اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

تحصیل رایگان در کره جنوبی

کشور کره جنوبی یکی از کشور های محبوب برای دانشجویان آسیایی می باشد. این کشور ترکیبی از شهرهای مدرن همراه با فناوری، فرهنگ و تمدن بالا دارد. همواره نظام آموزشی این کشور به موضوع تحصیل به صورت جدی نگاه می کند، فلذا دانشگاه های کره جنوبی با مراکز تحقیقاتی پیشرفته و امکانات به روز با طیف گسترده ای از کالج ها، آموزشگاه های عالی خدمات مناسبی را به دانشجویان ارائه می دهد. بسیاری از افراد در سطح آسیا علاقمند به اخذ بورسیه تحصیلی و یا استفاده از امکانات رفاهی و بهره مندی از تحصیل رایگان در کره جنوبی می باشند. بنا به درخواست شما عزیزان و سوالاتی که گاها در باب تحصیل رایگان در کره جنوبی از کارشناسان موسسسه سخن سرایان  بر آن شدیم در این باره مطالبی را گرد آوری نماییم و پاسخگوی شما همراهان همیشگی باشیم. امید است با مطالعه این مقاله توانسته باشیم به تمامی سوالات شما در باب تحصیل رایگان در کره جنوبی و بورسیه تحصیلی کره جنوبی پاسخ دهیم.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد
  •  
    شرایط تحصیل رایگان در کره جنوبی
     
  •  
    تحصیل رایگان در کره جنوبی در مدارس و تحصیل دبیرستان در کره جنوبی
     
  •  
    تحصیل رایگان در کره جنوبی در مقطع کارشناسی
     
  •  
    تحصیل رایگان در کره جنوبی در مقطع کارشناسی ارشد
     
  •  
    تحصیل رایگان در کره جنوبی در مقطع دکتری
     
  •  
    بورسیه تحصیلی کره جنوبی 2021
     
  •  
    تحصیل رایگان در کره جنوبی و مدارک مورد نیاز
     
  •  
    تحصیل رایگان در کره جنوبی و هزینه های زندگی در کره جنوبی
     
  •  
    تحصیل رایگان در کره جنوبی و وضعیت اقامت پس از تحصیل
     
  •  
    سوالات متداول
     
  •  
    سخن پایانی
     

شرایط تحصیل رایگان در کره جنوبی

سیستم آموزش در کره جنوبی، مانند بسیاری از سیستم های آموزشی در جهان در پنج سطح، پیش دبستان، دبیرستان، متوسطه و عالی تشکیل شده است. آموزش پیش دبستانی برای کودکان 3 تا 6 سال می باشد که معمولا موسسات آموزشی در این مقطع خصوصی هستند. اما تحصیلات در مدارس و در مقطع دبستان اجباری است و دانش آموزان از سن 6 سال تا 12 سال در مدارس کره جنوبی تحصیل می کنند.

تحصیل دبیرستان در کره جنوبی طبق نظر مقامات کره ای در سال 2021  مانند مقطع دبستان و راهنمایی رایگان می شود. سیاست های به کار رفته در این امر برای کمک به مردم عادی کره می باشد تا آنان بتوانند با کاهش هزینه ها آموزش و پرورش را در کشور خود ترویج دهند و دانش آموزان با هزینه کمتری به درجات علمی بالا دست یابند.

در نهایت فارغ التحصیلان مقطع متوسطه می توانند برای کسب درجات علمی بالا تر در موسسات عالی کشور کره جنوبی ادامه تحصیل دهند. این موسسات شامل کالج های پایه، کالج های 4 ساله، دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی نیز می باشد. به طور میانگین تخمین زده شده که 67٪ از دانش آموزان کره ای  که دیپلم 12 ساله خود را دریافت می کنند برای کسب درجات علمی بالاتر وارد دانشگاه های کره جنوبی می شوند.

