اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: فرانسه

دندان پزشکی در فرانسه

♦ آموزشگاه آموزش زبان فرانسه اصفهان ♦

 

مزایای تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه می‌تواند مزایای زیادی برای دانشجویان به‌ همراه داشته باشد. باتوجه به اینکه زبان تحصیل دندانپزشکی در این کشور فرانسوی است، دانشجویان می‌توانند از تحصیل رایگان و کمک‌هزینه‌های دولتی بهره‌مند شوند. همچنین دانشگاه‌های فرانسوی ارائه دهنده دوره دندانپزشکی، از سطح علمی و کیفیت آموزشی بالایی در سطح جهان برخوردار هستند.

کار در حیطه دندانپزشکی در فرانسه نیز می‌تواند مزایای زیر را برای شما به‌ همراه داشته باشد:

  • به‌دست آوردن تجارب عمیق و باارزش، از طریق کار در یکی از به‌روزترین کشورها در زمینه پزشکی.
  • امکان کسب درآمد تا ۱۰۵,۰۶۰ یورو در سال
  • صنعت بهداشت و روش‌های درمانی فرانسه در سال‌های اخیر رشد قابل‌ توجهی داشته است.
  • کشور فرانسه دارای موقعیت‌های مناسبی برای زندگی، گردشگری، تجهیزات پزشکی، امکانات آموزشی و بهداشتی است.
  • سیستم مراقبت‌های بهداشتی در این کشور جزو برترین سیستم‌های بهداشتی جهان است. این امکانات به صورت رایگان در اختیار پزشکان و دندانپزشکان قرار می‌گیرد.

 

اخذ پذیرش عمومی دندانپزشکی فرانسه

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه به ۳ دوره آموزشی و کارآموزی دندانپزشکی یا دیگر تخصص‌ها، تقسیم می‌شود که درنهایت منجر به دریافت مدرک دندانپزشکی عمومی خواهد شد. مراحل اخذ پذیرش در دانشگاه‌های دندانپزشکی فرانسه، با توجه به کشور محل زندگی شما، می‌تواند متفاوت باشد. برای تحصیل در برخی از دانشگاه‌ها، می‌توانید مستقیماً از طریق وب‌سایت آن‌ها اقدام کنید. شرایط ورود را به‌دقت بررسی کنید. حداقل در سه موسسه مختلف درخواست دهید تا شانس پذیرش شما افزایش یابد.

اخذ پذیرش تخصص دندانپزشکی فرانسه

برای دندانپزشک شدن در فرانسه، باید به فنون درمان و پیشگیری تخصصی در دندانپزشکی تسلط داشته باشید. برای پذیرش در مقطع تخصص دندا‌نپزشکی باید از قبل ۶ سال دوره دندانپزشکی عمومی را گذرانده باشید.

محبوب‌ترین برنامه‌های تخصص دندانپزشکی در فرانسه به شرح زیر است:

  • ارتودنسی
  • جراحی دهان و فک و صورت
  • اندودنتیکس
  • پروتزهای دندانی
  • دندانپزشکی کودکان

 

بورسیه های تحصیلی رشته دندانپزشکی در فرانسه

کشور فرانسه، هر ساله تعداد قابل توجهی بورسیه تحصیلی دندانپزشکی ارائه می‌دهد. از جمله مهم‌ترین این بورسیه‌ها عبارت‌اند از:

  • کمک هزینه‌های فوق دکتری بنیاد فیسن در فرانسه، ۲۰۲۳ (Fyssen Foundation Postdoctoral Grants in France, 2023)
  • فلوشیپ بین‌المللی پسادکتری بنتینگ، ۲۰۲۳ (Banting International Postdoctoral Fellowships, 2023)
  • بورسیه‌های دولتی برای دانشجویان اسلوونی، ۲۰۲۳ (State Scholarships For Slovenian Students 2023)
  • GSLS Travel فلوشیپ ۲۰۲۳، (GSLS Travel Fellowships 2023)
  • کمک هزینه تحصیلی سر راتان تاتا تراست و نواجبای راتان تاتا تراست (Sir Ratan Tata Trust & Navajbai Ratan Tata Trust Education Grants)
  • بورسیه‌های روبرتا سایکس (Roberta Sykes Scholarships)
  • بورسیه‌های ویزیتینگ پروفسور نوکیا ۲۰۲۳ (Nokia Visiting Professor Scholarships 2023)
  • جایزه آیلتس شورای بریتانیا ۲۰۲۳ (British Council IELTS Award 2023)

 

شرایط کار دندانپزشکی در کشور فرانسه

شرایط کار دندانپزشکی در فرانسه، برای افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد. شهرهایی مانند پاریس، لیون، نیس، نانت، اولوز، مارسی، بوردو، لیل، تولوز، استراسبورگ و مون پولیه بهترین شهرها برای دندانپزشکان هستند. همچنین تجربه کار، با میزان درآمد دندانپزشکان رابطه مستقیمی خواهد داشت. امکان گذراندن دوره‌های داخلی و خارجی برای دندانپزشکان در فرانسه نیز وجود دارد. همچنین آن‌ها از مزایای بازنشستگی و بیمه سلامت بهره‌مند خواهند شد.

