اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: فرانسه

رشته ریاضی در فرانسه

♦ آموزشگاه آموزش زبان فرانسه اصفهان ♦

موسسات علمی ارائه کننده رشته ریاضی در فرانسه

 

اولین قدم برای شروع تحصیل در فرانسه، انتخاب دانشگاه مورد نظر برای تحصیل در این کشور است. کافی است به یکی از موسسات ارزشگذار رشته های تحصیلی مراجعه کنید و رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید تا متوجه شوید جایگاه هر رشته تحصیلی در فرانسه چگونه است. در رشته ریاضی بهترین دانشگاه نه تنها در فرانسه بلکه در جهان دانشگاه سوربن است به دست آوردن جایگاه 43 جهان از نظر کیفیت آموزش در تمامی رشته ها و جایگاه یک جهان در رشته ریاضی این دانشگاه را به بهترین گزینه تبدیل کرده است.

 

دانشگاه پاریس نیز در جایگاه 6 جهان در رشته ریاضی قرار دارد و به طور کلی به عنوان شصت و هشتمین دانشگاه برتر جهان شناخته می شود. دانشگاه مارسی نیز یکی از دانشگاه های برتر جهان برای تحصیل رشته ریاضی در فرانسه است و این دانشگاه نیز در جایگاه 55 جهان در این رشته قرار گرفته است. مدرسه پلی تکنیک فرانسه نیز با قرار گرفتن در جایگاه 65 جهان در رشته ریاضی یکی دیگر از برترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در رشته ریاضی است.

 

دانشگاه پاریس دوفین نیز با توجه به این که جایگاهی در میان دانشگاه های برتر جهان ندارد، در ارائه رشته ریاضی، جایگاه 78 جهان را به خود اختصاص داده است. مدرسه اکوله نورمال سوپریوره پاریس نیز با قرار گرفتن در جایگاه 97 جهان در رشته ریاضی، ششمین دانشگاه برتر این کشور در این رشته تحصیلی است. سایر دانشگاه برتر فرانسه عبارتند از:

 

  • دانشگاه پائول ساباتیر
  • دانشگاه کلود برنارد لیون
  • دانشگاه بوردو
  • دانشگاه لیل
  • دانشگاه مرکزی لیون
  • دانشگاه گرنوبل آلپس
  • دانشگاه لوراین

توجه داشته باشید که کلیه دانشگاه های نامبرده در جمع 200 دانشگاه برتر جهان در رشته ریاضی قرار دارند.

 

هزینه تحصیل رشته ریاضی در فرانسه

هزینه زندگی دانشجویی در پاریس بسیار بالاتر از سایر شهرهای فرانسه است. هزینه زندگی در پاریس برای یک دانشجوی 1200€ تا 1800€ (یورو) در ماه است و اگر کسی در خوابگاه های دانشجویی زندگی کند می تواند هزینه های زندگی خود را بین 900€ تا 1400€ (یورو) در ماه نگه دارند. البته هزینه زندگی در سایر شهرهای فرانسه را می توان در حدود 800€ تا 1000€ (یورو) در ماه برآورد کرد. با توجه به اینکه هزینه دانشجویان بین المللی در فرانسه اجازه کار نیمه وقت را خواهند داشت، باید انتظار داشت که بخش عمده ای از هزینه های زندگی در این کشور از این طریق تامین شود.

بخش دوم هزینه های مهم تحصیل در فرانسه، مربوط ه شهریه ای است که دانشجویان باید به صورت سالیانه به دانشگاه پرداخت کنند. هزینه تحصیل در کشور فرانسه برای دانشجویان بین المللی و در دانشگاه های دولتی بسیار مقرون به صرفه است. دانشجویان خارجی می توانند سالیانه با پرداخت 2770€ تا 3770€ (یورو) در سال شهریه کامل دانشگاه خود را پرداخت کنند. همچنین برخی از دانشجویان نخبه فرصت استفاده از بورسیه های تحصیل در این کشور را خواهند داشت که علاوه بر شهریه می تواند پوشش دهنده بخشی از هزینه های زندگی آنان نیز باشد.

درآمد متخصصین ریاضی در فرانسه

 

یکی از نکات مثبت در خصوص شرایط تحصیل در فرانسه آن است که فرد پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور، در صورتی که بتواند شغل مناسبی پیدا کند، قادر خواهد بود تا در فرانسه مانده و اقامت کاری این کشور را به دست آورد. 5 سال زندگی در فرانسه به عنوان نیروی کار به معنی دریافت اقامت دائمی فرانسه خواهد بود. یک سوال مهم برای متخصصین و فارغ التحصیلان رشته ریاضی در فرانسه آن است که درآمد آنان در فرانسه چه مقدار خواهد بود.

 

در مرحله اول درآمد یک فرد به شهر محل خدمت و همچنین شرایط کاری او بستگی دارد اما باید به این نکته اشاره داشت که بسیاری از فارغ التحصیلان رشته ریاضی در فرانسه جذب مراکز آموزشی و یا علمی بزرگ می شوند و از همین روست که سطح درآمد آن ها بسیار بالاست. در نمودار زیر می توان اطلاعات دقیق تری در خصوص شرایط درآمدی متخصصین ریاضی در فرانسه به دست آورد.

