اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

رشته حسابداری در آلمان

♦ آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان ♦

آلمان یکی از برترین کشورهای جهان برای تحصیل است و علاقمندان به تحصیل رشته حسابداری در آلمان می توانند این کشور را برای تحصیل انتخاب کنند. بر کسی پوشیده نیست که آلمان یکی از سه کشور برتر اروپا در زمینه های اقتصادی است و به همین دلیل است که رشته حسابداری در این کشور به شدت مورد توجه قرار دارد. دانشگاه های آلمان در این رشته تحصیلی پیشرفت های چشمگیری داشته اند و به همین دلیل می توان نام بسیاری از دانشگاه های این کشور را در لیست برترین دانشگاه های ارائه کننده رشته حسابداری در جهان مشاهده کرد.

دانشجویانی که آلمان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، این فرصت را خواهند داشت که با هزینه های بسیار کم به ادامه تحصیل بپردازند و البته کیفیت تحصیل در این کشور نیز بسیار بالا است و در نتیجه می توان گفت که انتخاب آن ها یکی از مقرون به صرفه ترین انتخاب های ممکن برای تحصیل در خارج از کشور است. افرادی که آلمان را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، معمولا برنامه بلند مدتی برای اقامت در این کشور دارند و به خوبی از اهمیت رشته حسابداری در این کشور نیز با خبر هستند. به دلیل همین اهمیت بسیار زیاد است که مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در این مقاله تلاش خواهند کرد تا شرایط تحصیل در این رشته در آلمان را مورد بررسی قرار دهند.

  • شرایط تحصیل رشته حسابداری در کشور آلمان چیست؟
     
  • آیا می توان به صورت رایگان در کشور آلمان به تحصیل پرداخت؟
     
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در کشور آلمان چیست؟
     
  • متوسط درآمد یک حسابدار در کشور آلمان چقدر است؟

 

شرایط اخذ پذیرش رشته حسابداری در دانشگاه های آلمان

آلمان یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپایی است و برای تحصیل در این کشور باید رزومه ای درخور در اختیار داشت. دانشجویان خارجی در کشور آلمان می توانند به زبان انگلیسی یا آلمانی در این کشور به ادامه تحصیل در رشته حسابداری بپردازند و این یک انتخاب چالش برانگیز برای دانشجویان است. باید در نظر داشت که آلمانی ها، اگرچه به زبان آلمانی تسلط دارند، اما در همه شرایط از زبان آلمانی برای گفتگوهای روزمره و کار استفاده می کنند و در نتیجه دانشجویانی که به زبان آلمانی تسلط ندارند، شرایط سختی برای زندگی دانشجویی در این کشور خواهند داشت.

علاقمندان به تحصیل رشته حسابداری در آلمان باید به این موضوع توجه داشته باشند که دانشگاه های آلمان در رشته حسابداری چه جایگاهی را در اختیار گرفته اند. دانشگاه هومبولت در برلین بهترین دانشگاه آلمان برای تحصیل در این رشته پر اهمیت است و رتبه 66 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه مانهایم نیز رتبه 91 جهان در این رشته را به خود اختصاص داده است. دانشگاه آزاد برلین نیز دیگر دانشگاه مطرح آلمان برای تحصیل در این رشته است که رتبه 99 جهان را به خود اختصاص داده و سبب شده است تا آلمان در جمع 100 دانشگاه برتر جهان در ارائه این رشته، 3 نماینده داشته باشد. برخی دیگر از دانشگاه های برتر آلمان در رشته حسابداری عبارتند از:

  • دانشگاه لودویگ ماکیسیمیلیانس مونیخ
  • دانشگاه گوته در فرانکفورت
  • دانشگاه روپخت کارلز در هایدلبرگ
  • دانشگاه فنی مونیخ
  • دانشگاه هامبورگ
  • دانشگاه کلن

برای تحصیل در این دانشگاه های برتر آلمان که در جمع 250 دانشگاه برتر جهان قرار دارند، دانشجویان باید رزومه های تحصیلی بسیار قدرتمندی را در اختیار داشته باشند.

 

هزینه تحصیل رشته حسابداری در آلمان

تحصیل در آلمان برای ایرانیان یکی از بهترین گزینه های و البته جذاب ترین ها به حساب می آید. با وجود اینکه متقاضیان تحصیل در آلمان زمان زیادی را برای دریافت ویزای تحصیلی خود صرف می کنند اما همچنان اعتبار تحصیل ارزان قیمت در این کشور بسیار مناسب است. دانشجویان باید سالیانه 10236€ (یورو) به عنوان تمکن مالی در حساب بانکی خود داشته باشد و این مبلغی است که به صورت ماهانه بخش از آن برای هزینه های زندگی در آلمان برای دانشجویان آزاد خواهد شد. به طور متوسط در آلمان و خارج از مونیخ، در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 700€ تا 1000€ (یورو) برای گذراندن زندگی در این کشور کافی است.

در رابطه با تحصیل در آلمان نیز باید به این نکته اشاره داشت که هزینه تحصیل در آلمان رایگان است اما دانشجویان باید حق ثبت نام خود در آلمان را پرداخت کنند که در حدود 350€ تا 800€ (یورو) در هر ترم تحصیلی است. دانشجویان خارجی در آلمان می توانند به صورت نیمه وقت به کار مشغول شوند و در صورتی که چنین فرصتی را استفاده کنند، می توانند امید داشته باشند که هزینه زندگی خود در این کشور به عنوان دانشجو را تامین کنند.

 

شرایط کار پس از تحصیل در آلمان برای دانشجویان حسابداری

رشته حسابداری در لیست مشاغل مورد نیاز آلمان برای ویزای جستجوی کار قرار دارد و در نتیجه دانشجویان خارجی این رشته از فرصت بسیار مناسب کاریابی در این کشور پس از تحصیل برخوردار هستند. دانشجویان خارجی می توانند به مدت 6 ماه در آلمان اقامت داشته باشند و در این زمان به جستجوی کار بپردازند. در این زمان بسیاری از افرادی که به زبان آلمانی تسلط دارند قادر خواهند بود تا در این کشور شغل مورد نظر خود را پیدا کنند و در نتیجه آن اقامت کاری آلمان را به دست آورند.

حسابداران در کشور آلمان می توانند به درآمد نسبتا مناسبی دسترسی داشته باشند و در نتیجه کیفیت زندگی مناسبی را برای خود ایجاد کنند. متوسط درآمد حسابداران در کشور آلمان در نمودار زیر به تصویر کشیده شده است.

 

 

همانگونه که از نمودار فوق بر می آید، یک حسابدار در کشور آلمان، درآمدی بالاتر از متوسط درآمد در این کشور خواهد داشت و در نتیجه می توان گفت که از رفاه اجتماعی و اقتصادی کافی برای زندگی در آلمان بهره خواهد برد. با همه این تفاسیر تحصیل در آلمان به دلیل زمان مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور می تواند بسیار طولانی باشد و دانشجویانی که برای خروج از کشور عجله دارند، نمی توانند از این گزینه استفاده کنند. در صورتی که به دنبال بهترین روش های آموزش زبان آلمانی  هستید، با مشاورین ما در موسسه سخن سرایان  تماس حاصل فرمایید.




Scroll to Top