اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

مشاغل موردنیاز در اسپانیا

♦ آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان ♦

نرخ بیکاری بالا باعث شده است تا افراد با نگرانی از پیدا کردن کار در اسپانیا به‌عنوان یک خارجی روبرو شوند. یا در بسیاری از اوقات از فرصت اقامت پس از فارغ‌التحصیلی در اسپانیا چشم پوشی کنند. اما مشاغل موردنیاز در اسپانیا به افراد این اجازه می‌دهد تا فرصت‌های شغلی مناسب خود در این کشور را پیدا کنند. بسیاری از مشاغل در اسپانیا به‌دلیل کمبود نیروی کار ماهر، متقاضیان خارجی با مهارت‌های ویژه شغل جذب می‌کنند. در این مقاله از مجموعه سخن سرایان به معرفی مشاغل موردنیاز در اسپانیا می‌پردازیم تا برای کار در اسپانیا، انتخاب بدون دردسری داشته باشید.

نگاه کلی به مشاغل موردنیاز و شرایط کار در اسپانیا

اسپانیا کشوری رنگارنگ با جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده است که امروزه به پر بازدیدترین کشور بعد از کشور فرانسه، تبدیل شده است. کار و زندگی در اسپانیا نه تنها در بین شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا، بلکه در سراسر کشورهای دنیا طرفدار دارد. با وجود اقتصاد خوب کشور اسپانیا، در سال‌های اخیر نرخ بیکاری در این کشور افزایش یافته و رقابت در پیدا کردن کار در اسپانیا بیشتر شده است. به‌همین دلیل کسانی که قصد مهاجرت به اسپانیا از طریق کار را دارند، باید در مشاغل مورد نیاز اسپانیا بتوانند مشغول به‌کار شوند تا اجازه اقامت در این کشور را دریافت کنند.  برای متقاضیان کار در اسپانیا بهترین شهرها جهت پیدا کردن شغل،‌ شهرهای مادرید، بارسلونا و دیگر شهرهای بزرگ اسپانیا است.

برای استخدام قانونی در اسپانیا، متقاضی باید در ابتدا یک موقعیت شغلی که جزو مشاغل مورد نیاز اسپانیا است، از طریق یک کارفرما یا سایت‌های کاریابی خارجی پیدا کند. پس از آن برای دریافت مجوز کار در اسپانیا و ویزای کاری اسپانیا اقدام کند. پس از سفر به اسپانیا نیز می‌توان برای دریافت مجوز اقامت کاری اقدام کرد. فرایند استخدام در اسپانیا و دریافت ویزای کاری این کشور می‌تواند ۶ الی ۸ ماه طول بکشد. استخدام در مشاغل موردنیاز اسپانیا نیازمند مهارت کاری در موقعیت شغلی موردنظر و مهارت زبانی است که از طریق ارائه رزومه می‌توانید مهارت‌های خود را اثبات کنید.

 

لیست مشاغل موردنیاز در اسپانیا

با نگاهی به روند شغلی در اسپانیا در ۳ تا ۴ سال اخیر، به کمبود نیروی کار در بعضی از مشاغل اسپانیا می‌توان پی برد. درواقع مشاغل موردنیاز در اسپانیا، می‌توانند به دو دسته تقسیم شوند. مورد اول مربوط به مشاغلی است که نیروی کار ماهر در آن‌ها کم بوده و یا افرادی مشغول به کار هستند که دارای مهارت کاری مناسب با شغل نیستند. مورد دوم مربوط به مشاغلی می‌شود که نیروی کاری مناسب برای آن‌ها وجود دارد اما متقاضی برای کار در چنین مشاغلی کم است. در ادامه به معرفی چند مورد از مشاغل موردنیاز در اسپانیا می‌پردازیم:

 
 

متخصصان ICT

فناوری اطلاعات و ارتباطات (information and communications technology) یا به اختصار ICT یکی از مشاغل مورد نیاز در اسپانیا است. این حرفه به متخصصانی که دارای مهارت‌های فنی، ابتکار، توانایی شرکت در کارهای تیمی و دارای مهارت‌های تجاری برای ارتباط با مشتریان هستند، نیاز دارد. مهارت زبان انگلیسی نیز در این حرفه بسیار مهم است و باید در حدی باشد که فرد توانایی برقراری ارتباط با مشتری انگلیسی زبان را داشته باشد. در حال حاضر نیاز به نیروی کار در این حرفه در کشور اسپانیا بسیار افزایش یافته است. 