درآمد دندانپزشکان در فرانسه

دانشجویان پس از اتمام تحصیل دندانپزشکی در فرانسه، در اوایل کار خود بهتر است که زیر نظر پزشکان باسابقه کار کنند. روزهای کاری در فرانسه از دوشنبه تا جمعه است و دندانپزشکان به‌ طور استاندارد ملزم به ۳۵ ساعت کار در هفته هستند. متوسط دستمزد یک دندانپزشک در فرانسه، ۱۰۹,۹۹۰ یورو در سال و ۵۲ یورو به‌ازای هر ساعت است. میانگین دستمزد یک دندانپزشک بین ۷۲,۶۱۷ تا ۱۳۳,۲۳۹ یورو برآورد شده است.

 

شرایط تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

اگر به تحصیل دندانپزشکی در فرانسه فکر می کنید باید گفت که  این کشور نه تنها یکی از کشورهای برتر در زمینه دندانپزشکی به شمار می رود، بلکه دندانپزشکی یکی از پر درآمدترین مشاغل در فرانسه است که امروزه بیش از هر زمان دیگری کاربردهای گسترده ای پیدا کرده است. علاوه بر این، دانشگاه های دندانپزشکی فرانسه به خاطر داشتن امکانات و آزمایشگاه های مدرن و همچنین زیرساخت های بسیار توسعه یافته، از شهرت جهانی برخوردار هستند.

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه بک برنامه شش ساله است که برای افرادی که می خواهند تخصص خود را نیز دریافت کنند( مثل تخصص ارتودنسی) 9 سال طول می کشد. دوره دندانپزشکی در این کشور در سال اول با دوره رایج PACES برای دانشجویان حوزه های درمان و بهداشت شروع می شود. دروس سال اول رشته دندانپزشکی با رشته های پزشکی، داروسازی، پرستاری و فیزیوتراپی مشابه است.

پس از پایان سال اول همانند دانشجویان پزشکی در فرانسه، دانشجویان دندانپزشکی نیز می بایست در آزمون شرکت کنند. به طور متوسط حدود 30 درصد از دانشجویان موفق به دریافت نمره قبولی در آزمون می شوند و می توانند وارد سال دوم دندانپزشکی شوند.

سال دوم و سوم رشته دندانپزشکی فرانسه شامل برنامه های مطالعاتی در خصوص پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های دهان، دندان و فک می شود. علاوه بر این دانشجویان با آناتومی دندان، بیماری های عفونی دندان، بهداشت عمومی و تصویربرداری پزشکی آشنا می شوند. در طول این دوره، دانشجویان با حضور در مراکز و کلینیک های دندانپزشکی مهارت های عملی خود را تقویت می کنند و با تکنیک های مراقبت و سایر روش های درمان آشنا می شوند. در پایان سال سوم دندانپزشکی در فرانسه دانشجویان مدرک DFGSO یا گواهی آموزشی عمومی در علوم دندانپزشکی را دریافت می کنند.

در چرخه دوم که شامل سالهای سوم و چهارم تحصیل دندانپزشکی در فرانسه می شود، دانشجویان با موضوعات پایه دیگری از جمله بهداشت عمومی دندان، بیهوشی و بی حسی دهان آشنا می شوند. دانشجویان اکثر برنامه های آموزشی خود را در مراکز بهداشت یا بخش های دندانپزشکی بیمارستان دانشگاه می گذرانند. در پایان سال پنجم دندانپزشکی، دانشجویان مدرک DFASO یا گواهی آموزش پیشرفته در علوم دندانپزشکی را دریافت می کنند.

