اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

آوسبیلدونگ آلمان چیست؟

♦ آموزشگاه آموزش زبان آلمانی اصفهان ♦

آوسبیلدونگ آلمان چیست؟

کشور آلمان تحت یک سیستم آموزشی منحصر به فرد به نام دوره های کارآموزی آلمان (آوسبیلدونگ) به نیروهای علاقه مند از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا این فرصت را می دهد که به عنوان کارآموز در شرکت های آلمانی مشغول به کار شوند تا در رشته یا حرفه ای خاص آموزش ببینند.

نحوه آموزش و معرفی دوره های آوسبیلدونگ در آلمان

پس از پذیرش در هر یک از آوسبیلدونگ های آلمان توسط شرکت های آلمانی، آمورزش شما در دوره های کارآموزی آلمان (آوسبیلدونگ) به دو بخش تقسیم می شود:

  1. شما وابسته به یک شرکت آلمانی خواهید بود که دوره کارآموزی خود را در آن شرکت می گذرانید.
  2. شما به یک آموزشگاه حرفه ای وابسته هستید که در زبان آلمانی (Berufsschule) نیز شناخته می شود و در کلاس های آموزشی این آموزشگاه شرکت خواهید کرد. در این آموزشگاه نکات فنی اختصاص داده شده به دوره انتخابی خود را مطالعه خواهید کرد.

برای حضور در هر دو مکان باید زمان خود را بر اساس دوره کارآموزی خود تقسیم کنید. آموزشگاه برگزار کننده دوره های آوسبیلدونگ، امتحانات شما را مانند دانشگاه ها و مراکز علمی در قالب امتحانات میان ترم و پایان ترم برگزار می کند.

شرکت های آلمانی با استخدام نیروهای کارآموز هم در هزینه های استخدام صرفه جویی می کنند و هم از احتمال استخدام کارمندی که برای آنها کارآیی مناسب را نداشته باشد، جلوگیری می کنند. در نتیجه متقاضیانی که در دوره های کارآموزی آلمان شرکت می کنند، شانس بالایی برای آموزش در آلمان و آینده شغلی تضمین شده دارند.

سیستم نمره دهی در دوره های کارآموزی آلمان (آوسبیلدونگ)

نمره نهایی دوره های Ausbildung آلمان شامل نمرات شرکتی که در آن دوره کارآموزی را می گذرانید و آموزشگاهی که آموزش حرفه ای و تخصصی شما را بر عهده دارد، خواهد بود.
سیستم نمره دهی شرکت براساس عملکرد شما در امتحانات تخصصی آموزشی و نحوه کار شما در دوره کارآموزی می باشد.

این شرکت بر اساس عملکرد شما در امتحانات، بر اساس مدرسه کار و آموزش به شما نمره می دهد.

طول دوره آوسبیلدونگ چقدر است؟

مدت زمان دوره آوسبیلدونگ به برنامه انتخابی شما، شرکتی که دوره کارآموزی خود را در آن می گذرانید و اینکه در کدام بخش مشغول به آموزش هستید، بستگی دارد.

معمولا شرکت در دوره های آوسبیلدونگ آلمان بین 3 تا 4 سال طول می کشد، اما اکثر دوره ها 3 ساله هستند. اگر عملکرد شما در شرکت و سطح نمرات‌تان در دوره های حرفه ای آموزشگاه خوب باشد، طول این دوره می تواند کاهش یابد.

اما توجه داشته باشید میزان کاهش در زمان دوره های آوسبیلدونگ چندان چشمگیر نیست و مثلا دوره 3 ساله به 2.5 سال کاهش می یابد.

لیست رشته های آوسبیلدونگ آلمان کدام اند؟

در حال حاضر حدود 330 شغل در آلمان به آموزش رسمی و نیروی کارآموز نیاز دارند که با مراجعه به سایت آوسبیلدونگ آلمان می توانید از لیست کامل رشته های آوسبیلدونگ آلمان، برنامه ها و شرایط پذیرش و نحوه حضور در دوره ها آگاه شوید.

لیست برترین رشته های آوسبیلدونگ در آلمان

از لیست برترین رشته های آوسبیلدونگ می توان به رشته های زیر اشاره کرد:

  • آوسبیلدونگ آشپزی در آلمان
  • آوسبیلدونگ پرستاری آلمان
  • آوسبیلدونگ خلبانی و مکانیک هواپیما در آلمان
  • آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان
  • کنترل کننده ی ترافیک هوایی
  • مکانیک کشتی
  • متخصص آی تی
  • کارمند بانک
  • متخصص مکاترونیک
  • تکنسین الکترونیک

شرایط شرکت در دوره های اوسبیلدونگ در آلمان چیست؟

حداقل شرایط مدرک تحصیلی مورد نیاز برای متقاضیان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا برای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ در آلمان، مدرک دیپلم دوازده ساله است.