میانگین درآمد افرادی که به‌عنوان متخصصان ICT در اسپانیا مشغول به کار هستند به‌میزان ۲,۷۳۰ یورو در ماه است.

مهندسی (در اکثر تخصص‌ها)

باوجود اینکه مهندسی در رشته‌های مختلف در اسپانیا از مشاغل پرتقاضای این کشور است، با این حال انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ کشور اسپانیا در اکثر تخصص‌های مهندسی نیاز به نیروی کار داشته باشد. داشتن مدرک مهندسی در رشته موردنظر از دانشگاه، استعداد لازم در رشته و داشتن مهارت زبان انگلیسی یا اسپانیایی به‌صورت روان، امکان استخدام شدن در این تخصص‌ها را برای متقاضیان راحت‌تر می‌کند.

درآمد مهندسین در کشور اسپانیا براساس تخصص آن‌ها متفاوت است، اما به‌طور کلی انتظار می‌رود میانگین درآمد مهندسین در اسپانیا به‌میزان ۲,۳۲۰ یورو در ماه باشد.

تخصص‌های مربوط به مدیریت

شاید اگر بدانید که تخصص‌های مربوط به مدیریت بازار کار خوبی در اسپانیا داشته و نرخ بیکاری در آن رو به کاهش است، تعجب کنید. اما با اینکه این تخصص از بازار خوبی برخوردار است با این حال همچنان در لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا قرار می‌گیرد. چرا که اسپانیا در تخصص‌های مربوط به مدیریت با کمبود افرادی با مهارت‌ها و دانش مدیریت تخصصی روبرو است. متقاضیانی می‌توانند در چنین تخصصی مشغول به کار شوند که از مهارت رهبری، توانایی برقراری ارتباط، برنامه‌ریزی و بحث، تجربه کاری و مهارت زبان خارجه برخوردار باشند.

میانگین درآمد برای تخصص‌های مربوط به مدیریت در اسپانیا به‌میزان ۴,۸۶۰ یورو در ماه است.

مشاغل مربوط به خرید و فروش

مشاغلی مانند عوامل فروش و فروشنده در موقعیتی قرار دارند که در کشور اسپانیا یافتن فرد ماهر و باتجربه جهت فعالیت در این مشاغل سخت انجام می‌گیرد. با این حال انتظار می‌رود تقاضای مشاغل مربوط به خرید و فروش در آینده افزایش یابد. افرادی می‌توانند در چنین مشاغلی مشغول به کار شوند که توانایی فروش، توانایی برنامه‌ریزی و مدیریت، مشتری مدار بودن و توانایی برقراری ارتباط خوب با مشتریان بومی و خارجی را داشته باشند.

میانگین درآمد مشاغل مربوط به فروش با توجه به نوع شغل فرد متفاوت است، اما انتظار می‌رود که میانگین درآمد چنین افرادی در اسپانیا به‌میزان ۲,۹۵۰ یورو در ماه باشد.

پزشک و حرفه‌های مرتبط با بهداشت و سلامت

مشاغل مربوط به پزشکی و پیراپزشکی خصوصا در زمینه‌های پزشکی تخصصی، پزشک کودکان و جراحی پلاستیک، نرخ بیکاری کمتری در اسپانیا دارند. در حال حاضر اسپانیا به فارغ‌التحصیلان در زمینه پزشکی و تخصص‌های پزشکی نیاز دارد و لازمه فعالیت در چنین مشاغلی داشتن مدرک دانشگاهی و دانش کافی است. درآمد هر یک از تخصص‌های پزشکی با توجه به تجربه کاری فرد متفاوت است، به‌طور کلی می‌توان درآمد افراد را در زمینه سلامت و پزشکی براساس مشاغل زیر دسته بندی کرد:

عنوان شغلمیانگین درآمد ماهانه
پزشک جراح ۸۵۴۰ یورو
دکتر عمومی ۶۱۲۰ یورو
پرستار ۲۳۵۰ یورو

 

مشاغل پزشکی موردنیاز کشور اسپانیا

تخصص پزشکی اسپانیا
تحصیل پزشکی در اسپانیا
پرستاری در اسپانیا
دندان‌پزشکی در اسپانیا
داروسازی در اسپانیا

مشاغل کشتیرانی و دریایی

با توجه به ساعات کاری طولانی، محیط کاری سخت و در بعضی موارد درآمد نسبتا کم، تعداد کمی از افراد برای کار در مشاغل کشتیرانی و دریایی اقدام می‌کنند. به‌همین دلیل این حرفه به مشاغل موردنیاز در اسپانیا تبدیل شده است.

