اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

اقامت نروژ

♦ آموزشگاه زبان نروژی اصفهان ♦

اقامت نروژ، انواع روش های اخذ اقامت دائم نروژ و هزینه های زندگی در کشور نروژ در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار می گیرد. روش های اخذ اقامت نروژ کدامند؟ آیا می توان با اخذ اقامت نروژ تابعیت کشور نروژ را بدست آورد؟ در صورتی که قصد مهاجرت به نروژ را دارید می توانید با مطالعه این مقاله از شرایط و مراحل قانونی آن مطلع شوید. در این نوشتار سعی شده تا تمام سوالات و موارد اساسی در خصوص اخذ اقامت دائم نروژ به طور کامل شرح داده شود. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی در رابطه با مهاجرت به نروژ می توانید با مشاوران مجرب موسسه ملک پور تماس برقرار کنید و از مشاوره تلفنی رایگان بهره مند گردید. همچنین شما می توانید سؤالات و نظرات خود را در پایان این مقاله مطرح نموده تا کارشناسان مجرب ما در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشند. مقاله اقامت نروژ بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه ملک پورو پرسش از وکلای محلی همکار نروژ و همچنین بررسی سایت های دولتی تقدیم حضورتان می گردد.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

  • زندگی در نروژ و شرایط اقامت نروژ
  • اقامت نروژ از طریق کار
  • اقامت نروژ از طریق تحصیل
  • اقامت نروژ از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت نروژ از طریق ازدواج
  • اقامت نروژ و اخذ تابعیت از طریق تولد
  • اقامت نروژ از طریق پناهندگی
  • اقامت نروژ از طریق ویزای توریستی
  • مراحل گرفتن اقامت نروژ
  • مدارک لازم برای اقامت در نروژ
  • هزینه اقامت در نروژ
  • هزینه های زندگی در نروژ
  • اخذ اقامت دائم نروژ و تابعیت نروژ
  • مزایای اقامت در نروژ
  • سوالات متداول در زمینه اخذ اقامت نروژ
  • سخن پایانی درباره اقامت نروژ

زندگی در نروژ و شرایط اقامت نروژ

نام رسمی این کشور، پادشاهی نروژ بوده و یکی از قدیمی ترین کشورهای پادشاهی اروپا و جهان محسوب می شود. کشور نروژ جزء کشورهای حوزه اسکاندیناوی بوده که در شمال غربی اروپا واقع شده است. جمعیت آن بیش از 5 میلیون نفر و زبان رسمی مردم این کشور نروژی می باشد. شهر اسلو پایتخت آن به حساب می آید. واحد پول این کشور، کرون نروژ می باشد. اخذ اقامت دائم نروژ به دلیل کیفیت مطلوب زندگی در این کشور مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارد.

جالب است بدانید که این کشور از ذخایر نفت و گاز برخوردار بوده و بزرگ ترین تولید کننده غیر خاورمیانه ای نفت و گاز جهان به شمار می رود. این صنعت سبب مهاجرت افراد زیادی از سراسر جهان به این کشور برای اخذ اقامت در نروژ شده است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته در سال 2019، کشور نروژ در رتبه نهم لیست بهترین کشورها قرار گرفته است. در رتبه های بالا تر این لیست کشورهایی نظیر سوئیس، آلمان، کانادا، انگلیس و ... وجود دارند که از لحاظ کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی از شرایط مطلوب تری برخوردار هستند. در ادامه انواع روش های دریافت اقامت نروژ شرح داده خواهند شد. لازم به ذکر است که شرایط اقامت نروژ می تواند نسبت به به روش مهاجرتی شما متفاوت باشد؛ به همین علت انواع روش های مهاجرتی به نروژ را در این مقاله بیان خواهیم نمود.