تحصیل دانشجویان رشته ریاضی در فرانسه

رشته ریاضی در فرانسه در مقطع ارشد

 

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ریاضیات و کاربردها در خصوص ریاضیات، مدل سازی و شبیه سازی این برنامه آموزش عالی در بسیاری از زمینه های مختلف ریاضیات کاربردی مربوط به مدل سازی و شبیه سازی با معادلات دیفرانسیل جزئی، با کاربردها در مکانیک سیالات، انتشار امواج، محیط متخلخل و غیره را فراهم می کند. این برنامه دسترسی به مطالعات دکترا را چه در یک زمینه دانشگاهی و چه در یک زمینه صنعتی همکاری بین صنعت فراهم می کند. این برنامه در همکاری نزدیک با آزمایشگاه تحقیقاتی که در آن اقدامات علمی و تجربی انجام می شود، انجام می شود. دانشجویان همچنین از محیط تحقیقات جهانی و پشتیبانی اداری دانشگاه بهره مند خواهند شد. ارشد به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود و در کالج علوم و فن آوری های انرژی و محیط زیست (STEE) دانشگاه Pau et des Pays de l’Adour (UPPA) فرانسه میزبانی می شود.

  • سطح CECRL B2 به انگلیسی، یا سطح CECRL B1 به انگلیسی و سطح CECRL B2 به فرانسه. دانش آموزان مجاز به استفاده از زبان انگلیسی یا فرانسوی در طول امتحانات هستند.
  • کلیه دانشجویانی که 4 سال را در یک موسسه آموزش عالی گذرانده اند می توانند درخواست دهند.
  •  مهارت کافی در ریاضیات لازم است (تجزیه و تحلیل ریاضی و عددی)
  •  

تحصیل در فرانسه

تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه یک دوره کاربردی در تجزیه و تحلیل داده ها، با 2 ورودی در پاییز و بهار، به شما امکان می دهد مهارت های شغلی و فرصت های شغلی خود را با تقویت تصمیم گیری از طریق تجزیه و تحلیل داده ها افزایش دهید. در این کارشناسی ارشد کاربردی، شما به تکنیک ها و ابزارهای مورد نیاز برای انجام و ارائه تجزیه و تحلیل خود با گزارش های مربوط و ساختاری تسلط خواهید یافت. کلاس های این برنامه کارشناسی ارشد کاربردی در تجزیه و تحلیل داده ها بصورت تمام وقت از دانشگاه های ما، بصورت آنلاین (خارج از دانشگاه) یا پاره وقت بصورت انحصاری به زبان انگلیسی تدریس می شود.

بازار کار

افراد زیادی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند، معمولاً از طریق مهاجرت در رشته ریاضیات اقدام می‌کنند. بعد از گرفتن اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش رشته ریاضیات از یکی از دانشگاه های خارج از کشور و پیدا کردن کار مناسب در بازار کار رشته ریاضی نسبت به گرفتن تابعیت یا شهروندی کشور فرانسه اقدام می‌کنند. روش های دیگری نیز مانند ویزای کار رشته ریاضیات و اخذ اقامت سرمایه گذاری با رشته ریاضی در فرانسه وجود دارد. در مقاله زیر به بررسی شرایط تحصیل و بازار کار رشته ریاضی در کشور فرانسه می پردازیم.

گرفتن بورسیه تحصیل و کار رشته ریاضی در صورتی که فرد متقاضی رزومه قوی تحصیلی و کاری داشته باشد، بسیار آسان می باشد. زبان تحصیل در رشته ریاضیات در کشورهای مختلف متفاوت می باشد. اما بیشتر زبان تحصیل انگلیسی است. تحصیل در رشته ریاضی بدون مدرک زبان امکان پذیر می باشد و به دانشگاه محل تحصیل شما بستگی دارد.

درباره فرانسه

کشور فرانسه جزء بهترین کشورهای اروپایی است، که سالانه گردشگران زیادی را از کشور را از سراسر جهان به خود جذب می کند. کشور فرانسه، کشوری توریستی، تاریخی و کشوری با سابقه استعماری و با داشتن قوانین مدنی و حقوقی قوی و دارای نقش فعال در سیاست ها و بازار تجارت جهانی می باشد. یکی از بهترین و جذاب ترین کشورها جهت بازدید و اقامت، مهاجرت و اعزام نیروی کار می باشد.

این کشور، کشوری مدرن در اتحادیه اروپا است. دارای صنعت گردشگری گسترده و شرکت ‌های تولید متنوع، امکانات و تسهیلات زندگی فراوانی است. این کشور دارای زمینه تاریخی و شرایط اقتصادی خوبی می ‌باشد، اما رشد جمعیت باعث شده که سیاست گذاری هایی را در جهت محدود کردن مهاجرت کاری به این کشور انجام شده است، تا وضعیت اقتصادی بهبود یابد و بیکاری کاهش و کمبود کار و جبران گردد و سبب حفظ موقعیت خود در بحران اقتصادی جهان شود.

 

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان


 

 




Scroll to Top