میانگین درآمد در مشاغل کشتیرانی و دریایی  به میزان ۳۲,۷۰۰ یورو در سال است.

دیگر مشاغل موردنیاز در اسپانیا عبارتند از:

عنوان شغلمتوسط درآمد ماهانه در اسپانیا
مشاور کسب و کار ۳,۵۴۰ یورو
بازاریاب ۵,۱۵۰ یورو
اپراتور ۴,۶۷۰ یورو
مترجم ۲,۶۲۰ یورو
خلبان پروازهای تجاری ۴,۶۸۰ یورو
معلم ۲,۲۵۰ یورو
برنامه نویس ۲,۵۱۰ یورو
خدمتکار ۲,۱۴۰ یورو
متخصص صنعت گردشگری ۱,۸۸۰ یورو
مربی ورزشی ۲,۳۳۵ یورو
معمار ۳,۳۸۰ یورو
کارگر کشاورز ۱,۰۵۰ یورو
آشپز ۱,۸۸۰ یورو
 

راه‌های کار در مشاغل موردنیاز در اسپانیا

 
  • به‌عنوان فرد خارجی می‌توانید از طریق سایت Expatica jobs مشاغل موردنیاز در اسپانیا را براساس علاقه و مهارت خود انتخاب کنید. این سایت انتخاب‌های گسترده‌ای از مشاغل در اسپانیا به زبان انگلیسی و اسپانیایی می‌دهد.
  • خدمات استخدام عمومی در اسپانیا یا به اختصار SEPE نیز اطلاعاتی درمورد مشاغل موردنیاز در اسپانیا و موقعیت‌های شغلی در دسترس به شما می‌دهد.
  • سایت‌های کاریابی در اسپانیا به شما امکان این را می‌دهد تا با فیلتر کردن علایق خود بتوانید موقعیت شغلی در دسترس در اسپانیا را پیدا کنید. همچنین فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌های اسپانیا نیز می‌توانند از این طریق وارد بازار کار شوند.
  • پیدا کردن یک کارفرمای اسپانیایی که برای شما جاب آفر یا پیشنهاد شغلی ارسال کند نیز از روش‌های دیگر کار در اسپانیا است. در این روش اگر رزومه شما مورد تایید کارفرما و موقعیت شغلی شما در لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا باشد، می‌توانید با دریافت مجوز کار، ویزای کاری اسپانیا را دریافت کنید.

 

آژانس‌ها و موسسه‌های مهاجرتی نیز می‌توانند به شما برای کار در اسپانیا کمک کنند. شما می‌توانید در موسسه مهاجرتی GO2TR با پرداخت هزینه‌ای جهت مشاوره اقدام کنید. پس از آن اقدامات لازم برای مهاجرت کاری شما به اسپانیا انجام می‌گیرد.

خوداشتغالی در اسپانیا نیز یکی دیگر از روش‌های کار در اسپانیا است که به شما آزادی عمل بیشتری می‌دهد. اما باید توجه داشته باشید که ممکن است در ابتدا سود موردنظر خود را نتوانید دریافت کنید. در این روش افراد می‌توانند با درخواست Documento Unico Electronico (DUE)، که یک سند الکترونیکی است، تمام اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را آپلود کرده و به‌صورت آنلاین بیزنس خود را در اسپانیا راه‌اندازی کنند.

 

سوالات متداول

آیا اشتغال پس از تحصیل در اسپانیا راحت‌تر از مهاجرت کاری به اسپانیا است؟

بله فرصت شغلی برای کسانی که از دانشگاه‌های اسپانیا فارغ‌التحصیل می‌شوند، بیشتر است.

تمکن مالی موردنیاز برای دریافت ویزای کار اسپانیا چه مقدار است؟

با توجه به جاب آفر و میزان حقوق توافقی با کارفرما، تمکن مالی موردنیاز سفارت اسپانیا برای دریافت ویزای کاری متفاوت است اما در حالت کلی می‌توان انتظار داشت تمکن مالی مورد نیاز بین ۹۰۰ الی ۱۰۰۰ یورو باشد.

آیا امکان کار در مشاغل موردنیاز اسپانیا با داشتن مدرک زبان آیلتس وجود دارد؟

بله در اسپانیا مشاغل موردنیاز به هردو زبان انگلیسی و اسپانیایی وجود دارد و می‌توانید مدرک زبان آیلتس خود را ارائه دهید.




Scroll to Top