اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

روش‌های یادگیری زبان ایتالیایی

آموزش زبان ایتالیایی اصفهان

اگر قصد دارید که در بهترین دانشگاه‌ها یا برترین کالج‌ها به تحصیل بپردازید، باید رزومه تحصیلی مناسبی داشته باشید. یکی از مدارک موردنیاز برای تقویت رزومه تحصیلی شما، ارائه مدرک زبان با نمره بالاتر از حداقل موردنیاز آن موسسه است. ایتالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما برای کار و تحصیل در ایتالیا به زبان ایتالیایی، نیاز به دریافت مدرک این زبان دارید. وقتی قصد آموختن زبان جدیدی را دارید، حتماً در ابتدای راه به دنبال بهترین روش‌های یادگیری هستید. اگر قبلاً تجربه موفقیت آمیزی نداشته‌اید، حال از یادگیری زبان ایتالیایی ناامید نباشید! قطعاً شما در یادگیری زبان بد نیستید. ممکن است شما با بهترین روش‌ های یادگیری زبان ایتالیایی آشنا نشده‌ باشی. بهترین روش، راهی است که برای شما و سبک یادگیری خاص شما مناسب است. روش مناسب یادگیری هرکسی متفاوت با دیگری است.

موسسه سخن سرایان در این نوشتار قصد دارد تا در رابطه با روش‌های مختلف یادگیری زبان ایتالیایی صحبت کند. اگر قصد دارید از طریق شرکت در کالج‌های زبان خارج از کشور زبان مدنظر خود را بیاموزید، می‌توانید از طریق  رزرو جلسه مشاوره با کارشناسان متخصص  در ارتباط باشید و با توجه به شرایط اختصاصی خود مشاوره تخصصی دریافت کنید. از طریق تماس با کارشناسان اولیه موسسه نیز می‌توانید پاسخ سوالات مهاجرتی خود را به رایگان دریافت کنید.

یادگیری زبان ایتالیایی

آموزش زبان ایتالیایی اصفهان

اگر به فکر مهاجرت و تحصیل در خارج هستید، در کنار همه مدارکی که برای اپلای یا اخذ پذیرش تحصیلی باید ارسال کنید، به مدرک زبان موردنیاز کشور یا دانشگاه مقصد نیز نیاز خواهید داشت. اگر هنوز مدرک زبان خود را اخذ نکرده‌اید، نگران نباشید زیرا موسسه سخن سرایان با مجرب ترین اساتید شمارا یاری خواهد کرد.

ایتالیایی اغلب به‌عنوان یک‌زبان زیبا توصیف می‌شود. جای تعجب نیست که بسیاری از مردم می‌خواهند عبارات زیبای این زبان را یاد بگیرند. چه بخواهید ایتالیایی را برای سفر کردن یاد بگیرید و چه برای علاقه شخصی خود، روشی وجود دارد که برای شما کارساز خواهد بود. اگر برنامه‌ریزی را شروع کنید، متوجه خواهید شد که به‌سرعت پیشرفت خواهید کرد.

موسسه خدمات زبان‌های خارجی ایالات‌متحده (FSI)، زبان ایتالیایی را به‌عنوان گروه یک یا مجموعه یک در نظر می‌گیرد. به این دلیل که یکی از ساده‌ترین زبان‌ها است. علاقه‌مندان به زبان ایتالیایی باید حدود ۶۰۰ ساعت کلاس آموزشی داشته باشند تا تسلط اولیه برای این زبان را به دست آورند.

گزینه‌ها و تکنیک‌های زیادی برای یادگیری زبان ایتالیایی وجود دارد. شما فقط باید یک روش را پیدا کنید که مناسب شما باشد. البته می‌توانید ترکیبی از تکنیک‌های مختلف را نیز به‌صورت هم‌زمان امتحان کنید و بر یادگیری خود سرعت ببخشید. اگر می‌خواهید ایتالیایی یاد بگیرید و هر روز زمانی را برای این هدف اختصاص دهید، در انجام این برنامه مصمم باشید.

روال کلی یادگیری زبان ایتالیایی به‌طور خلاصه به شرح زیر است:

  • برنامه‌ریزی کنید؛
  • به آن پایبند باشید؛
  • ایتالیایی صحبت کنید؛
  • ایتالیایی گوش دهید.

انواع روش های غیرحضوری برای یادگیری زبان ایتالیایی

آموزش زبان ایتالیایی اصفهان

وقتی صحبت از بهترین راه برای یادگیری زبان ایتالیایی می‌شود، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد که هرکدام مزایا و محدودیت‌های خاص خود را دارند. در زیر به برخی از این روش‌ها اشاره می‌کنیم:

  • یادگیری زبان ایتالیایی از طریق شرکت در کلاس درس
  • یادگیری زبان ایتالیایی از طریق حضور در کشور ایتالیا
  • یادگیری زبان ایتالیایی از طریق نرم‌افزار و برنامه‌ها
  • یادگیری زبان ایتالیایی از طریق رسانه‌های ایتالیایی زبان

البته، بهترین راه برای یادگیری ایتالیایی، ترکیب مناسبی از همه این عناصر است که می‌تواند به‌خوبی برای شما کارساز باشد. در ادامه بیشتر با روش‌های مختلف یادگیری زبان ایتالیایی آشنا می‌شویم.