در پایان سال پنجم، دو گزینه پیش روی دانشجویان دندانپزشکی در فرانسه قرار دارد:

  • برای یک دوره تکمیلی کوتاه مدت یکساله درخواست دهند. 90 درصد از دانشجویان به منظور دریافت مدرک جراحی دندانپزشکی این دوره را انتخاب می کنند.
  • دانشجویان می توانند برای یک دوره تخصصی بلند مدت درخواست دهند. در این دوره سه تخصص در دسترس است: جراحی ارتودنسی (دوره 3 ساله) ، جراحی دهان ( دوره 4 ساله) و بیماری های دهان ( دوره 3 ساله)

دانشجویان پس از تکمیل دوره های بلند مدت علاوه بر دریافت مدرک دندانپزشکی، مدرک DES (گواهی مطالعات تخصصی) را نیز دریافت می کنند. بدون شک، تحصیل در رشته دندانپزشکی در فرانسه یکی از بهترین تخصص هایی است که دانشجویان بین الملل خواستار تحصیل در آن هستند. با توجه به اینکه تنها 20 تا 30 درصد از دانشجویان موفق به ورود به سال دوم دندانپزشکی می شوند، تلاش و پشتکار زیادی برای تکمیل مطالعات دندانپزشکی در این کشور لازم است.

آموزش دندانپزشکی در فرانسه تحت نظارت یک سازمان دولتی به نام Ordre National des Chirurgiens-Dentistes قرار دارد. این سازمان با همکاری اتحادیه دندانپزشکان به نام Confédération Nationale des Syndicats Dentaires  یا به اختصار CNSD بر آموزش و کار دندانپزشکان در این کشور نظارت می کنند.

 

 

مزایای تحصیل پزشکی در فرانسه برای ایرانی ها

دلایل متعددی وجود دارد که دانشجویان بین الملل به دنبال تحصیل پزشکی در فرانسه هستند. یکی از مهمترین این دلایل وجود دانشگاه های برتر فرانسه است که در سراسر جهان شناخته شده هستند. دانشگاه های فرانسه همواره به دلیل ارائه آموزش با کیفیت و منحصر به فرد مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است. در ادامه مزایای تحصیل پزشکی در فرانسه برای ایرانیان ارائه شده است:

  • دانشگاه های برتر پزشکی

هیچ جای شکی نیست که دانشگاه های فرانسه از برترین موسسات آموزش عالی جهان برای تحصیلی پزشکی محسوب می شوند. برخی از دانشگاه های پزشکی فرانسه در رتبه های برتر رنکینگ های جهان قرار دارند. مراکز آموزشی این کشور با ارائه آموزش های جامع دانشجویان را به پزشکان برتر در سطح جهانی تبدیل می کنند.

  • هزینه های پایین تحصیل پزشکی

یکی از مهمترین مزایای تحصیل پزشکی در فرانسه برای ایرانیان هزینه های پایین تحصیل است. اگرچه هزینه زندگی در برخی از شهرهای فرانسه بسیار بالا است، اما دانشجویان با پرداخت هزینه های بسیار پایینی می توانند در این کشور تحصیل کنند. به این نکته توجه داشته باشید که هزینه های تحصیل در فرانسه تا حد زیادی به سبک زندگی شما بستگی دارد.

  • برنامه های تحقیقاتی پزشکی

کشور فرانسه همواره برای بخش تحقیقات اهمیت ویژه ای قائل است. از کشف علت ژن سندروم دوان در سال 1958 تا جداسازی اتوماتیک سلول های قرمز از سلول های بنیادی در سال 2021، فرانسه را در دنیای تحقیقات پزشکی مطرح کرده است. این کشور با بیش از 80 پروژه تحقیقاتی پزشکی موفق به دریافت 15 جایزه نوبل شده است. در طی سالهای اخیر دولت فرانسه سرمایه گذاری های عظیمی را در بخش های تحقیقاتی انجام داده است.

 

دوره LAS در فرانسه

از سال 2020 به منظور سازماندهی و تحول سیستم بهداشت و درمان فرانسه، دولت این کشور تعداد کرسی های دانشگاهی برای تحصیل در رشته های حوزه سلامت از جمله پزشکی را بر اساس نیازهای منطقه ای تعیین می کند. بر این اساس از آغاز سال تحصیلی 2020 دانشگاه سوربن به عنوان یکی از دانشگاه های برتر پزشکی فرانسه برنامه PACES خود را به طور کامل برداشت و با توجه به اصلاحات جدید برای افزایش تعداد متخصصان در بخش بهداشت و درمان، تنوع بخشیدن برای جذب دانشجویان و پاسخگویی به نیازهای بخش بهداشت در منطقه دو روش برای تحصیل پزشکی در دانشگاه ارائه داد:

  • اولین و رایج ترین روش PASS نام دارد که برای دانش آموزانی که مدرک baccalauréat ( دیپلم دوره متوسطه فرانسه) یا معادل آن را دریافت کرده و Parcours Spécifique Santé را انتخاب کرده اند در دسترس است.
  • دومین روش برای دانش آموزانی است که در یک دوره LAS (Licence avec option Acès Santé) شرکت می کنند و پس از قبولی در آزمون سال اول پزشکی می توانند تحصیلات خود را از سال دوم پزشکی شروع کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان

 




Scroll to Top