اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: فرانسه

رشته پرستاری در فرانسه

♦ آموزشگاه آموزش زبان فرانسه اصفهان ♦

 

برنامه رشته پرستاری در فرانسه

اگر قبلاً در رشته پرستاری تحصیل‌کرده‌اید و حالا به دنبال شغل پرستاری در فرانسه هستید، به دلیل اصلاحات در سال ۲۰۰۹، به مدت یک سال در فرانسه نیاز به تحصیل در رشته پرستاری دارید. پس‌ازآن، شما باید آزمون مجوز پرستاری فرانسه را بگذرانید. بااین‌حال، کار و تحصیل در فرانسه به‌شدت مستلزم آن است که زبان فرانسوی را به‌خوبی بلد باشید.

 

اگر هنوز پرستار نیستید و می‌خواهید در فرانسه در رشته پرستاری تحصیل کنید، باید یک برنامه سه‌ساله لیسانس را در یک دانشگاه معتبر یا دانشکده پرستاری بگذرانید. طبق گزارش oecd.org، قبل از اینکه بتوانید در برنامه سه‌ساله پرستاری شرکت کنید، باید یک امتحان ورودی را در Institut de Formation en Soins Infirmiers (IFSI) بگذرانید.

 

دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند در رشته پرستاری تحصیل کنند و مدرک پرستاری را در فرانسه دریافت کنند، باید به یک IFSI یا دانشگاهی که برنامه‌های پرستاری ارائه می‌دهد، درخواست دهند. بسته به موسسه‌ای که می‌خواهید در آن شرکت کنید، درخواست می‌تواند مستقیماً به مدرسه یا از طریق پلت فرم Parcoursup ارسال شود. Parcoursup بستر ملی پذیرش برای کسانی است که به دنبال ادامه تحصیلات عالی خود در فرانسه هستند.

در فرانسه، تعداد دانشجویانی که می‌توانند هرساله در برنامه آموزش پرستاری ثبت‌نام کنند، با سهمیه‌ای که توسط وزارت بهداشت مشخص شده است، تعیین می‌شود. این سهمیه بر اساس نیازسنجی، مشخص شده و سپس به مؤسسات آموزشی یا دانشگاه‌های هر منطقه اختصاص می‌یابد.

 

زبان آموزش رشته پرستاری در فرانسه به زبان فرانسوی است؛ بنابراین، دانشجویان باید قبل از تحصیل در رشته پرستاری در فرانسه به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، مهارت خود را در زبان فرانسوی نشان دهند. علاوه بر این، شرایط پذیرش خاصی وجود دارد که باید قبل از درخواست خود رعایت کنید. این الزامات بسته به ملیت، کشور محل اقامت و مدارک تحصیلی شما متفاوت است.

 

الزامات زبان برای تحصیل رشته پرستاری در فرانسه

فرانسه به‌عنوان کشوری شناخته می‌شود که در آن انگلیسی، زبان رایجی نیست. به همین دلیل است که کل اقامت شما در فرانسه بسیار متکی به مهارت در زبان فرانسه است. به‌علاوه، قبل از اینکه بتوانید وارد یک دانشکده پرستاری فرانسوی شوید، ابتدا باید زبان فرانسه را یاد بگیرید.

 

در دانشگاه پاریس، آن‌ها از شما می‌خواهند که برای ارزیابی سطح نوشتاری و مکالمه زبان فرانسه، در یک امتحان سه‌ساعته شرکت کنید. در اکثر دانشکده‌های پرستاری، قبل از تحصیل در رشته پرستاری در فرانسه، باید آزمون‌های مشابهی را بگذرانید؛ اما اگر اهل کشوری هستید که در آن زبان فرانسه صحبت می‌شود، از این آزمون معاف هستید.

