اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته ریاضی در ترکیه

♦ آموزشگاه آموزش زبان ترکی اصفهان ♦

رشته ریاضی در ترکیه

شرایط تحصیل رشته ریاضی در ترکیه

نظریه زمینه های محدود در ریاضیات یک سنت طولانی دارد. این تئوری که از مشکلات تئوری اعداد (اولر، گاوس) سرچشمه گرفته است، ابتدا صرفاً به دلیل کنجکاوی ریاضی شکل گرفت. برای مدت طولانی، این نظریه به طور انحصاری در ریاضیات خالص، در زمینه هایی مانند نظریه اعداد، هندسه جبری، نظریه گروه و غیره مورد استفاده قرار می گرفت، بدون اینکه ارتباطی با کاربردها داشته باشد. با پیشرفت فن آوری های مدرن اطلاعات، وضعیت به طرز چشمگیری تغییر کرد. زمینه های محدود برای ایجاد چارچوبی طبیعی برای طیف گسترده ای از برنامه ها، به ویژه در انتقال اطلاعات و امنیت داده ها، شناسایی شده اند. حوزه های تحقیقاتی گروه جبر، تئوری اعداد و گروه ترکیبی در دانشگاه ترکیه شامل چندین جنبه از نظریه زمینه های محدود می شود.

مهم ترین مدارک برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کشور ترکیه را در لیست زیر مشاهده می کنید:

  • انگیزه نامه
  • نامه توصیه شده
  • کارنامه تمام مدارک دانشگاهی کامل شده
  • دیپلم دانشگاه از تمام مدارک دانشگاهی (در صورت موجود بودن)
  • نمره آزمون مهارت انگلیسی (برای متقاضیانی که بومی انگلیسی زبان نیستند)

رشته ریاضی در ترکیه در دانشگاه کوچ

دانشگاه کوچ ترکیه دارای 15+ دانشکده اصلی و 20+ دانشکده وابسته از چندین رشته، از جمله مهندسی، پزشکی، اقتصاد، مدیریت، علوم پایه و اجتماعی است. حوزه های تحقیقاتی شامل رانندگی خودکار، بیوانفورماتیک، بینایی رایانه، یادگیری عمیق، تعامل هوشمند، تفسیرپذیری و توضیح پذیری، پردازش چند رسانه ای، پردازش به زبان طبیعی، یادگیری تقویت، یادگیری بازنمایی، رباتیک و غیره است. اعضای هیئت علمی منتظر داوطلبانی هستند که می توانند آشنایی یا تجربه ای از زبان برنامه نویسی را نشان دهند و از ریاضیات سطح دانشگاه تسلط کافی داشته باشند. این رشته دانش آموزان را به طور معمول از برنامه های مهندسی و اقتصاد که یک حرفه علمی یا تحقیق محور را برنامه ریزی می کنند، هدف قرار می دهد. این رشته در زمینه ریاضی برنامه درسی استانداردی را در مقطع کارشناسی ارائه دهد. با چنین پیشینه ای، دانشجویان نه تنها در تحصیلات تکمیلی خود در ریاضیات یک مزیت جدی خواهند داشت.

mathematics field در دانشگاه بیلکنت ترکیه

برنامه تحصیلات تکمیلی گروه ریاضیات در دانشگاه بیلکنت که از دانشگاه های برتر ترکیه است برنامه تخصصی است. مدت زمان طبیعی برنامه برای مدرک کارشناسی 3-4 سال و ارشد 2 سال و برای Ph.D 4 سال است. کارشناسی ارشد و دکتری برنامه ها ریاضیدانان برجسته تحقیق را تولید می کنند. در طول هر برنامه، تأكید شدیدی بر تحقیقات تحت نظارت نسبت به پایان نامه وجود دارد. برای ایجاد پایه ای محکم برای کارهای حرفه ای بعدی، هر برنامه شامل 7 دوره بر اساس سخنرانی در کلاس های کوچک نخبه است. زبان آموزش و پرورش منحصراً انگلیسی است. برای زندگی در دانشگاه و تا حدی فراتر از آن، انگلیسی کاملاً مناسب است. کلاس های مقدماتی به زبان ترکی در دسترس است اما اختیاری است.

هزینه تحصیل رشته ریاضی در ترکیه

یکی از نکات مثبت در رابطه با تحصیل در کشور ترکیه هزینه های مقرون به صرفه زندگی در این کشور است. دانشجویان خارجی به راحتی می توانند در صورت قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه ها که به زبان ترکی یا انگلیسی برگزار می شود، مجوز ورود به دانشگاه های دولتی را دریافت کنند. دانشجویانی که از طریق این آزمون ها وارد دانشگاه های ترکیه می شوند، برای تحصیل خود باید سالیانه مبلغی در حدود 400$ تا 1000$ (دلار) را در نظر بگیرند. این مبلغ در مقایسه با شهریه دانشجویان در بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار مناسب است.

البته دانشجویانی که نمی خواهند در این آزمون ها شرکت کنند باید دانشگاه های خصوصی ترکیه را برای تحصیل خود انتخاب کنند. شهریه دانشگاه های خصوصی در ترکیه بسیار سنگین است و حداقل 10000$ (دلار) در سال ارزیابی می شوند و در بسیاری از دانشگاه های این کشور بخصوص در شهر استانبول بیش از 20000$ (دلار) در سال است. بنابراین به بسیار از افراد توصیه می شود که در مسیر تحصیل در این دانشگاه ها قرار نگیرند.

علاوه بر هزینه تحصیل، دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز در نظر بگیرند. هزینه های زندگی ماهیانه در ترکیه برای دانشجویان ماهیانه 400$ تا 500$ (دلار) در ماه ارزیابی می شود. البته باید در نظر داشت که دانشجویان مقطع کارشناسی اجازه کار در ترکیه را نخواهند داشت و باید کل هزینه های زندگی خود را نیز شخصا تامین کنند. با این وجود سایر دانشجویان به راحتی می توانند با دریافت اجازه کار در ترکیه بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند و مسیر اقامت پس از تحصیل خود در ترکیه را هموارتر کنند.

درآمد متخصصین ریاضی در ترکیه

یکی از مزیت های تحصیل در ترکیه آن است که دانشجویان پس از تحصیل در این کشور فرصت خواهند داشت تا با دریافت اجازه کار اقامت موقت این کشور را به دست آورند. به همین دلیل موضوع درآمد متخصصین رشته ریاضی در ترکیه نیز اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. درآمد یک فارغ التحصیل رشته ریاضی بسته به شغلی که در اختیار دارد در حدود 7600TRY (لیر ترکیه) است که نسبت به بسیاری از کشورهای جهان درآمد کمی محسوب می شود اما با توجه به هزینه های زندگی در ترکیه می توان آن را بسیار خوب ارزیابی کرد.

 

آموزشگاه زبان ترکی اصفهان

آموزشگاه زبان ترکی اصفهان

آموزشگاه زبان ترکی اصفهان




Scroll to Top