نرخ بیکاری 3.90
جمعیت 5.30 میلیون
رشد تولید ناخالصی داخلی 1.70
تورم 0.8
نرخ مالیات بر درآمد شخصی 38.52
 

اقامت نروژ از طریق کار

اقامت نروژ از طریق کار یکی از راه های مهاجرت به این کشور می باشد. همان طور که در نمودار ذیل مشاهده می فرمایید، طبق آخرین آمار منتشر شده، نرخ بیکاری در کشور نروژ کمتر از 5 درصد می باشد. لازم به ذکر است که شرایط کاریابی در نروژ برای افرادی که دارای تحصیلات و یا سابقه کاری مناسب می باشند بسیار مناسب است.


در صورتی که شما تحصیلات عالی و سابقه کار مرتبط داشته باشید، می توانید برای اقامت در نروژ از طریق کار اقدام نمایید. افراد برای اخذ اقامت نروژ از طریق ویزای کاری از دو طریق می توانند اقدام نمایند؛ در حالت اول متقاضی ویزای کار در نروژ باید پیشنهاد کاری (Job Offer) از طرف کارفرمای نروژی دریافت کند. در ابتدا کارفرما می بایست کار مورد نظر را در کشور نروژ به مدت 3 ماه آگهی کند. در صورت نبود متقاضی شغل مورد نظر در نروژ، بار دیگر به مدت 3 ماه در اتحادیه اروپا آگهی می شود. چنانچه فرد مورد نظر در کل اتحادیه اروپا یافت نشود، کارفرما می تواند دعوت نامه کاری را برای فرد خارج از اتحادیه اروپا از جمله نیروی کار ایرانی ارسال نماید. متقاضی با ارائه این دعوت نامه و مدارک مورد نیاز به سفارت می تواند اقامت در نروژ از طریق ویزای کاری را دریافت نماید. در صورتی که فرد بیش از 3 سال در نروژ کار کند و مالیات و بیمه بپردازد، می تواند اخذ اقامت دائم نروژ را در پی داشته باشد. همچنین با توجه به این که تعداد مشاغل انگلیسی زبان در نروژ محدود می باشد، لذا متقاضی ویزای کاری نروژ می بایست به زبان نروژی تسلط داشته باشد. با توجه به این موارد اخذ ویزای کار نروژ از طریق داشتن پیشنهاد کاری چندان آسان نمی باشد.

حالت دوم اخذ اقامت نروژ از طریق کار، اقدام از روش نیروی کار متخصص (Skilled Worker) می باشد. نیروی کار متخصص کسی است که در یک زمینه خاص شغلی تحصیلات عالی یا حرفه ای داشته باشد و از مهارت بالایی در رشته خود برخوردار باشد. در این روش از سیستم امتیاز بندی استفاده می شود. متقاضیان اخذ اقامت نروژ می توانند از طریق مواردی مانند مدرک تحصیلی، سابقه کار، سن و مدرک زبان امتیازات خود را کسب نمایند. در این روش علاوه بر داشتن مهارت کاری و دانش زبان نروژی بر خلاف برخی کشورها نظیر کانادا، متقاضی باید از طرف یک کارفرمای نروژی پیشنهاد کاری نیز داشته باشد که این شرط مجدداُ کار را برای اخذ اقامت در نروژ سخت می کند. این در حالی است که در برخی از کشورها از جمله کانادا جهت اخذ ویزای کار از طریق روش نیروی کار متخصص، نیاز به داشتن پیشنهاد کاری نمی باشد. همچنین کاریابی در کانادا به زبان انگلیسی صورت می گیرد. 

قبل از سال 2013 روش دیگری به نام ویزای جستوجوی کار نروژ وجود داشت. با این ویزا شخص می توانست به مدت 6 ماه در نروژ به دنبال کار باشد و در صورت پیدا کردن کار، اقامت در نروژ از طریق کار را بدست می آورد. ولی اکنون این نوع ویزا صادر نمی شود. این در حالی است که در برخی از کشورهای اروپایی نظیر آلمان و اتریش، ویزا جستوجوی کار همچنان صادر می شود. متقاضی کار در کشور اتریش می تواند با زبان انگلیسی علاوه بر زبان رسمی آنها کاریابی نماید.