 

 

هنگامی‌که در مورد یک دانشکده پرستاری تحقیق کردید، می‌توانید مدارک خود را برای ارزیابی صلاحیت شروع کنید. اکثر دانشگاه‌ها شرایط یکسانی دارند، اما مطمئن شوید که با دانشکده پرستاری با شرایط خاص خود مشورت کنید. دانشگاه‌های فرانسه معمولاً از داوطلبان می‌خواهند که در وب‌سایت خود ثبت‌نام کرده و مدارک موردنیاز را ارسال کنند. این درحالی‌که است که برخی دانشگاه‌ها از شما می‌خواهند در Parcoursup، یک پلتفرم ملی در فرانسه که برای دانشجویان سال اول کالج برای پیش ثبت‌نام طراحی‌شده است، ثبت‌نام کنید.

 

 

برای تحصیل در رشته پرستاری در فرانسه، برخی از مدارک اجباری رایج عبارت‌اند از:

  • دیپلم دبیرستان،
  • گواهی مهارت زبان،
  • پاسپورت و فرم درخواست.

 

 

فرانسه یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین‌المللی است که به دنبال ادامه تحصیلات عالی خود هستند. یکی از دلایل آن هزینه پایین شهریه در دانشگاه‌های دولتی است که در آن شهریه برنامه‌های آموزش عالی توسط دولت فرانسه پرداخت می‌شود. پس از برآورده کردن تمام شرایط پذیرش در یک دانشگاه، باید برای هزینه کل شهریه و اقامت کلی خود در کشور نیز آماده شوید.

 

 

جدا از هزینه تحصیل پرستاری در فرانسه، باید هزینه زندگی در فرانسه را نیز در نظر بگیرید. امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی فرانسه در کنار امکان تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی، یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این کشور است. 

 

شهروندان اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) یا سوئیس می‌توانند پرستاری را در یک دانشگاه دولتی در فرانسه با کمتر از چند صد یورو در سال تحصیل کنند. حتی برای دانشجویانی که شهروند این کشورها نیستند، هزینه‌های تحصیل بسیار مقرون‌به‌صرفه تر از کشورهایی چون ایالات‌متحده یا بریتانیا است. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا تنها باید سالانه حدود ۲۷۷۰ الی ۳۷۷۰ یورو برای تحصیل در دانشکده پرستاری فرانسه بپردازند.

 

 

علاوه بر این، هزینه شهریه در هرسال تحصیلی در دانشگاه‌ها و کالج‌های فرانسه می‌تواند تا ۱۰۰۰۰ یورو افزایش یابد. البته نباید از بورسیه دانشگاه‌های فرانسه غافل شد.

هزینه تحصیل و زندگی در فرانسه به شهری که در آن اسکان دارید و دانشگاهی که در آن هستید، بستگی دارد. پاریس گران‌ترین شهر اروپا است. هزینه‌های بیمه درمانی بسته به پوشش انتخابی ۲۰ تا ۵۰ یورو در ماه است. یک نفر می‌تواند انتظار داشته باشد که به‌طور متوسط ​​حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ یورو در ماه برای خرید مواد غذایی در پاریس یا کمتر در سایر شهر‌ها خرج کند. قیمت محل اقامت در فرانسه معمولاً بالاتر از متوسط ​​بین‌المللی ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو در ماه است.

 

 

برنامه تحصیل رشته پرستاری در فرانسه

همان طور که در بخش های قبل گفتیم برای اقامت در فرانسه از طریق اخذ ویزای تحصیلی و تحصیل در رشته پرستاری می توان اقدام کرد. اما لازم است تا شرایط تحصیل در این رشته به طور کامل بررسی گردد.‌ . اگر شخصی تمایل به تحصیل در رشته پرستاری داشته باشد، باید توجه داشته باشد که دوره های کارشناسی پرستاری در دانشگاه های کشور فرانسه چهار ساله می باشد. در حقیقت اگر شخصی بخواهد برای تحصیل در مقطع کارشناسی اقدام کند باید برای فارغ التحصیلی چهار ساله خود برنامه ریزی نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان

 




Scroll to Top