اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: فرانسه

جامعه‌شناسی در فرانسه

♦ آموزشگاه آموزش زبان فرانسه اصفهان ♦

 

 

 

تحصیل تاریخ پنجره‌ای به گذشته می‌گشاید که ازطریق آن زمان حال را بهتر می‌فهمیم. مطالعۀ تاریخ به ما می‌آموزد چطور جوامع شکل گرفتند تا بتوانیم تأثیرات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را در زمان و مکان خاصی بررسی کنیم. به‌عبارت‌دیگر، مطالعۀ گذشته درک بهتری از جایگاه هر شخص در سرگذشت بشر به ما می‌دهد. همچنین، تحصیل تاریخ مهارتی می‌آموزد که در همه‌جا مورد‌نیاز است. دانشجویان تاریخ خوب اندیشیدن را می‌آموزند تا ایده‌ها و داده‌ها را تحلیل کنند و تفسیر شخصی و تازۀ خود از آن‌ها را ارائه دهند‌. در این مقاله‌ برای علاقه‌مندان به تحصیل در فرانسه، بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل تاریخ در فرانسه را معرفی می‌کنیم.

 

 

دانشگاه پاریس ۱

دانشگاه پاریس ۱ یا پانتئون سوربن بهترین دانشگاه برای تحصیل تاریخ در فرانسه است. این دانشگاه سال ۱۹۷۱ از ادغام دو دانشکدۀ دانشگاه پاریس تأسیس شد. دانشگاه پاریس ۱ در زمینه‌های علوم اقتصاد و مدیریت و علوم انسانی و علوم سیاسی و حقوقی فعالیت می‌کند و دپارتمان‌هایش از‌این‌قرارند: دپارتمان تاریخ، دپارتمان فلسفه، دپارتمان علوم سیاسی، دپارتمان ریاضی و علوم کامپیوتر، دپارتمان اقتصاد، دپارتمان تاریخ هنر و باستان‌شناسی، دپارتمان هنر، دپارتمان جغرافیا و دپارتمان حقوق. برخی از رشته‌های انگلیسی‌زبان ارائه‌شده در این دانشگاه بدین‌شرح‌اند: کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل، کارشناسی ارشد سیاست‌های عمومی، کارشناسی ارشد مدیریت بین‌المللی اجرایی، کارشناسی ارشد اقتصاد، کارشناسی ارشد تحلیل و سیاست در اقتصاد، کارشناسی ارشد اقتصاد و توسعه، کارشناسی ارشد اقتصاد و روان‌شناسی، کارشناسی ارشد پیشرفت پایدار، کارشناسی ارشد مدل و شیوه‌های اقتصاد کمّی، کارشناسی ارشد حقوق آمریکایی و حقوق فرانسوی، کارشناسی ارشد ریاضیات برای اقتصاد و امورمالی، کارشناسی ارشد تاریخ هنر و کارشناسی ارشد گردشگری بین‌المللی.

 

 

دانشگاه سوربن

دانشگاه سوربن دومین دانشگاه برتر برای تحصیل تاریخ در فرانسه است. تاریخ تأسیس این دانشگاه به قرن سیزدهم میلادی بازمی‌گردد که به‌عنوان کالج کارش را آغاز کرد؛ اما از سال ۲۰۱۸ با دانشگاه‌های پاریس‌ سوربن و پی‌یر و ماری کوری و چند مؤسسۀ کوچک‌تر ادغام شد و به‌عنوان دانشگاه شروع به کار کرد. درحال‌حاضر، دانشگاه سوربن میزبان بیش از ۵۵هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری است. گفتنی است نام ۳۳ برندۀ جایزۀ نوبل در میان استادان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه دیده می‌شود. برخی از رشته‌های این دانشگاه عبارت‌اند از: زیست‌شناسی، شیمی، مهندسی، ریاضیات، فیزیک، علوم زمین، محیط‌زیست، تاریخ هنر و باستان‌شناسی، موسیقی‌شناسی، علوم اطلاعات و ارتباطات، علوم آموزش، ادبیات کلاسیک و مدرن، زبان و ادبیات خارجی، زبان‌شناسی، فلسفه، جامعه‌شناسی، تاریخ و جغرافیا.

 

 

 

دانشگاه ساینس پو

یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل تاریخ در فرانسه دانشگاه ساینس پو یا مؤسسۀ مطالعات سیاسی پاریس است. این دانشگاه سال ۱۸۷۲ در شهر پاریس تأسیس شد و درحال‌حاضر، میزبان بیش از ۱۴هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری است. برخی از رشته‌های انگلیسی‌زبان ارائه‌شده در دانشگاه ساینس پو از‌این‌قرارند: کارشناسی ارشد مدیریت پایداری بین‌المللی، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی بین‌المللی، کارشناسی ارشد سیاست اقتصادی بین‌الملل، کارشناسی مطالعات اروپایی‌آسیایی، کارشناسی مطالعات اروپایی‌آمریکایی، کارشناسی مطالعات خاورمیانه و مدیترانه، کارشناسی ارشد امنیت بین‌الملل، کارشناسی ارشد روزنامه‌نگاری و روابط بین‌الملل، کارشناسی ارشد توسعۀ بین‌الملل، کارشناسی ارشد سیاست زیست‌محیطی، کارشناسی ارشد انرژی بین‌الملل، کارشناسی ارشد ارتباطات، کارشناسی ارشد حقوق اقتصادی و کارشناسی ارشد اقتصاد.

 

 

دانشگاه PSL

دانشگاه PSL یا دانشگاه علوم و ادبیات پاریس (Paris Sciences et Lettres University) سال ۲۰۱۱ بنیان نهاده شد. این دانشگاه مجموعه‌ای از کالج‌های متنوع است که قدمت قدیمی‌ترین کالج آن به قرن شانزدهم برمی‌گردد. هم‌اکنون، بیش از ۱۷هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه PSL مشغول تحصیل هستند و یکی از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل تاریخ در فرانسه به‌شمار می‌آید. برخی از رشته‌های انگلیسی‌زبان این دانشگاه عبارت‌اند از: مهندسی پزشکی، شیمی، علوم شناختی، علوم زمین، کارشناسی ارشد حسابداری و حسابرسی، بانکداری و امورمالی و بیمه.

 

 

دانشگاه پاریس

آخرین نام در فهرست دانشگاه‌های برتر برای تحصیل تاریخ در فرانسه دانشگاه پاریس (Université de Paris) است که در سال ۲۰۱۹ از ادغام دو دانشگاه پاریس دکارت (پاریس ۵) و پاریس دیدرو (پاریس ۷) تأسیس شد. هم‌اکنون، این دانشگاه پذیرای بیش از ۶۴هزار نفر دانشجو در سه دانشکده است. این سه دانشکده عبارت‌اند از: دانشکدۀ سلامت و بهداشت و دانشکدۀ علوم پایه و دانشکدۀ علوم انسانی و علوم اجتماعی. در دانشگاه پاریس، رشته‌های انگلیسی‌زبان متنوعی ارائه می‌شود؛ ازجمله کارشناسی ارشد زیست‌مهندسی، کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی، کارشناسی ارشد فیزیک، کارشناسی ارشد شیمی، کارشناسی ارشد علوم زیستی، کارشناسی ارشد علوم آموزش، کارشناسی ارشد علوم دیجیتال، کارشناسی ارشد علوم اعصاب،‌ کارشناسی ارشد علوم زمین، کارشناسی ارشد بانکداری و امورمالی، کارشناسی ارشد حقوق و کارشناسی ارشد بهداشت عمومی.

 

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان

 




Scroll to Top