اقامت نروژ از طریق تحصیل

تحصیل در نروژ، یکی دیگر از روش های اخذ اقامت نروژ می باشد. تعدادی از دانشگاه های این کشور از رتبه خوبی در بین دانشگاه های برتر جهان برخودار می باشند. معمولاُ افرادی که در رشته های نفت و پتروشیمی فعالیت می کنند، علاقه فراوانی به ادامه تحصیل در دانشگاه های نروژ دارند. زیرا این دانشگاه ها از لحاظ سطح علمی، امکانات و زیر ساخت ها از شرایط بسیار خوبی برخوردار می باشند. متقاضیان اخذ اقامت در نروژ از طریق تحصیل باید این را در نظر داشته باشند که هزینه های عمومی زندگی در کشور نروژ نسبت به سایر کشورهای پیشرفته اروپایی نظیر اتریش، آلمان و هلند بالاتر می باشد، ولی در عین حال تحصیل در نروژ به زبان نروژی در مقطع کارشناسی و به زبان های نروژی و انگلیسی در مقاطع بالاتر رایگان و بدون نیاز به پرداخت هزینه می باشد. دولت نروژ شرایط خاصی را برای اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان خارجی دارد. بر اساس این شرایط، افراد از کشورهای خاصی واجد شرایط دریافت بورس تحصیلی این کشور می باشند که کشور ایران در لیست این کشورها جای ندارد. لازم به ذکر است که دریافت اقامت نروژ از طریق تحصیل برای ایرانیان کمی دشوار می باشد. زیرا تجربه نشان داده که در سال های اخیر سفارت نروژ سختگیری های زیادی برای اعطا ویزا تحصیلی به ایرانیان داشته است.

اقامت نروژ از طریق سرمایه گذاری

اقامت نروژ از طریق سرمایه گذاری امکان پذیر می باشد. همان طور که گفته شد اقتصاد کشور نروژ بر پایه صنعت نفت می باشد. گستردگی این صنعت موجب شده سرمایه گذاران خارجی بسیاری برای سرمایه گذاری در نروژ و اخذ اقامت در نروژ علاقه نشان دهند. اما نوسانات قیمت جهانی نفت سبب شده اقتصاد این کشور تحت تاثیر قرار گیرد. همچنین دولت نروژ محدودیت هایی را برای سرمایه گذاران خارجی ایجاد کرده است. از جمله محدویت های ذکر شده می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

سخت گیری و ندادن مجوز به اکثر افراد خارجی برای سرمایه گذاری در بخش صنعت نفت
محدودیت در خرید املاک و مستغلات و اجاره دادن آنها برای مدت طولانی
محدودیت در خرید زمین و جنگل های قابل کشت

برای اخذ اقامت نروژ از طربق سرمایه گذاری و همچنین سایر کشورها، افراد می بایست فاکتورهایی را در رابطه با کشور مورد نظر بررسی نمایند. از جمله این معیارها می توان به رشد اقتصادی، رشد سرمایه گذاری و نرخ مالیات شرکت ها اشاره کرد. همان طور که گفته شد اقتصاد این کشور تحت تاثیر قیمت نفت می باشد. چنانچه قیمت نفت کاهش یابد، رشد اقتصادی نروژ افت خواهد کرد و از ارزش سرمایه افراد خارجی کاسته می شود. با مقایسه این فاکتورها با کشورهای دیگر اروپایی نظیر اتریش و پرتغال در می یابیم که سرمایه گذاری در این کشورها سودآوری بیشتری داشته و از ریسک کمتری برخوردار می باشند، همچنین این کشورها محدودیتی برای سرمایه گذاران خارجی قائل نمی شوند.