محدودیت سنی برای دوره آوسبیلدونگ آلمان

مورد دیگر از شرایط دوره های آوسبیلدونگ در آلمان به غیر از حداقل مدرک دیپلم، داشتن سن زیر 30 سال برای متقاضیان شرکت در این دوره است.

در ادامه شما را با مدرک زبان مورد نیاز برای شرکت در دوره های کارآموزی آلمان آشنا می کنیم.

مدرک زبان مورد نیاز برای دوره کارآموزی آلمان (آوسبیلدونگ) چیست؟

اگر قصد دارید با شرکت در دوره های کارآموزی آلمان، در یکی از بهترین کشورهای جهان مشغول به کار شوید، باید به زبان آلمانی مسلط باشید.
یکی از عوامل مهم برای اینکه واجد شرایط شرکت در دوره های آوسبیلدونگ در آلمان شوید، آشنایی به زبان آلمانی است. زیرا زبان مورد استفاده برای شرکت در دوره های تخصصی در آموزشگاه حرفه ای، آلمانی است و همچنین آموزش عملی و کارآموزی در شرکت مربوطه نیز به زبان آلمانی خواهد بود و در نهایت تمام امتحانات شما نیز به زبان آلمانی برگزار می شود.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دوره های آوسبیلدونگ در آلمان چیست؟

برای درخواست Ausbildung در آلمان به دو مدرک مهم نیاز دارید:

رزومه (CV)

اولین الزامی که برای اخذ پذیرش در دوره های آوسبیلدونگ وجود دارد، ارائه رزومه است. رزومه شما باید مختصر و شامل جزئیات دقیق تحصیلی، تجربیات کاری و … باشد.

ترجمه مدارک

گواهینامه های متقاضی، شامل مدارک تحصیلی و گواهینامه های کاری باید به زبان آلمانی و انگلیسی ترجمه شود.

ارائه این گواهینامه ها از آن رو حائز اهمیت است که بسته به تجربیات کاری و تحصیلی، شرکت هایی که به شما موقعیت کارآموزی ارائه می دهند، بتوانند مدارک شما را با معادل آلمانی Hauptschule یا Realschule مقایسه کنند.

ویزای آوسبیلدونگ (ویزای 17a) آلمان چیست؟

ویزای 17 a برای شرکت در دوره های کارآموزی در آلمان که برنامه های حمایت شده توسط اتحادیه اروپا هستند، صادر می شود.

مراحل اقدام برای دریافت ویزای آوسبیلدونگ سفارت آلمان

به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا برای دریافت ویزای آوسبیلدونگ آلمان (ausbildung)، باید مراحل زیر را به ترتیب پشت سر بگذارید:

  • مدارک فارغ التحصیلی یا مدارک فنی بین المللی (در صورت وجود) را ترجمه کنید و تاییدیه های لازم را دریافت کنید.
  • تاییدیه کتبی یا قرارداد توسط شرکت که می خواهید دوره کارآموزی را در آن بگذرانید.
  • بعد از دریافت پذیرش از دوره مورد نظر، اقدامات لازم برای دریافت ویزای آوسبیلدونگ انجام خواهد شد.

تمکن مالی برای اخذ ویزای آوسبیلدونگ آلمان

برای تامین هزینه های ماهانه زندگی در آلمان در طول اقامت، متقاضی باید ماهیانه مبلغ 863 یورو را قبل از ورود به آلمان در حساب خود تامین کند.
همچنین باید یک بیمه درمانی معتبر (حداقل برای یک سال) دریافت کنید.

کلیه مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای آوسبیلدونگ آلمان

  • پاسپورت معتبر
  • ترجمه مدارک فارغ التحصیلی
  • مدرک زبان آلمانی (سطح B1/B2)
  • گواهی سلامت پزشکی و بیمه درمانی
  • نامه محل اقامت
  • نامه پذیرش دوره کارآموزی (قرارداد شرکت)

10. آیا امکان دریافت بورسیه و کمک هزینه در حین دوره آوسبیلدونگ آلمان وجود دارد؟

در حین دوره آوسبیلدونگ در آلمان، متقاضیان توسط شرکتی که در آن دوره کارآموزی خود را می گذرانند، به عنوان بخشی از برنامه به صورت هفتگی مبلغی را به عنوان کمک هزینه دریافت می کنند که حداقل مبلغ 850 یورو در ماه می شود.