تحصیل رایگان در کره جنوبی در مدارس و تحصیل دبیرستان در کره جنوبی

تحصیل در حال حاضر در کره جنوبی برای دانش آموزان دوره ابتدایی و راهنمایی رایگان می باشد و تمامی دانش آموزان بومی و شهروندان کره جنوبی می توانند از مدارس رایگان در این دو مقطع بهره مند شوند. اما حزب حاکم توافق کردند که در سال 2021 تمامی مقاطع تحصیلی تا مقطع دیپلم و تحصیل دبیرستان در کره جنوبی رایگان شود و به این ترتیب دانش آموزان مقطع دبیرستان نیز می توانند از مزایای تحصیل رایگان در این مقطع استفاده کنند. تحصیل رایگان در مدارس کره جنوبی به عنوان تضمین حقوق برای مردم عادی جهت بهره مندی آنان از تحصیلات رایگان و کمک در کاهش هزینه های تحصیل برای آنان می باشد.

تحصیل رایگان در مدارس کره جنوبی شامل تمامی مدارس این کشور می شود به جز مدارس بین المللی که به زبان دیگری آموزش داده می شود . بنابراین دانش آموزان بین المللی جهت تحصیل در مدارس خصوصی در کره جنوبی می‌ بایست سالانه حدود به ۱۲ الی ۲۵ هزار دلار در سال هزینه تحصیل پرداخت نمایند.

تحصیل رایگان در کره جنوبی در مقطع کارشناسی

کشور کره جنوبی در سال ۱۹۴۸ از کشور کره شمالی جدا شد و به عنوان یک کشور مستقل حاکمیت خود را بنا نمود. از این رو کشور کره جنوبی در سال‌ های متوالی توانست رشد قابل توجهی نسبت به همسایگان خود داشته باشد و در سطح بین الملل افتخارات بسیاری در زمینه فناوری، آموزش و گردشگری به دست آورد. کشور کره جنوبی در زمینه آموزش به حدی پیشرفت کرد که پایتخت آن یعنی سئول در میان ۱۰ شهر برتر دانشجو در جهان شناخته شد.

دولت کشور کره جنوبی اعتقاد دارد که توانسته با سرمایه گذاری بر روی آموزش و تحقیقات به یازدهمین اقتصاد بزرگ دنیا و چهارمین اقتصاد برزگ آسیا تبدیل شود و در این راستا بخشی از تمرکز خود را بر روی بین المللی سازی دانشگاه ها در نظر گرفته است و سعی دارد تا سال 2023 حدود به 200.000 دانشجوی بین المللی را به خود جذب کند.

اما باید در نظر داشت که نقطه مقابل این تصمیم گیری تعداد دروس و رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی در دانشگاه های کره جنوبی می باشد. تا به حال کمتر از چهل درصد از برنامه ها و رشته های  تحصیلی در کره جنوبی به زبان انگلیسی تدریس می شود و متقاضیان سایر کشور ها می توانند در این کشور به زبان انگلیسی تحصیل کنند. بر همین اساس دانشجویان بین المللی برای شرکت در دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی باید سالانه حدود به 5 الی 10 هزار دلار آمریکا بسته به رشته تحصیلی هزینه دانشگاه پرداخت نمایند.

تحصیل رایگان در کره جنوبی در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در کره جنوبی در مقطع کارشناسی ارشد دو ساله و بسیاری از دانشجویان سایر کشور ها تنها در برخی از رشته های تحصیلی می توانند به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهند. در این راستا بسیاری از دانشجویان برای بهره مندی از تحصیل رایگان در کره جنوبی در مقطع کارشناسی ارشد یا باید از بورسیه های تحصیلی که در ادامه توضیح خواهیم داد استفاده کنند و یا می بایست به زبان رسمی کره جنوبی تحصیلات خود را ادامه دهند. بنابراین دانشجویان بین المللی که متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی در کره جنوبی می باشند بسته به رشته تحصیلی خود می بایست سالانه حدود به 5000 دلار الی 13500 دلار هزینه تحصیل پرداخت کنند. قابل ذکر است که دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان مستلزم ارائه مدرک زبان (آیلتس 6.5) هستند.