اقامت نروژ از طریق خرید ملک

رسیدن به اقامت نروژ از طریق خرید ملک، امکان پذیر است اما دارای شرایط ویژه ای می باشد. این شرایط به این گونه است که ابتدا باید متقاضی اخذ اقامت، ملکی را خریداری کرده و به مدت 5 سال، اقداماتی از جمله فروش، روی آن انجام ندهد. محدودیت دیگری که در این زمینه وجود دارد مربوط به ملک هایی که قابلیت خرید و فروش دارند می باشد. در این کشور، املاکی که در معادن، منابع طبیعی از جمله جنگل و آبشارها قرار دارد قابل فروش نبوده و اجاره آنان نباید بیش از 10 سال به طول انجامد.

اقامت نروژ از طریق ثبت شرکت

یکی دیگر از راه هایی که منجر به اخذ اقامت نروژ می شود، ثبت شرکت در این کشور است. دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی، یک بیزنس پلن مشخص، تمکن مالی و سابقه مدیریتی برای ثبت شرکت در نروژ ضروری می باشد. افراد در کشور نروژ می توانند مالک صددرصدی کسب و کار خود بدون دارا بودن شریک محلی باشند که این مزیت بزرگی به شمار می آید.

اقامت نروژ از طریق ازدواج

یکی از راه های اخذ اقامت نروژ از طریق ازدواج با یک تبعه نروژی می باشد. شخص متقاضی ازدواج با تبعه این کشور باید یک اجازه حضور قانونی در نروژ داشته باشد. که این اجازه حضور می تواند از طریق هر نوع ویزای معتبر و قانونی باشد. این اجازه اقامت حداکثر برای 6 ماه اعتبار دارد. شخص قبل از ازدواج با تبعه نروژی باید یک گواهی معتبر 4 ماهه که نشان می دهد شرایط ورود به ازدواج را دارد، ارائه دهد. شخص بعد از اثبات این موضوع، گواهی "عدم وجود مانع برای ورود به ازدواج" دریافت خواهد کرد. متقاضی باید حداقل یک ماه قبل از منقضی شدن اجازه اولیه اقامت نروژ، به همراه همسر خود درخواست اقامت در نروژ را داده باشد؛ بر این اساس شخص کمتر از 5 ماه برای ازدواج مهلت دارد. پس از ثبت ازدواج به صورت قانونی به فرد اقامت موقت نروژ اعطا می شود و در صورت تداوم ازدواج، شخص پس از 3 سال می تواند درخواست اقامت دائم خود را به دولت نروژ ارائه دهد. برای اخذ اقامت دائم نروژ از طریق ازدواج داشتن یک سری شرایط برای زوجین الزامی می باشد. از تاریخ 20 آوریل سال 2018 زوجین باید حداقل 24 سال سن داشته باشند. همچنین داشتن تمکن مالی از طرف تبعه نروژی برای تامین هزینه های زندگی در نروژ و داشتن مکانی مشخص برای زندگی زناشویی از دیگر موارد لازم می باشد.

اقامت نروژ از طریق تولد

در این قسمت به بررسی اخذ اقامت در نروژ از طریق تولد می پردازیم. آیا متولد شدن در خاک نروژ برای فرد اقامت نروژ را به دنبال خواهد داشت؟ با توجه به قوانین کشور نروژ چنانچه فرد از پدر یا مادر نروژی، چه در خاک نروژ و چه خارج از کشور نروژ متولد شده باشد به طور اتوماتیک تابعیت نروژ به وی اعطا می شود. با این توضیح مشخص است که در کشور نروژ اصل خون برای اعطای تابعیت اجرا می شود. تولد در خاک نروژ به خودی خود منجر به اخذ اقامت دائم نروژ و تابعیت آن نمی شود؛ چنانچه فرد در خاک نروژ از پدر و مادر غیر نروژی متولد شود، در صورتی که تا سن 10 سالگی به مدت حداقل 7 سال در کشور نروژ اقامت داشته و زندگی کرده باشد، می تواند تابعیت نروژ را اخذ نماید. 

