را نیز فرا بگیرید. این به تنهایی می تواند یک دلیل قانع کننده از بین سایر دلایل یادگیری زبان اسپانیایی باشد.

۷-ترفندهای جدیدی را در زبان اسپانیایی تجربه خواهید کرد

شاید یکی از دلایل یادگیری زبان اسپانیایی که اغلب می تواند مشوق خوبی برای جذب مخاطبین به شمار بیاید زیبایی گویش های مختلف و تنوع الفبای این زبان باشد. با این وجود برخی دیگر نیز صرفا به دلیل تلفظ دشوار یا عدم ایفای نقش بسامد و صدادار بودن حرف R در این زبان به عنوان یک زبان از آن یاد می کنند.

در حالی که هر زمان شما بتوانید از عهده تلفظ کامل و منحصر به فرد این حرف و سایر حروف بر آیید در واقع بیشتر راه را رفته اید. این کار صرفا با تمرین و تکرار به دست می آید و شما در مدت زمان کوتاهی می توانید بر فهم و درک آنها وقوف پیدا کنید.

در واقع این زبان تا حدود زیادی اعتیاد آور است و می توانید به ان در مدت کمی وابستگی پیدا کرده و در مکالمات مختلف مورد استفاده قرار دهید. به همین دلیل می توانید این مورد را نیز به دلایل یادگیری زبان اسپانیایی برای خودتان اضافه کنید.

 

۸-غنای زبانی در گویش اسپانیایی بی نظیر است

آیا فکر می کنید دلایل یادگیری زبان اسپانیایی تا اینجا توانسته است شما را قانع کند که این زبان را انتخاب کنید. اگر شما اینطور فکر می کنید که زبان اسپانیایی یک زبان صد در صد خالص است باید بگوییم که باید این تصور و برداشت خودتان را اصلاح کنید.

زبان اسپانیایی در واقع نسخه بسیار ضعیف و کم رنگی از زبان قدیم مورد استفاده در کاستیل بوده است که ریشه های بومی خود را حفظ کرده است. بیشترین تاثیر این زبان به دلیل تسلط اعراب بر آن در برهه هایی از تاریخ به زبان عربی باز می گردد.

حدود ۴۰۰۰ کلمه در زبان اسپانیایی وجود دارند که کاملا عربی بوده و زا این زبان وارد زبان اسپانیایی شده اند. به عنوان مثال واژه مقدس الله از آن جمله است. اسپانیای در اصل اسپانیول و کاستیلین یا کاستلانو در آرژانتین نامیده می شود.

هر چند بومیان آمریکایی نقش اساسی در حفظ و اضافه کردن برخی واژه ها و عبارت دیگر به زبان اسپانیایی داشتن و در واقع موجب شدند تا به نوعی زبان اسپانیایی اصالت خود را نیز حفظ کند. واژگانی مانند کانچا و کارپا از آن زمره به شمار می روند. حتی قرابت این زبان حتی با زبان هایی مانند زبان یونانی نیز موجب شده است تا تبادلات زبانی در این دو زبان نیز انجام گیرد.

۹- معادل یابی واژه ها با زبان انگلیسی

یکی دیگر از دلایل یادگیری زبان اسپانیایی انعطاف این زبان با سایر زبان های معتبر جهان از قبیل زبان انگلیسی می باشد. برخی کلمات ناهنجار یا واژگان دیگر هستند که کاملا در زبان اسپانیایی می توان برای آنها معادل یابی کرد.

این یک مزیت انکارناپذیر برای زبان اسپانیایی به شمار می رود. همچنین زبان اسپانیایی در کشورهایی که مورد استفاده قرار می گیرد از واژگان معادل مختلفی برخوردار است که ممکن است با توجه به نوع گویش با سایر اصطلاحات زبان اسپانیایی کاملا متفاوت باشد.

واژگانی نیز هستند که از زبان انگلیسی وارد زبان اسپانیایی شده اند اما به جای معنای دشنام یا رکیک گویی معانی دیگری را به ذهن متبادر می سازند. همچنین هستند اصطلاحاتی از قبیل Bless you! که در زبان انگلیسی به معنای خدای من است و در زبان اسپانیایی به معنی میزبانی دادن مورد استفاده قرار می گیرد.

۱۰- اسپانیایی زبان کشورهای آزاد است

دهمین مورد از دلایل یادگیری زبان اسپانیایی به هویت این زبان در بین سایر کشورها مربوط می شود. اغلب کشورهای آمریکای لاتین به زبان اسپانیایی تکلم می کنند. بنابراین اگر قصد دارید به این کشورها سفر کنید یادگیری این زبان می توان دبه شما کمک کند.

هر چند در اغلب کشورها این زبان مورد استفاده قرار می گیرد ولی به عنوان زبان رسمی شناخته نشده است. شما در این کشورها بسیاری از لهجه های زبان اسپانیایی را می شنوید که می تواند تنوع خودش را به رخ بکشد. حدود ۴۰ میلیون نفر در کشور آمریکا نیز به زبان اسپانیایی تکلم می کنند. از این حیث کشور مکزیک نخستین و بزرگترین کشور اسپانیایی زبان در جهان به شمار می رود.




Scroll to Top