موضوع قابل تامل در کره جنوبی هزینه های تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی می باشد و این در حالی است که تقریبا در بسیاری از کشورهای رده اول دانشجویان می توانند با پرداخت همین هزینه در بهترین دانشگاه های دنیا اعم از نروژ، فنلاند، هلند، آلمان و … ادامه تحصیل دهند.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که بیش از 370 موسسه آموزش عالی در کره جنوبی وجود دارد که از این بین 88 موسسه در رتبه بندی دانشگاه های آسیا و 29 موسسه عالی آموزشی در بین رتبه بندی جهانی نام آنان وجود دارد.

تحصیل رایگان در کره جنوبی در مقطع دکتری

شهر های مدرن در کره جنوبی و شهرت جهانی کره ای ها در نوآوری و فناوری سبب گردیده که این کشور به مکانی مناسب جهت شروع تحقیقات و تحصیلات دکتری تبدیل شود. رشد و پیشرفت کشور کره جنوبی و بسیاری از دستاورد های علمی و فناوری در این کشور از طریق دانشگاه های موجود در این کشور حاصل گردید. بنابراین می توان گفت یکی از دلایل جذب دانشجویان بین المللی به کره جنوبی مقام و رتبه های علمی دانشگاه های این کشور در دنیا می باشد. البته باید در نظر داشت که دولت کره جنوبی نیز تمایل بسیاری برای جذب دانشجویان بین المللی به کشور خود را دارد و از این رو با ارائه برخی از بورسیه های تحصیلی سعی دارد شرایط مناسبی را برای ورود دانشجویان بین المللی به این کشور فراهم سازد. اما دانشجویان از دو طریق می توانند از تحصیل رایگان در کره جنوبی در مقطع دکتری استفاده کنند.

  1. دریافت بورسیه تحصیلی از طریق دولت کره جنوبی
  2. دریافت بورسیه تحصیلی از طریق دانشگاه های کره جنوبی

که در ادامه توضیحات بیشتری درباب بورسیه های تحصیلی در کره حنوبی را خدمتتان ارائه خواهیم داد.

 

تحصیل در کره جنوبی در مقطع دکتری

تحصیلات دکتری در کره جنوبی
دانشگاه های کره جنوبی سیصد و هفتاد و شش
جوایز نوبل یک
قدیمی ترین دانشگاه کره جنوبی Sungkyunkwan
تعداد دانشجویان بین المللی در کره جنوبی 84.749
مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری در کره جنوبی سه سال
شروع سال تحصیلی در کره جنوبی مارچ تا فوریه

لازم به ذکر است که جهت تحصیل رایگان در کره جنوبی در مقطع دکتری داشتن سوپروایز و استاد راهنما الزامی است و حدالمقدور متقاضیان می بایست یک پیشنهاد تحقیقاتی به اساتید دانشگاه ها در کره جنوبی ارائه دهند و همینطور ارائه مدرک زبان انگلیسی (آیلتس 7) یکی دیگر از مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در این مقطع می باشد.

 

بورسیه تحصیلی کره جنوبی 

اساسا یکی از راه های تحصیل رایگان در کره جنوبی درخواست بورسیه تحصیلی کره جنوبی در این کشور است. البته چگونگی اخذ بورسیه تحصیلی در کره جنوبی به موسسات آموزش عالی و انواع بورسیه های تحصیلی در کره جنوبی بستگی دارد. در این قسمت شرایط دریافت بورسیه های تحصیلی در کره جنوبی و رشته های مختلف مختلف همچون بورسیه پزشکی کره جنوبی که برای متقاضیان سایر کشور ها در دسترس است، را با هم بررسی می کنیم.

باید خاطر نشان کرد که عمده بورسیه های تحصیلی توسط دولت و یا دانشگاه های کره جنوبی اعطا می گردد. بسیاری از دانشجویان می توانند با مراجعه به وب سایت دانشگاه های کره جنوبی از نحوه دریافت بورسیه تحصیلی مطلع شوند. اما در وهله اول باید اعلام کرد متقاضیان می توانند بر اساس نمرات دبیرستان، نمرات و کسب امتیازات در آزمون های استاندارد شایستگی خود را برای بهره مندی از انواع بورسیه های تحصیلی نشان دهند. در وهله دوم دانشگاه های کره جنوبی بر اساس عملکرد دانشجویان آنها را برای اعطا بورسیه تحصیلی انتخاب می کند. بنابراین دانشجویان و متقاضیان بورسیه تحصیلی قبل از زمان درخواست پذیرش تحصیلی می توانند مدارک زیر را ارائه دهند :