اقامت نروژ از طریق پناهندگی

گرفتن اقامت نروژ از طریق پناهندگی، خطرناک ترین و ریسک پذیرترین روش مهاجرت می باشد. در ابتدا لازم می دانیم پناهنده را برای شما عزیزان تعریف نماییم. طبق تعریف سازمان حقوق بشر و کنوانسیون 1951 ژنو، پناهنده به کسی گفته می شود که خوف و بیم از آن دارد که به واسطه ملیت، نژاد، عقاید سیاسی، مذهب و عضویت در گروه اجتماعی خاص در کشور خود مورد شکنجه و آزار قرار گیرد. پروسه اخذ اقامت در نروژ از طریق پناهندگی نروژ به این صورت می باشد که فرد پناهجو پس از ورود به نروژ باید درخواست خود را به اداره پلیس مهاجرت یا نماینده سازمان ملل در امور پناهجویان در این کشور ارائه دهد. فرد تا زمان مشخص شدن وضعیت نهایی درخواست پناهندگی خود از امکانات اولیه برخوردار خواهد بود. این امکانات شامل مکان زندگی رایگان (کمپ پناهجویان) و هزینه زندگی (خوراک و پوشاک) می باشند. در نمودار زیر تعداد درخواست پناهدگی نروژ را در چند ماه اخیر مشاهده خواهید کرد. مجدداً ذکر این نکته الزامی است که پناهندگی یکی از سخت ترین و دشوارترین راه ها جهت مهاجرت و اخذ اقامت دائم نروژ می باشد و همیشه در این راه افراد سودجویی وجود دارند که می توانند جان و مال فرد را به خطر اندازند.

اقامت نروژ از طریق ویزای توریستی

اقامت نروژ از طریق ویزای توریستی، کوتاه مدت خواهد بود. با توجه به طبیعت بکر و آب و هوای بینظیر نروژ، طبیعی است که افراد بسیاری فکر سفر کوتاه مدت تفریحی به این کشور را در سر بپرورانند. از آنجایی که کشور نروژ عضو اتحادیه اروپا می باشد، ویزای توریستی این کشور از نوع ویزای شینگن خواهد بود که نه تنها مجوز ورود به کشور نروژ را بلکه به دیگر کشورهای حوزه شینگن نیز اعطا می کند.  متقاضیان ویزای توریستی یونان باید دارای پاسپورت، بیمه مسافرتی، تمکن مالی به اندازه 500 کرون، دعوتنامه، اثبات هدف سفر، رزو اقامتگاه  و... باشد. درخواست افراد برای دریافت ویزای توریستی نروژ بصورت آنلاین و با ثبت در سایت سفارت نروژ انجام می پذیرد و هزینه برای صدور این ویزا ، 60 یورو بوده که این مبلغ برای کودکان 6 الی 12 سال به 35 یورو قابل تغییر می باشد. پس از انجام مراحل، مدت زمان بررسی پرونده متقاضی، 15 روز خواهد بود که در صورت کامل بودن مدارک و شرایط متقاضی، پس از این مدت زمان ویزای توریستی وی صادر می گردد.

مراحل گرفتن اقامت نروژ

مراحل گرفتن اقامت نروژ با انتخاب مسیر مهاجرتی، آغاز می شود. افراد با بررسی وضعیت موجود در هر مسیر مهاجرتی، روشی که منطبق بر شرایط و توانایی های فرد می باشد را انتخاب و براساس آن، پروژه اخذ اقامت در نروژ را آغاز می نمایند. پس از انتخاب روش مهاجرتی، جمع آوری مدارک و خواسته های آن روش، قابل اهمیت می شود و تنها در این صورت است که پرونده متقاضی مورد بررسی قرار می گیرد. ارسال مدارک در زمان مقرر موجب می شود تا روند اخذ اقامت فرد بدون مشکلی، پیش رود. پرداخت هزینه های جاری، گرفتن وقت سفارت و شرکت در جلسه مصاحبه سفارت، از جمله مراحل گرفتن اقامت نروژ است که همه متقاضیان باید این مراحل را رعایت کنند و تنها در این صورت است که می توان گفت که موفق به اخذ اقامت خواهند شد.

