اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: هلندی

رشته پرتودرمانی در هلند

♦ آموزشگاه زبان هلندی اصفهان ♦

فرایند تحصیل و رتبه دانشگاه های رشته پرتودرمانی در هلند سبب شده است تا این کشور به یکی از جدی ترین گزینه های تحصیلی تبدیل شود. برای تحصیل در بسیاری از رشته های مرتبط با علوم پزشکی در جهان، محدودیت های زیادی وجود دارد اما رشته پرتودرمانی یکی از آن دسته از رشته هایی است که به شدت مورد توجه قرار دارد و البته نیازی به شرکت در آزمون های گسترده ورودی برای دریافت پذیرش تحصیلی در آن نیز وجود ندارد. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره کرد که دانشجویان می توانند با آسودگی خاطر بسیار بیشتری برای دریافت پذیرش خود از دانشگاه های مختلف جهان در این رشته، اقدامات لازم را انجام دهند.

دانشگاه های هلند، امروزه به عنوان یکی از قطب های مهم آموزشی در اروپا شناخته می شوند و این مسئله ای است که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد. فرایند تحصیل و همچنین دریافت ویزای تحصیلی هلند نیز به گونه ای است که می توان آن را به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت دانشجویانی دانست که قصد دارند به همراه همسر خود به یکی از کشورهای اروپایی و البته تراز اول مهاجرت کنند. همین فرایند جذاب سبب شده است تا مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی اجمالی رشته پرتودرمانی در هلند بپردازند و مهم ترین سوالاتی که ممکن است در این زمینه رخ دهد را پاسخ دهند.

  • آیا هلند کشور گران قیمتی برای تحصیل در رشته پرتودرمانی است؟
     
  • دانشگاه های هلند در رشته پرتودرمانی چه جایگاهی را در اختیار دارند؟
     
  • مهم ترین محدودیت های دریافت پذیرش در این رشته تحصیلی چیست؟
     
  • آیا می توان به عنوان یک شهروند خارجی، در رشته پرتودرمانی به کار در این کشور مشغول شد؟

 

شرایط مالی لازم برای تحصیل رشته پرتودرمانی در هلند

این مسئله بسیار اهمیت دارد که نحوه درخواست فرد برای ورود به هلند چگونه است و قصد دارد به تنهایی وارد این کشور شود یا پروسه مهاجرت تحصیلی او به صورت خانوادگی است. برای افرادی که به تنهایی قصد مهاجرت می کنند، هزینه های تحصیل و زندگی در هلند کمتر است و با توجه به این که امکان کار برای فرد همراه وجود ندارد، می توان گفت که اضافه شدن یک فرد به پروسه مهاجرتی، تنها هزینه های اضافه به همراه دارد و می تواند تنها برای افرادی مناسب باشد که از نظر مالی استطاعت کافی را در اختیار دارند.

شهریه تحصیل در رشته پرتودرمانی در هلند برای دانشجویان خارجی به شدت وابسته به مقطع تحصیلی و همچنین دانشگاهی است که فرد از آن پذیرش گرفته است اما می تواند به طور تقریبی بین 13200€ تا 22000€ (یورو) در سال متغیر باشد. هزینه های زندگی در هلند نیز به طور تقریبی در حدود 1500€ (یورو) در ماه است. در اختیار داشتن منابع مالی، اولین و مهم ترین شرط برای مهاجرت به هلند از طریق تحصیل است.

 

دانشگاه های برتر رشته پرتودرمانی در هلند

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، دانشگاه های هلند در حال حاضر در رشته های مختلف تحصیلی به عنوان قطب های علمی اروپایی شناخته می شوند و این مسئله ای است که به سادگی نمی توان از کنار آن عبور کرد. برخی از دانشگاه های هلند در رشته پرتودرمانی توانسته اند رتبه های کم نظیری را در سطح جهان به دست آورند و برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

 

 

در چنین شرایطی دانشجویان با آسودگی خاطر می توانند در رشته مورد علاقه خود به ادامه تحصیل مشغول شوند چراکه به خوبی مشخص است که دانشگاه های هلند نه تنها در اروپا بلکه در جهان نیز شرایط بسیار مناسبی را در اختیار دارند. زبان تحصیل در هلند برای دانشجویان در رشته پرتودرمانی، بسته به دانشگاه، می تواند هلندی یا انگلیسی باشد. هر فرد باید با توجه به برنامه آینده زندگی خود نسبت به انتخاب زبان تحصیل در این کشور اقدامات لازم را انجام دهد. به مانند اکثر کشورهای جهان، دوره تحصیل کارشناسی در رشته پرتودرمانی برای دانشجویان در این کشور نیز 4 ساله است و دریافت مدرک این مقطع کافی است تا فرد بتواند ورود به بازار کار هلند را نیز تجربه کند.

 

شرایط کار یک پرتودرمانگر در هلند

افرادی که رشته پرتودرمانی را با موفقیت به پایان برسانند، این فرصت را خواهند داشت که به سادگی وارد بازار کاری شوند که به شدت به متخصصین این حوزه نیاز دارد. دسترسی به درآمدی در حدود 7100€ (یورو) در ماه منجر به آن می شود که کار در هلند برای علاقمندان به این حوزه از جذابیت بیشتری برخوردار باشد. به زبان ساده می توان گفت که تحصیل در هلند، یک قدم رو به جلو برای رسیدن به کار در این کشور و در نتیجه دریافت اقامت موقت و سپس دائم این کشور خواهد بود. در صورتی که رویای آموزش زبان این کشور یا سایر کشورهای تراز اول جهان را در سر دارید، با مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در ارتباط باشید.




Scroll to Top