آوسبیلدونگ های پردرآمد در آلمان کدام اند؟

بودجه این برنامه تا حدی توسط یک دولت ایالتی تامین می شود و علاوه بر این طبق قانون شرکت کنندگان در برنامه آوسبیلدونگ، کمک هزینه ماهانه نیز دریافت خواهند کرد. میزان کمک هزینه با توجه به رشته انتخابی شما در دوره های آوسبیلدونگ و جایگاهی که دارید، بین 450 تا 1.400 یورو در ماه متغیر است.

کسانی که در دوره های آوسبیلدونگ پرستاری آلمان شرکت می کنند، همانطور که در قرارداد دوره کارآموزی توافق شده است، می توانند بین 800 تا 1.400 یورو در ماه درآمد داشته باشند.
کمک هزینه در دوره های آوسبیلدونگ خدماتی تقریبا 950 یورو در ماه است.

کنترل کننده ی ترافیک هوایی

مسئولیت پذیری در دوره های کنترل ترافیک هوایی از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین دلیل در طول دوره کارآموزی در این رشته، کارآموزان دستمزد خوبی نیز دریافت می کنند.
در طی این دوره تخصصی، شما برای این مسئولیت تربیت می شوید که پرواز و فرود هواپیما را از طریق ترافیک هواپیمایی کنترل کنید. همچنین شما فردی هستید که حتی در مواقع خطر دستورات را صادر می کنید.

کارآموزان کنترل ترافیک هوایی به مراتب بالاترین حقوق را در طول دوره کارآموزی در آلمان دریافت می کنند.

درآمد کنترل کننده ترافیک هوایی در طول دوره Ausbildung

  • درآمد سال اول: 1.150 یورو
  • درآمد سال دوم: بین 1.150 تا 4.000 یورو
  • درآمد سال سوم: بین 4.000 تا 5.900 یورو

مکانیک کشتی

در دوره های مکانیک کشتی شما وظیفه کنترل بر تجهیزات فنی داخل کشتی را خواهید داشت. وظایف اصلی شما تعمیر و نگهداری و سرویس تجهیزات فنی و ابزار در کشتی است. با شرکت در دوره های آوسبیلدونگ کشتی سازی شما می توانید در شرکت های حمل و نقل، شرکت باربری و مسافربری، تاسیسات بندری یا کشتی سازی مشغول به کار شوید.

درآمد مکانیک کشتی در طول دوره Ausbildung

  • درآمد سال اول: 1.020 یورو
  • درآمد سال دوم: 1.270 یورو
  • درآمد سال سوم: 1.760 یورو

دوره های کارآموزی در اداره پلیس

اگر دوست دارید با پیروی از اصول و قوانین به مردم کمک کنید، می توانید افسر پلیس شوید. بسته به اینکه چه مدرکی دارید و در چه ایالتی می خواهید افسر پلیس شوید، به عنوان کارمند دولتی در دوره های متوسطه ​​یا بالاتر آموزش خواهید دید.

به طور قطع وظایف و مسئولیت ها و همچنین حقوق و دستمزدتان، به نسبت رتبه ای که دریافت می کنید، افزایش می یابد. حقوق افسران پلیس در طول Ausbildung به اندازه ای خواهد بود که تمام هزینه های زندگی شما را پوشش دهد و حتی شاید بتوانید مبلغی را نیز به عنوان پس انداز کنار بگذارید.

درآمد افسر پلیس در طول دوره Ausbildung

  • درآمد سال اول: 1.170 تا 1.380 یورو
  • درآمد سال دوم: 1.170 تا 1.380 یورو
  • درآمد سال سوم: 1.170 تا 1.380 یورو

دوره آوسبیلدونگ پرستاری

پرستاری یکی از پرطرفدارترین مشاغل حرفه ای در آلمان و همچنین شغلی پردرآمد است. وظیفه یک پرستار مراقبت از بیماران و پاسخگویی به نیازهای آنها در محیط بیمارستان است. همچنین کنترل موجودی دارو و سفارش دارو در بخش های مورد نیاز نیز از دیگر وظایف کار پرستاری است.

درآمد پرستار در طول دوره Ausbildung

  • درآمد سال اول: 1.100 یورو
  • درآمد سال دوم: 1.150 یورو
  • درآمد سال سوم: 1.250 یورو

کارشناس فروش بیمه و امور مالی

کارشناس فروش بیمه متخصص فروش خدمات بیمه، مانند بیمه عمر تا بیمه بازنشستگی است و به معمولا در این دوره ها متقاضیان به عنوان مشاوران فروش کار می کنند. وظیفه اصلی مشاور در این سمت شغلی ارائه مشاوره به مشتریان، خدمات پشتیبانی و پس از فروش، انعقاد قراردادها و رسیدگی به مطالبات بیمه است.