مدارک لازم برای اقامت در نروژ

اخذ ویزای نروژ با ارائه مدارک مورد نیاز، معنا پیدا می کند که این مدارک ارتباط مستقیمی با انتخاب روش اخذ اقامت دارد. برای مثال: شخصی که از طریق تحصیل، قصد مهاجرت به نروژ را دارد، بسیار مهم است که ابتدا به اخذ پذیرش دانشگاه مورد نظر در این کشور بپردازد و یا از رزومه شغلی خوبی برخودار بوده و مدارک تحصیلی و ریزنمرات خود را آماده کند. این نکات در هر روش مهاجرتی متغیر خواهد بود. اما به صورت کلی، مدارک لازم برای اقامت در نروژ وجودشان در همه راه های اخذ اقامت دیده می شود که شامل موارد زیر است:

  • گذرنامه به همراه کپی از آن
  • فتوکوپی از ویزاهای شینگن قبلی
  • دعوتنامه از طرف میزبان
  • مدارک شناسایی مانن شناسنامه، کارت ملی و...
  • گردش حساب و فیش حقوقی سه ماه گذشته
  • ترجمه رسمی اسناد ملکی متقاضی
  • بیمه
  • گواهی تمکن مالی
  • فیش پرداخت هزینه های جاری

هزینه اقامت در نروژ

هزینه اقامت در نروژ موارد بسیاری را در برمی گیرد که در ابتدا شامل هزینه های مربوط به اخذ ویزا می باشد. متقاضیان اخذ اقامت نروژ باید مبلغی را تحت عنوان تکمیل فرم ویزای شینگن، تعیین وقت سفارت، بیمه مسافری، صدور ویزا و... بپردازند که این مبلغ حدود 100 یورو خواهد بود. این مبلغ برای افراد زیر 18 سال متفاوت است که به صورت حدودی باید 45 یورو در نظر گرفت. مبالغ دیگری که مربوط به هزینه اقامت نروژ می باشد، پس از ورود به این کشور آغاز می گردد. این هزینه شامل: اجاره آپارتمان، حمل و نقل، تفریح، غذا، پوشاک و... می باشد که برای برآورد دقیق این هزینه ها باید نوع زندگی هر فرد را مورد بررسی قرار داد تا بتوان هزینه زندگی وی  پس از مهاجرت به نروژ را تخمین زد.

هزینه های زندگی در نروژ

افرادی که قصد اخذ اقامت دائم نروژ را دارند، باید از هزینه های زندگی در این کشور آگاهی کامل را داشته باشند. کشور نروژ از نظر کیفیت زندگی هر ساله در بین ده کشور برتر دنیا قرار می گیرد. این نوشتار توسط مشاوران مسجرب موسسه ملک پور در زمینه اقامت نروژ و روش های اخذ این اقامت به نگارش در آمده و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع اصلی شرعاُ حرام بوده و پیگرد قانونی دارد. در کنار کیفیت بالای زندگی در نروژ، هزینه های زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی به مراتب بالاتر می باشد. در جدول زیر به برخی از این هزینه ها جهت اقامت در نروژ اشاره شده است.

موارد قیمت (یورو)
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 1056.52
آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر 834.81
غذا در رستوران ارزان قیمت 17.86
شیر (1 لیتر) 1.77
گوشت گاو (1 کیلوگرم) 23.88
بنزین (1 لیتر) 1.56
متوسط درآمد خالص ماهانه 2944.01

اخذ اقامت دائم نروژ و تابعیت نروژ

همان طور که گفته شد، اخذ اقامت در نروژ از همه روش ها امکان پذیر است. اما دریافت اقامت نروژ و همچنین تابعیت آن از همه روش ها میسر نمی باشد. دانشجویان خارجی پس از فارغ التحصیل شدن در نروژ، چنانچه قصد تمدید اقامت خود را داشته باشند می بایست کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا کرده و ویزای تحصیلی نروژ خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند. افرادی که اقامت در نروژ را داشته باشند، پس از 3 سال کار کردن می توانند برای اقامت دائم کشور نروژ اقدام نمایند. سپس بعد از گذشت 5 الی 7 سال از اقامت دائم، می توانند برای اخذ پاسپورت نروژ درخواست دهند. همان طور که گفته شد در بخش تولد، افرادی واجد شرایط اخذ اقامت نروژ و تابعیت آن می باشند که پدر و یا مادر آنها تبعه نروژ باشد.