زبان ایتالیایی را آنلاین یاد بگیرید

آموزش زبان ایتالیایی اصفهان

ورود به دوره های کلاس خصوصی ما با تعیین تایم و ساعت مشخص توسط شما

اگر در مورد یادگیری ایتالیایی جدی هستید، یک دوره آموزشی ساختاریافته آنلاین راهی عالی برای به دست آوردن سریع نتایج است. شما می‌توانید یادگیری خود را در طول روز مدیریت کنید. اکثر دوره‌های آنلاین با برنامه‌ای ارائه می‌شوند که تلفظ و صداها را با تشخیص واژگان و گرامر ترکیب می‌کند.

این روزها گزینه‌های زیادی به‌صورت آنلاین در دسترس هستند و انتخاب یکی می‌تواند بسیار دشوار باشد. در اینجا یک بررسی خلاصه و سریع از محبوب‌ترین دوره‌های آنلاین برای انتخاب وجود دارد.

Duolingo – وبسایت و برنامه Duolingo یک ‌راه عالی برای شروع یادگیری زبان ایتالیایی است. Duolingo از طریق تکنیک‌های خاص به شما گرامر، واژگان و تلفظ ایتالیایی را به روشی تعاملی و سرگرم‌کننده می‌آموزد. شما می‌توانید هر جایی که به تلفن خود دسترسی داشته باشید، زبان جدید را یاد بگیرید و تمرین کنید.

Intrepid Italian – این روش منحصربه‌فرد کلمات و عبارات ضروری سفر به ایتالیا را در دو هفته شما آموزش می‌دهد. شاید با این روش نتوانید به ایتالیایی جوک بگویید، اما می‌توانید سؤال‌های اساسی را بپرسید، صحبت‌ها را درک کنید و طعم ژلاتو موردعلاقه‌تان را سفارش دهید!

Pimsleur – یک برنامه صوتی است که به شما کمک می‌کند فقط در ۳۰ روز به زبان ایتالیایی در سطح متوسط ​​صحبت کنید. تأکید این برنامه بر صحبت کردن به‌جای یادگیری نگارش یا قواعد دستور زبان است.

Rocket Italian – اگر فردی هستید که بیشتر از راه دیداری یاد می‌گیرید و همچنین نیاز دارید که کلمات را بشنوید، Rocket Italian مناسب شماست. این برنامه ترکیبی از تلفظ، گرامر و نوشتار ایتالیایی است و بنابراین بهترین گزینه‌ای است که برای یادگیری ایتالیایی خواهید داشت.

Babbel – Babbel از مسابقه برای آموزش اصول واژگان و گرامر استفاده می‌کند. این برنامه با بیش از ۱ میلیون کاربر، بسیار محبوب است. این برنامه برای کاربران با سطح مبتدی یا متوسط مناسب است.

Rosetta Stone– این برنامه کاملاً با تکیه‌بر صدا و تصاویر آموزش ارائه می‌دهد. همچنین از مزایای آن این است که از زبان انگلیسی برای توضیح واژگان ایتالیایی استفاده نمی‌شود. این روش می‌تواند مفید باشد، اما ازآنجایی‌که تمرکز کمی روی دستور زبان و ساخت جملات دارد، ممکن است کمی خسته‌کننده باشد.

به پادکست ایتالیایی گوش دهید

گوش دادن به پادکست‌ها راهی عالی برای غوطه‌ور شدن در زبان ایتالیایی است. می‌توانید درحالی‌که در ماشین هستید یا ورزش می‌کنید یا حتی قبل از خواب، پادکست پخش‌کنید. پادکست‌ها روشی عالی برای تکمیل رویکرد یادگیری مبتنی‌بر دوره‌های ساختارمندتر هستند.

برخی از بهترین پادکست‌های ایتالیایی زبان عبارت‌اند از:

Coffee Break Italian – درس‌های ۱۵ تا ۳۰ دقیقه‌ای با تمرکز بر ایجاد اعتمادبه‌نفس در مورد تجربیات روزمره به زبان ایتالیایی است.

5 minute Italian–این پادکست در مورد موضوعات سرگرم‌کننده به زبان ایتالیایی است.

News in slow Italian– مربوط به اخبار و امور جاری است. این پادکست برای کسانی که درک متوسطی از ایتالیایی دارند، مناسب است.