  • شرح دبیرستان و اعلام برنامه های تحصیلی در آن مدرسه
  • شرایط ورود به این مدارس
  • کسب معدل تحصیلی در این مدارس
  • آمار قبولی مدرسه در دانشگاه
  • کسب نمرات قبولی در آزمون های استاندارد ACT و SAT که از تاریخ آن بیشتر از دو سال نگذشته باشد.
  • نتایج آزمون ورودی به دانشگاه و یا هز آزمون رسمی برای ورود به دانشگاه
  • ارائه گواهی نامه معتبر جهت اعلام مهارت زبان انگلیسی
  • افتخارات و جوایز تحصیلی
  • اعلام شرایط و منابع مالی

طبق گفته های قبلی بورسیه های تحصیلی در کره جنوبی به طور معمول دو نوع است.

  1. بورسیه هایی که توسط دولت اعطا می شود و در کره جنوبی شناخته شده است.
  2. بورسیه های تحصیلی که توسط دانشگاه های کره جنوبی اعطا می شود.

 

بورسیه NIIED

National Institute for International Education

حال دانشجویان و متقاضیانی که تمایل دارند برای بورسیه های دولتی اقدام کنند می توانند از طریق وب سایت سفارت های کره جنوبی اطلاعات منتشر شده را بررسی کنند و جزئیات آن را از طریق ایمیل درخواست دهند و طی فراهم اوردن شرایط و آماده سازی مدارک برای این امر اقدام نمایند. این بورسیه به دانشجویان مقطع لیسانس و فوق لیسانس تعلق دارد و به غیر از شهریه مخارج پرواز و زندگی را تامین میکند.

 

بورسیه SNU بورسیه های دانشگاه ملی سئول

متقاضیان دریافت بورسیه های تحصیلی از دانشگاه های کره جنوبی می توانند با دقت دستورالعمل های دانشگاه را مطالعه نمایند و در صورت محیا سازی مدارک اقدام نمایند و درخواست خود را طبق روند اعلام شده به دانشگاه ارسال کنند. این دانشگاه رتبه 2 دانشگاه های کره جنوبی را به خود اختصاص داده است. دانشگاه سئول دارای 3 پردیس و 16 دانشکده و حدود 30.000 دانشجو می باشد.

تحصیل رایگان در کره جنوبی و مدارک مورد نیاز

بسیاری از دانشجویان بین المللی که علاقمند تحصیل در کره جنوبی می باشند می بایست ضمن دریافت پذیرش از دانشگاه درخواست خود را جهت دریافت ویزا به کنسولگری کره جنوبی اعلام کنند تا بتوانند از این طریق در مدت زمان تحصیلات خود در کره جنوبی حضور یابند. در این راستا ارائه صحیح مدارک توسط دانشجویان و متقاضیان امری پر اهمیت تلقی می شود. به همین جهت سعی گردیده در این قسمت برخی از مدارک مهم در زمان درخواست ویزای D-2 را خدمت شما عزیزان شرح دهیم.

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • ارائه نامه حساب بانکی
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • ارائه تمامی مدارک هویتی
  • ارائه گواهی عدم سو پیشینه

ارائه نامه پذیرش از دانشگاه

تحصیل رایگان در کره جنوبی و هزینه های زندگی در کره جنوبی

دانشجویان بین المللی در راستای  تحصیل در کره جنوبی ماهانه حدود به 700 الی 1000 دلار آمریکا هزینه های زندگی خواهند داشت. البته باید در نظر داشت که هزینه های زندگی ممکن است نسبت به محل زندگی، شهر مورد نظر و عواملی چون نحوه زندگی دانشجویان متغییر و متفاوت باشد. اما به طور کلی هزینه های زندگی در کره جنوبی و هزینه برخی از اقلام ضروری را در جدول زیر خدمتتان شرح خواهیم داد.

