اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: فرانسه

داروشناسی در فرانسه

♦ آموزشگاه آموزش زبان فرانسه اصفهان ♦

 

 

رشته داروسازی در کشور فرانسه

بطور کلی، تدریس رشته داروسازی در دانشگاه‌های فرانسه، پیرامون مباحث زیر است:

  • آگاهی از مسائل بهداشت عمومی و سازماندهی سیستم بهداشتی
  • دانش داروها از طراحی آنها تا استفاده درمانی
  • آگاهی از بیماری‌های اصلی که از دسته‌بندی‌های داروهای درمانی برای آن‌ها استفاده می‌شود.

 

 

برنامه درسی رشته داروسازی در کشور فرانسه

دانشجویانی که می‌خواهند مدرک دکترای داروسازی (de Docteur en Pharmacie) را بدست آورند، باید به‌ترتیب، دوره‌های آماده‌سازی، دانشگاهی، جایگاه‌های بالینی و عملی را پشت‌سر بگذارند که به شرح زیر است

سال اول رشته داروسازی در فرانسه

دانشجویان می‌بایست در سال اول، دوره های آمادگی PASS یا L.AS را جهت تحصیل در رشته داروسازی بگذرانند.

 

 

سال دوم و سوم رشته داروسازی در فرانسه

در سال‌های دوم و سوم، دانشجویان در ابتدا، دانش عمومی در علوم داروسازی را کسب می کنند. مباحث درسی این دوره می‌تواند شامل دروسی مانند فیزیک، شیمی، زیست شناسی و… باشد. پس‌از آن، دانشجویان در دوره‌های کاربردی پزشکی و علوم سلامت، اعم از مکانیزم بیماری‌ها، تشخیص و درمان، فرمولاسیون و تولید داروها و… تحصیل می کنند.

 

 

هزینه تحصیل رشته داروسازی در کشور فرانسه

شهریه دانشگاه‌های این کشور توسط دولت فرانسه تعیین می‌شود، این هزینه‌ها در کل کشور یکسان است. هزینه تحصیل در کشور فرانسه برای دانشجویان بومی عبارت‌است از:

  • برای برنامه های لیسانس متوسط شهریه حدود ۱۷۰ یورو در سال است.
  • برای برنامه های مهندسی متوسط شهریه در حدود ۶۲۰ یورو در سال است.
  • هزینه تحصیل در رشته پزشکی می‌تواند تا ۴۵۰ یورو در سال باشد.
  • هزینه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب برابر ۲۶۰ و ۳۹۶ یورو در سال است.

 

 

ویزای دانشجویی در کشور فرانسه

شما به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی خارج از اتحادیه اروپا، به ویزای دانشجویی فرانسه VLS-TS (“étudiant”) نیاز خواهید داشت. این ویزا نه‌تنها به شما اجازه زندگی و تحصیل در کشور فرانسه را می‌دهد، بلکه می‌توانید حداکثر ۹۶۴ ساعت در سال (۲۰ ساعت در هفته) به منظور تامین هزینه های تحصیل و زندگی در فرانسه کار کنید. ویزای فرانسه، امکان سفر به‌صورت آزادانه در کشورهای منطقه شینگن را برای دانشجویان فراهم می‌کند. هنگام درخواست ویزای VLS-TS، باید مبلغ ۹۹ یورو پرداخت کنید. این مبلغ پس از پذیرفته‌شدن شما در دانشگاه پرداخت می‌شود. پس از ورود به کشور فرانسه، باید ویزا را ظرف ۳ ماه تایید کنید، این کار برای شما ۶۰ یورو دیگر هزینه خواهد داشت.

 

 

هزینه زندگی در کشور فرانسه

هزینه زندگی در شهرهای مختلف فرانسه، متفاوت است. زندگی در شهرهایی مانند لیون، بوردو یا تولوز می‌تواند ماهیانه بین ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ یورو هزینه داشته باشد. البته برای زندگی در شهرهای کوچکتر، به هزینه کمتری نیاز خواهدید داشت. هزینه زندگی در شهر پاریس که پایتخت کشور فرانسه است، حدود ۹۷۰ تا ۱,۲۰۰ یورو نیاز دارید. البته بسته به سبک زندگی شما، امکان افزایش این مبلغ تا ۱۸۰۰ یورو در ماه هم وجود دارد.

 

 

فردی که به عنوان داروساز در فرانسه کار می‌کند معمولاً حدود ۶۳,۲۰۰ یورو در سال درآمد دارد. حقوق‌ها از ۳۰,۳۰۰ یورو (کمترین) تا ۹۹,۲۰۰ یورو (بالاترین) متغیر است.

