اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: فرانسه

رشته داروسازی در فرانسه

♦ آموزشگاه آموزش زبان فرانسه اصفهان ♦

 

دوره های پریمدیکال برای داروسازی فرانسه

برای تحصیل رشته داروسازی در فرانسه ، نیازی به گذراندن دوره پیش نیاز داروسازی نیست و به مدرک diploma d’état de Docteur en Pharmacie نیاز دارید ، این مدرک فقط در دانشگاه ها ارائه می شود و در فرانسه و همچنین در سراسر اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده است.

دانشجویانی که علم کافی به زبان فرانسوی دارند می توانند به طور مستقیم وارد دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی شوند و دانشجویانی که زبان فرانسوی را بلد نیستند ، برای فراگیری زبان فرانسوی باید یک دوره یک ساله ، در این کشور ، بگذرانند و سپس برای تحصیل داروسازی اقدام نمایند ، اما فراموش نشود که این دوره ، دوره های پریمدیکال برای داروسازی فرانسه نیست ، هر دانشگاه در فرانسه به دانشکده هایی به نام Unité de Formation et de Recherche (UFR) تقسیم می شود ، 24 دانشکده داروسازی یا UFRs pharmacy وجود دارد.

یک کمیته ملی برنامه آموزش داروسازی فرانسه را در سطح ملی تدوین می کند و هر دانشکده این برنامه را با توجه به ویژگی ها و وسایل خاص خود (به عنوان مثال ، دانشکده ، ساختمان ها) تطبیق می دهد ، تعداد دانشجویانی که در سال دوم پذیرفته می شوند هر سال با فرمان دولت (numerus clausus) تعیین می شود.

 

هزینه تحصیل داروسازی در فرانسه

میانگین هزینه تحصیل داروسازی در فرانسه در مقطع کارشناسی به قرار زیر است:

  • 3 دانشگاه در پاریس : 3،782 دلار
  • 2 دانشگاه در نانسی : 4255 دلار
  • 2 دانشگاه در استراسبورگ : 2269 دلار
  • 1 دانشگاه در شهر آمینس : 2400 دلار

هزینه تحصیل در دانشگاه پاریس برای دانشجویانی که به زبان فرانسوی تحصیل می کنند ؛ در مقطع کارشناسی ، 170 یورو در سال ، کارشناسی ارشد ، 243 یورو در سال و مقطع دکترا 380 یورو در سال است ؛ هزینه تحصیل دانشگاه سوربون در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا داروسازی به ترتیب ، 170 یورو ، 243 یورو و 380 یورو به ازای هر سال است.

چارت درسی داروسازی در دانشگاه های فرانسه

چارت درسی داروسازی در دانشگاه های فرانسه به چه صورت است؟ چرخه اول و دوم تحصیل رشته داروسازی در فرانسه شامل یک دوره اصلی مشترک (CCC) و دوره های اختیاری است ؛ CCC شامل تمام دوره های اجباری 3 سال اول و یک دوره آموزشی ، مبنی بر آماده سازی برای موقعیت های بیمارستانی است که در سال چهارم تدریس می شود ؛ دانشجویان برای ادامه تحصیل در سال پنجم باید 2 واحد اختیاری را گذرانده باشند.

در سالهای سوم و چهارم یک مرحله از استقرار در داروخانه سازماندهی می شود ، چرخه سوم شامل سالهای پنجم و ششم می شود ، در طول سال پنجم آموزش های آکادمیک و آموزش بیمارستانی را می بینند ؛ دانشجویان در سال ششم باید یک دوره آموزشی در بیمارستان و یک موقعیت حرفه ای (داروسازی یا صنعت) را پشت سر بگذارند و از پایان نامه خود دفاع کنند.

آموزش بیمارستان شامل یک دوره 12 ماهه پاره وقت در بیمارستان است ، دانشجویانی که از گزینه صنعتی استفاده می کنند نیز باید با موفقیت یک دوره 3 ماهه را در طول سال پنجم تکمیل کنند ؛ برخی از دانشجویان 4 واحد آموزشی را در سال پنجم به پایان می رسانند و می توانند دوره کارشناسی ارشد خود را در سال ششم بگذرانند ، بیست درصد از دانشجویان ، به ویژه کسانی که به گزینه صنعتی علاقه دارند ، این مسیر را انتخاب می کنند.