تماشای ویدیوهای یوتیوب به زبان ایتالیایی

یوتیوب منبع فوق‌العاده‌ای برای یادگیری زبان ایتالیایی است. در اینجا برخی از بهترین کانال‌های YouTube برای یادگیری زبان ایتالیایی آورده شده است:

Learn Italian with Lucrezia – لوکرزیا در ۲۵ سالگی به لطف ویدیوهای سرگرم‌کننده و درس‌های ایتالیایی خود در یوتیوب، طرفداران باورنکردنی ایجاد کرده است. او همچنین دارای کارشناسی ارشد در زبان‌های مدرن برای ارتباطات بین‌المللی است.

Italian Pod 101 – دارای منابع عالی برای مبتدیان است. به معنای واقعی کلمه صدها ویدیو وجود دارد، بنابراین به بخش فهرست‌های پخش بروید و یکی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است.

– Italy Made Easy Manu این کانال کاتالوگ عظیمی از منابع برای کمک به شما در یادگیری ایتالیایی دارد. هر ویدیو دارای زیرنویس انگلیسی است تا بتوانید به‌راحتی آن را دنبال کنید.

حرکات دست بخش مهمی از برقراری ارتباط به زبان ایتالیایی است!

کتاب‌های زبان ایتالیایی

برخی از افراد با تماشا و شنیدن یاد می‌گیرند و برخی دیگر خواندن را برای یادگیری دانش ترجیح می‌دهند. صدها کتاب به زبان ایتالیایی برای کمک به شما در یادگیری موجود است. استفاده از کتاب ممکن است راه بسیار خوبی برای تکمیل مطالعات شما باشد.

در اینجا چند گزینه از پرفروش کتاب‌های زبان ایتالیایی را معرفی کرده‌ایم:

Italian for Dummies

این کتاب دارای رتبه برتر در آمازون است و اصول اولیه زبان ایتالیایی را برای موقعیت‌هایی مانند درخواست راهنمایی و سفارش غذا در اختیار شما قرار می‌دهد.در این کتاب همچنین راهنمای آوایی هر کلمه و عبارت برای کمک به تلفظ شما ارائه شده است.

Easy Italian Phrasebook

پر از عبارات کاربردی برای موقعیت‌های روزمره! این کتاب عالی را می‌توانید در سفر با خود همراه داشته باشید.

Learn Italian FAST in Just 8 Hours!

وقتی زمان کافی برای یادگیری نیست، این کتاب به شما ملزومات لازم را می‌دهد تا به‌محض اینکه در ایتالیا فرود آمدید، بتوانید به ایتالیایی صحبت کنید!

یادگیری ایتالیایی از طریق دوره های حضوری

قبل از اینترنت، مردم عمدتاً ایتالیایی را با حضور در یک آموزشگاه زبان در شهر خود یاد می‌گرفتند. شما هنوز هم می‌توانید این کار را انجام دهید. این کار یک راه سرگرم‌کننده برای ملاقات افرادی با علایق مشابه است که با هم زبان ایتالیایی یاد می‌گیرند و با همدیگر صحبت می‌کنند. البته باید متعهد به شرکت در کلاس‌های حضوری باشید . کلاس‌های حضوری نیز معمولاً بسیار گران‌تر از دوره‌های آنلاین هستند.

صدها مدرسه آموزش زبان در نقاط مختلف کشور ایتالیا برای انتخاب وجود دارد. بهتر است با توجه به توانایی‌ها، هدف و سن خود بهترین دوره را انتخاب کنید. دوره‌های زبان ایتالیایی، مهارت زبان ایتالیایی را در چهار زمینه (خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن) پوشش می‌دهند.

این دوره‌ها به‌عنوان مدرکی دال بر مهارت زبان ایتالیایی برای تحصیل در دانشگاه‌های برتر ایتالیا پذیرفته می‌شوند. همچنین هنگام درخواست برای کار در شرکت‌هایی که به مهارت‌های زبان ایتالیایی نیاز دارند، می‌توانید از این دوره‌ها به‌عنوان مدرک قابل صلاحیت استفاده کنید.

با دوستان خود ایتالیایی صحبت کنید

دوستان ایتالیایی دارید؟ صحبت با افراد بومی راه مطمئنی برای بهبود دایره لغات و عباراتی است که اغلب از طریق برنامه یا دوره یاد نمی‌گیرید. به‌عنوان‌مثال، کلمه بسیار رایجی که در ایتالیایی استفاده می‌شود و معمولاً در هنگام آموزش رسمی به شما اشاره نمی‌شود “Allora” است. معنی – پس، پس یا خب – نوعی کلمه ربط است که جملات را به یکدیگر متصل می‌کند. معمولاً به‌آرامی با تأکید بر «آهه» گفته می‌شود و به‌طور طبیعی و اغلب در مکالمات روزانه استفاده می‌شود.

بنابراین، اگر دوستان ایتالیایی دارید، زمانی را برای تمرین با آن‌ها اختصاص دهید!

 




Scroll to Top