دستمزد کارشناس فروش بیمه و امور مالی در دوره ausbildung

از آنجایی که صنعت بیمه در آلمان بسیار پرسود است، متقاضیان می توانند در حین دوره کارآموزی درآمد خوبی کسب کنند.

  • درآمد سال اول: 1.040 یورو
  • درآمد سال دوم: 1.115 یورو
  • درآمد سال سوم: 1.200 یورو

متخصص آی تی

علاقه مندان به فناوری می توانند دوره کارآموزی مورد نظرشان را از بین 4 رشته انتخاب کنند: متخصص توسعه برنامه، متخصص یکپارچه سازی سیستم، شبکه های دیجیتال و تجزیه تحلیل داده ها.

در نهایت از نظر دریافت کمک هزینه فرقی نمی کند که کدام تخصص را انتخاب می کنید، زیرا کمک هزینه مناسبی برای شما تضمین شده است.

درآمد متخصص آی تی در طول دوره Ausbildung

  • درآمد سال اول: 1.050 یورو
  • درآمد سال دوم: 1.100 یورو
  • درآمد سال سوم: 1.200 یورو

12. میزان حقوق بعد از پایان دوره های آوسبیلدونگ

سوال بسیار مهم برای بسیاری از متقاضیان بعد از پایان دوره آوسبیلدونگ شاید این باشد که در زمان استخدام چقدر حقوق خواهند گرفت؟ مطمئنا میزان حقوق رابطه مستقیمی با رشته ای خواهد داشت که دوره کارآموزی خود را گذرانده اید. به طور کلی میزان حقوق بعد از پایان دوره آوسبیلدونگ برای شما بین 2.000 تا 3.500 یورو است و معمولا حقوق کارمندی شما کمتر از 2.000 تا 2.200 نخواهد بود.

آیا امکان دریافت اقامت دائم بعد از دوره های آوسبیلدونگ آلمان وجود دارد؟

مانند فارغ التحصیل هر دانشگاهی، بعد از دو سال کار، متقاضی واجد شرایط دریافت اقامت دائم از کشور آلمان خواهد بود. همچنین در صورتیکه دانشجویان بعد از اتمام دوره موفق نشوند به صورت مستقیم در یک شرکت آلمانی استخدام شوند، واجد شرایط دریافت ویزای جستجوی کار آلمان هستند.

سوالات متداول آوسبیلدونگ آلمان

✅ شرایط شرکت در دوره های اوسبیلدونگ در آلمان چیست؟

حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز برای متقاضیان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا برای شرکت در دوره های آسبیلدونگ در آلمان، مدرک دیپلم دوازده ساله است. مورد دیگر به غیر از حداقل مدرک دیپلم، داشتن سن زیر 30 سال برای متقاضیان شرکت در این دوره است.

✅ طول دوره آوسبیلدونگ در آلمان چقدر است؟

معمولا شرکت در دوره های آوسبیلدونگ آلمان بین 3 تا 4 سال طول می کشد، اما اکثر دوره ها 3 ساله هستند. اگر عملکرد شما در شرکت و سطح نمرات‌تان در دوره های حرفه ای آموزشگاه خوب باشد، طول این دوره می تواند کاهش یابد.

✅ لیست برترین رشته های آوسبیلدونگ در آلمان کدام‌اند؟

دوره های کارآموزی همچون دوره اوسبیلدونگ آشپزی، پرستاری، خلبانی و مکانیک هواپیما، فیزیوتراپی، کنترل کننده ی ترافیک هوایی، مکانیک کشتی، متخصص آی تی، کارمند بانک، متخصص مکاترونیک و تکنسین الکترونیک در آلمان از پرطرفدارترین رشته های آوسبیلدونگ در آلمان هستند.

✅ نحوه آموزش در دوره های آوسبیلدونگ در آلمان چگونه است؟

متقاضیان شرکت در دوره های آوسبیلدونگ، دوره های کارآموزی خود را به دو صورت عملی (در شرکتی که قرارداد کارآموزی بسته اند) و تئوری (در آموزشگاه علمی حرفه ای) می گذرانند. امتحانات مانند دیگر مراکز آموزش عالی در قالب امتحانات میان ترم و پایان ترم برگزار می شود.

✅ کلیه مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای آوسبیلدونگ آلمان چیست؟

پاسپورت معتبر
ترجمه مدارک فارغ التحصیلی
مدرک زبان آلمانی (سطح B1/B2)
گواهی سلامت پزشکی و بیمه درمانی
نامه محل اقامت
نامه پذیرش دوره کارآموزی (قرارداد شرکت)

 

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان




Scroll to Top