مزایای اقامت در نروژ

طبیعتاً اولین سوالی که در ذهن فردی که میخواهد به کشور نروژ سفر کند و اقامت نروژ را داشته باشد خطور می کند این است که مزایای اقامت در نروژ چیست؟ آیا ارزش دوری از خانواده و سختی و تحمل سختی مهاجرت را دارد یا خیر؟ در این بخش قصد داریم مزایای این کشور را برای شما بازگو کنیم.

  • به طور کلی نروژ کشوری است بسیار ثروتمند که از قطب های سرمایه گذاری دنیا و دارای شاخص های رفاهی بالایی می باشد.
  • در حالت کلی مردم نروژ مردم خونگرمی هستند که فرهنگ برابری و فروتنی و احترام متقابل گذاشتن در بین آنها کاملاً نهادینه شده است.
  • در بسیاری است بخشهای کشور نروژ مردم به زبان انگلیسی صحبت می کنند.
  • نرخ بیکاری این کشور پایین است و اکثر مردم به کار مناسب مشغول هستند.
  • بسیاری از مشاغل مانند کشاورزی و ماهیگیری مالیات پرداخت نمی کنند و وام دریافت می کنند و تخفیف مالیاتی بالایی می گیرند.
  • دستمزد بالا کار کردن
  • مردم کشور نروژ زیر نظر بیمه سلامت می باشند و مراقبت های پزشکی و درمانی آنها تقریبا رایگان است.

سوالات متداول

✅اخذ اقامت در نروژ چند سال طول می کشد؟

به طور کلی پس از اینکه افراد در کشور نروژ مشغول به کار شوند، می توانند بعد از گذشت 5 سال برای اقامت دائم این کشور درخواست دهند.

✅آیا می توان از طریق تحصیل، اقامت نروژ را دریافت کرد؟

تحصیل به تنهایی نمی تواند موجب اخذ اقامت شود؛ اما دانشجویان پس از تحصیل می توانند اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل کرده و بعد از 5 سال کارو پرداخت بیمه و مالیات، اقامت دائم نروژ را دریافت نمایند.

✅آیا اخذ اقامت در نروژ از طریق ازدواج امکان پذیر است؟

بله؛ از طریق ازدواج با فردی دارای تابعیت یا اقامت دائم نروژ می توان به اقامت این کشور دست یافت؛ اما حتماً بایستی مدارک کافی جهت اثبات ازدواج و زندگی مشترک آن ها حداقل به مدت 3 سال ارائه شود.

✅آیا می توان از طریق تولد فرزند در نروژ اقامت گرفت؟

کشور نروژ از قانون خون در سیستم اعطای تابعیت خود از طریق تولد پیروی می کند و تنها در صورتی که یکی از والدین فرزند متولد شده در نروژ، دارای تابعیت نروژ باشند، تابعیت این کشور به فرزند منتقل می شود.

آیا اقامت نروژ از طریق تمکن مالی امکان پذیر است؟

پاسخ: تمکن مالی یکی از مسیرهایی است که در انتهای آن، اقامت کشور نروژ قرار دارد. البته اخذ اقامت از این طریق دارای شرایط و قواعد بخصوصی می باشد که یکی از آنها، ارائه یک منبع مالی مشخص و واضح از سوی متقاضی به کشور نروژ می باشد. بسیار مهم است که منبع درآمد متقاضی از طریق اجاره بهای املاک، سود سپرده بانکی، سود سهام و یا حقوق بازنشستگی باشد.




Scroll to Top