تغذیه
غذا در رستوران ارزان قیمت 7.200
غذا برای 2 نفر در رستوران میان رده 40.000
MacDonalds 6.500
کاپوچینو 4.495
0.33 لیتر نوشابه 1.689
0.33 لیتر اب 858.16
بازار
1 لیتر شیر 2.472
500 گرم نان 2.956
1 کیلو برنج 4556
1 کیلو پنیر 19.099
12 عدد تخم مرغ 3.185
1 کیلو مرغ 10.876
1 کیلو گوشت قرمز 33.015
1 کیلو سیب 8.239
1 کیلو موز 4.121
1 کیلو پرتقال 5.988
1 کیلو پیاز 3.014
1 کیلو سیب زمینی 4.226
1.5 لیتر آب 1.355
حمل و نقل
یک عدد بلیط حمل و نقل عمومی 1.250
یک کیلومتر Taxi 794
یک لیتر بنزین 1.536
تسهیلات ماهانه  
برای یک آپارتمان 85 متری 173.913
اجاره آپارتمان
مرکز شهر با یک اتاق 641.360
خارج از مرکز شهر با یک اتاق 453.405

 

تحصیل رایگان در کره جنوبی و وضعیت اقامت پس از تحصیل

اما یکی از مطالب حائز اهمیت برای بسیاری از دانشجویان بین المللی وضعیت اقامت پس از تحصیل آنان در کره جنوبی می باشد. بنابر این دانشجویانی که تمایل دارند پس از پایان تحصیلات خود در کشور کره جنوبی وارد بازار کار شوند باید در اواخر تحصیلات خود به دنبال کار باشند و بتوانند با به دست آوردن پیشنهاد شغلی از سمت کارفرما در نهایت اقامت تحصیلی خود را تبدیل به اقامت کاری نمایند. در غیر این صورت پروسه اخذ اقامت کاری برای  دانشجویان بین المللی کمی دشوار خواهد بود. بدین ترتیب فارغ التحصیلانی که موفق به دریافت پیشنهاد کاری نشوند می توانند از طریق دریافت نامه کارآموزی در شرکت های معتبر به اداره مهاجرت مراجعه نموده و با اثبات این نامه درخواست اقامت پس از تحصیل نمایند.

 در این صورت امکان دارد که 6 ماه اقامت پس از تحصیل به دست آورند و در این مدت در تلاش باشند تا از سمت کارفرما و یا یک شرکت در کره پیشنهاد شغلی را کسب نمایند و تنها فارغ التحصیلان می توانند اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کنند.

لازم به ذکر است که از کشور کره جنوبی می توان به عنوان یک کشور مهمان پذیر یاد کرد تا یک کشور مهاجر پذیر، چرا که همواره سیاست کاری در این کشور به گونه ای می باشد که اولویت استخدام افراد متخصص و ماهر و نیروی کار با شهروندان کره ای می باشد.

سوالات متداول

آيا می توان به زبان انگلیسی در دانشگاه های کره جنوبی به صورت رایگان تحصیل کرد؟

تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی رایگان نمی باشد. اما دریافت بورسیه های تحصیلی می تواند در هزینه های تحصیل در این کشور تاثیر گذار باشد.

چگونه می توان در کره جنوبی به صورت رایگان تحصیل کرد؟

با یادگیری زبان کره ای و یا با استفاده از بورسیه های دولتی و یا دانشگاهی که هر ساله از سمت دولت و یا دانشگاه ها شرایط دریافت بورسیه تحصیلی اعلام می شود.

آیا تحصیل دبیرستان در کره جنوبی رایگان است ؟

بله تمامی دانش آموزان کره جنوبی می توانند در مدارس دولتی این کشور تحصیلات خود را به صورت رایگان ادامه دهند و این در حالی است که دانش اموزان بین المللی برای تحصیل در مدارس بین المللی می بایست هزینه های تحصیل و زندگی خود را پرداخت کنند.

آیا بدون مدرک زبان در کره جنوبی می توان اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی کرد؟

خیر، تحصیل در کره جنوبی برای دانشجویان خارجی با داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر امکان پذیر می‌شود.




Scroll to Top