 

 

شرایط عمومی تحصیل داروسازی در فرانسه

رشته داروسازی یکی از پرتقاضاترین رشته های تحصیلی در فرانسه به شمار می رود. یکی از دلایل این تقاضای بالا وجود بازار کار گسترده برای دانشجویان بلافاصله پس از فارغ التحصیلی است. متخصصان رشته داروسازی در فرانسه به راحتی می توانند در مراکز درمانی، داروخانه ها و آزمایشگاه ها مشغول به کار شوند. از دیگر دلایلی تقاضای بالای دانشجویان بین الملل برای تحصیل در رشته داروسازی در فرانسه، رویکرد تحقیقاتی دوره های ارائه شده توسط دانشگاه های این کشور است. فرانسه از معدود کشورهایی است که از پیشینه قوی در زمینه تولید دارو و کشف بیماری ها برخوردار است.

 

در جواب این سوال که شرایط عمومی تحصیل داروسازی در فرانسه چیست؟ باید گفت که در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که شرایط کلی برای ورود به رشته داروسازی در فرانسه وجود ندارد. الزامات تحصیل رشته داروسازی در این کشور توسط دانشگاه ها تعیین می شود. از همین رو شرایط پذیرش در این رشته پرتقاضا در هر دانشگاه متفاوت است. اما به طور کلی می توان گفت که با توجه به اینکه اکثر برنامه ها به ویژه در مقطع کارشناسی به زبان فرانسه ارائه می شود، تسلط به زبان فرانسه از مهمترین شرایط تحصیل داروسازی در این کشور به شمار می رود.

 

افرادی که قصد تحصیل در دوره کارشناسی داروسازی در فرانسه را دارند معمولا به مدارک تحصیلی ( دیپلم دوره متوسطه)، نامه انگیزه، ریز نمرات تحصیلی، توصیه نامه نیاز دارند. در مقاطع تحصیلات تکمیلی داروسازی دانشجویان علاوه بر مدارک بالا می بایست از سوابق تحصیلی و تحقیقاتی خوبی برخوردار باشند. به طور مثال از شرایط عمومی تحصیل داروسازی در فرانسه در مقطع دکترا داشتن چندین سال سابقه کار در زمینه داروسازی و پروژه های تحقیقاتی است.

 

 

شرایط ورود و تحصیل در رشته داروسازی در فرانسه

در فرانسه دانشجویانی که قصد دارند برای تحصیل در رشته داروسازی درخواست دهند می بایست مدرک دوره متوسطه خود که در فرانسه با نام Baccalauréat شناخته می شود را ارائه دهند. در خصوص متقاضیان بین الملل که تحصیلات دبیرستان خود را در کشورهای غیر اتحادیه اروپا گذرانده اند، می بایست مدرک تحصیلی خود را معادل سازی کنند. با توجه به اینکه شرایط ورود تحصیل داروسازی فرانسه در هر دانشگاه متفاوت است، باید گفت که برخی از موسسات آموزش عالی این کشور از متقاضیان بین الملل می خواهند که نمرات بالایی را در دروس تخصصی همچون فیزیک، شیمی، زیست و ریاضی ارائه دهند. در صورتیکه در برخی دیگر از دانشگاه ها ممکن است آزمون ورودی برای دانش آموزان بین الملل در نظر گرفته شده باشد.

 

از دیگر شرایط ورود و تحصیل در رشته داروسازی در فرانسه می توان به مدرک زبان فرانسه/ انگلیسی اشاره کرد. اکثر برنامه های داروسازی در سطح کارشناسی به زبان فرانسه ارائه می شود؛ در حالیکه در مقاطع تحصیلات تکمیلی برنامه های زیادی به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین الملل در دسترس است. بنابراین، بسته به زبان تدریس دوره مورد نظر، متقاضیان می بایست مهارتهای زبان خود را اثبات کنند.

 

 

علاوه بر مدارک بالا، متقاضیان بین الملل می بایست با ارائه نامه انگیزه اهداف و برنامه های خود را برای تحصیل در رشته داروسازی در فرانسه توضیح دهند. ارائه مدارک دیگری همچون رزومه، توصیه نامه، ریز نمرات تحصیلی نیز مورد نیاز است. البته در برخی از موارد دانشجویان بین الملل برای ورود به این رشته به مدارک دیگری همچون مدارک هویتی، نامه عدم سوء پیشینه پلیس و اثبات تمکن مالی نیاز دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان

 




Scroll to Top