اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

تحصیل رایگان در سوئد

♦ آموزشگاه زبان سوئدی اصفهان ♦

اکثر دانشگاه‌های کشور سوئد دولتی هستند و تحصیل رایگان در سوئد شامل مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد برای شهروندان سوئد، اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس می‌شود. مقطع دکترا برای همه دانشجویان بدون در نظر گرفتن کشور مبدا رایگان هستند. همچنین بورسیه‌های تحصیلی سوئد در تمامی مقاطع برای دانشجویان کشورهای غیر اروپایی در دسترس است.

 

تحصیل رایگان در سوئد

تحصیل در سوئد از سال ۲۰۱۱ تاکنون در برخی مقاطع دارای هزینه است. برای آشنایی هر چه بیشتر با امکان تحصیل رایگان در سوئد با ما همراه باشید. مطمئنا یکی از دلایل انتخاب دانشجویان بین المللی که سوئد را برای تحصیل در نظر می‌گیرند، قانون حمایتی این کشور است که به نفع مهاجران عمل می‌کند. گرچه زبان رسمی این کشور سوئدی است؛ اما اکثریت مردم در این کشور به زبان انگلیسی آشنایی دارند.

دانشگاه‌های کشور سوئد از نظر سطح کیفیت و استاندارد در رتبه‌های ممتاز بین‌المللی قرار دارد. دانشجویان مقطع دکترا در سوئد تنها هزینه‌هایی را برای دریافت ویزا پرداخت می‌کنند. جهت امکان تحصیل رایگان در سوئد، دانشجویان می‌توانند به گزینه بورسیه تحصیلی فکر کنند. بورسیه تحصیلی در کشور سوئد دارای شرایط ویژه است که به برخی کشورها اعطا می‌شود، که ایران نیز در برخی از این فهرست‌ها قرار دارد. در اخذ بورسیه تحصیلی در سوئد رزومه‌ی درخشان از اهمیت بالایی برخوردار است. سوئد جزو معدود کشورهای ارائه کننده بورسیه در مقطع کارشناسی است.

تحصیل به دو زبان انگلیسی و سوئدی در دانشگاه‌های کشور سوئد امکان پذیر است.

یکی از نمونه‌های این بورسیه تحصیلی که امکان تحصیل رایگان در سوئد را برای دانشجویان اروپایی امکان‌پذیر می‌کند بورسیه تحصیلی دانشگاه لوند سوئد است. از دیگر بورسیه‌های تحصیلی مقطع کارشناسی مالمو است که این بورسیه امکان تحصیل رایگان در سوئد را برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند. همان‌طور که قابل پیش بینی است بورسیه تحصیلی در پایه کارشناسی ارشد از تنوع بیشتری برخوردار بوده و امکان تحصیل را برای دانشجویان خارجی بیشتری امکان‌پذیر کرده است. داشتن رزومه‌ی بسیار قوی، ارائه‌ی پروپوزال یا پیشنهاد یک پروژه تحقیقاتی، همچنین مدرک زبان آزمون آیلتس با نمره ۶.۵ یا تافل ۹۰ از ملزومات اخذ بورسیه به شمار می‌آید. بورسیه‌ی SI از طرف یک بنیاد دولتی ارائه شده و برای تحصیل تمام وقت است. اخذ این بورسیه علاوه بر امکان تحصیل رایگان در سوئد، همه‌ی هزینه‌های زندگی را نیز پوشش می‌دهد.

 

نمونه‌های دیگر بورسیه تحصیلی در سوئد در مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از:

  • بورسیه برنامه Visby
  • بورسیه‌های تحصیلی Chalmers IPOET (این بورسیه توسط دانشگاه فنی چالمرز ارائه می‌شود و کاهش ۷۵٪ شهریه‌ها را به دنبال دارد.)
  • بورسیه دانشگاه گوتنبرگ (هزینه تحصیلی دانشجویان را پوشش می‌دهد.)
  • بورسیه مالمو (در مقطع کارشناسی ارشد  که مخصوص دانشجویان خارجی خارج از اتحادیه اروپا است. این بورسیه، کل شهریه دانشگاه را در برمی‌گیرد.)

در ابتدای امر باید بدانید که تحصیل رایگان در سوئد در مقطع دکترا، شامل قوانین ۲۰۱۱ نشده است و به همین دلیل اخذ بورسیه تحصیلی در این مقطع شامل شرایط خاص می‌شود. همان طور که می‌دانید در سوئد افرادی که در مقطع دکترا واجد شرایط اخذ بورسیه هستند، اجازه‌ی کار کردن ندارند. علت این امر این مسئله است که دکترا در این کشور به عنوان یک شغل محسوب می‌شود. افراد متقاضی بورسیه در مقطع دکترا باید استادان را قانع کرده یا رزومه‌ی در سطح کیفی بالا ارائه کنند. همچنین طرح تحقیقاتی قوی می‌تواند در این امر تاثیر زیادی داشته باشد. از دیگر موارد مورد نیاز ارائه مدرک آیلتس با نمره ۷ به بالا است. نمونه‌هایی از این بورسیه‌ها را به اختصار معرفی خواهیم کرد: برنامه بورسیه تحصیلی VISBY مخصوص دکتری و تحقیقات پسی دکتری، بورسیه تحصیلی TRENDHIM که مبلغ آن ۲۰۰۰ یورو است و مخصوص دانشجویان IT، تجارت، طراحی و بازاریابی است. با توجه به تغییر قوانین در نظام آموزشی کشور سوئد، استفاده از بورسیه‌های تحصیلی، یک راه حل مناسب برای دستیابی به تحصیل رایگان در سوئد به شمار می‌رود.

 

شرایط اخذ بورسیه و تحصیل رایگان در سوئد

جهت دریافت بورسیه تحصیلی سوئد نیازمند برخی شرایط هستید شامل موارد زیر است:

  • رزومه تحصیلی مناسب در مقطع پیشی
  • ریکامند یا توصیه نامه از اساتید شناخته شده
  • انگیزه نامه
  • کپی پاسپورتو مدارک شناسایی
  • مدرک معتبر و سابقه کار
  • داشتن نمره زبان مناسب ترجیحا آیلتس با نمره بالای ۶.۵

منبع




Scroll to Top