 

تخصص داروسازی در فرانسه چگونه است؟

تخصص داروسازی در فرانسه چگونه است؟ داوطلبانی که از طریق آزمون بین المللی (طی سال پنجم یا ششم) انتخاب می شوند ، می توانند 1 مورد از 4 گزینه تخصصی مختلف را انتخاب کنند.

  • DES در داروسازی بیمارستان ها و سازمان ها که منجر به مشاغل داروسازی در بیمارستان ها یا بهداشت عمومی می شود.
  • DES در داروسازی صنعتی و زیست پزشکی که منجر به مشاغل در صنعت داروسازی می شود (کنترل فرآیندهای تولید محصولات پزشکی و غیره).
  • DES در داروسازی تخصصی که آموزش های پیشرفته را در موضوعات خاص (ژنتیک ، بیوتکنولوژی ، ویروس شناسی ، فارماکوژنومیک ، بهداشت عمومی و فارماکوکونومی) ارائه می دهد.

بورسیه رشته داروسازی در فرانسه

دانشگاه های داروسازی فرانسه نیز فرصت هایی برای تحصیل دانشجویان مستعد و علاقه مند در این زمینه فراهم می کند تا بدینوسیله قدری از هزینه های تحصیلی را پوشش دهند ، در ادامه با برخی از بورسیه رشته داروسازی در فرانسه آشنا می شوید.

بورسیه های تحصیلی عالی ایفل

برنامه بورسیه تحصیلی برتری ایفل 2021 برای دانشجویان کارشناسی و برای دانشجویان سطح کارشناسی ارشدی است که مدرک خود را در بورسیه های کارشناسی ارشد با بودجه کامل و Ph.D. بورسیه تحصیلی در فرانسه گرفته اند.

این بورسیه تحصیلی در فرانسه برای دانشجویان بین المللی یک بورس تحصیلی با بودجه کامل در فرانسه به شمار می رود ، این بورسیه قبلا در تمام دانشگاه ها ارائه است ، قابل ذکر است که هیچ هزینه ای برای این بورسیه وجود ندارد.

بورسیه های بین المللی انتخاب ENS

بورسیه های بین المللی ENS بورس تحصیلی کارشناسی ارشد در بیشتر رشته از جمله علوم پزشکی است ، این بورسیه امیدوار کننده ترین بورس تحصیلی در فرانسه است و مدت تحصیل 3 سال را پوشش می دهد.

فرد پذیرفته شده در این بورسیه در دانشگاه های شریک وابسته به بورس بین المللی ENS تحصیل خواهد کرد و تعداد کل بورسیه های اعطا شده ENS 20 عدد است و هر سال به دانشجویان منتخب تعلق می گیرد.

بورس تحصیلی MIEM Excellence

بورس تحصیلی MIEM Excellence در پاریس ، توسط IdEx Université de Paris تأسیس می شود ، برای ثبت نام در این بورس تحصیلی توسط MIEM هیچ هزینه ثبت نامی وجود ندارد و در حقیقت ، افراد با تمام نوع ملیت در سراسر جهان واجد شرایط درخواست این بورس تحصیلی MIEM Excellence هستند.

درخواست بورسیه تحصیلی در فرانسه برای دانشجویان بین المللی با فرایند درخواست آنلاین نیز امکان پذیر است.

 

زبان تحصیل داروسازی در فرانسه

زبان تحصیل داروسازی در فرانسه چیست؟ دانشجویان در دانشگاه پاریس می توانند علاوه بر زبان رسمی فرانسوی ، به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنند ، در اغلب دانشکده های داروسازی زبان فرانسوی سطح B2 مورد نیاز می باشد ؛ برای دانشجویانی که مدرک زبان ندارند یک دوره یک ساله برای آموزش زبان فرانسوی ، برایشان برگزار می شود و پس از اتمام دوره ، قبل از ورود به دانشگاه ، باید در یک آزمون زبان برای سنجیدن دانش زبان فرانسوی شرکت کنند ، دانشجویان پس از قبولی در آزمون ، می توانند تحصیل در دوره های داروسازی را در این کشور شروع کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان


 

 




Scroll to Top