اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: فرانسه

مهندسی اپتیک و لیزر در فرانسه

♦ آموزشگاه آموزش زبان فرانسه اصفهان ♦

 

رشته مهندسی اپتیک و لیزر در خارج از کشور

مهندسی اپتیک و لیزر یک‌رشته بسیار تخصصی است که نیاز به مهارت‌های زیادی برای آموختن دارد. بااین‌حال، چشم‌انداز شغلی بسیار خوبی نیز در انتظار فارغ‌التحصیلان این رشته است زیرا در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی از دانش مهندسان این حوزه در صنایع دیگر نیز بهره برده می‌شود. یک مهندس اپتیک و لیزر می‌تواند در بخش‌های مختلفی مشغول به کار شود ازجمله صنایع نظامی، پزشکی، R & D و غیره.

طبق آمارها بیشتر مهندسان فارغ‌التحصیل از رشته اپتیک و لیزر ترجیح می‌دهند در زمینه تحقیق و توسعه محصول مشغول به کار شوند. در این حوزه کاری آن‌ها با مواد مختلف کار می‌کنند و راه‌هایی را برای استفاده بهتر از نور طراحی می‌کنند. همچنین مواد موردنیاز برای استفاده بهتر و بهینه از نور را جستجو می‌کنند. آن‌ها همچنین به تحقیق، طراحی، تولید و تعمیر ابزارهای مختلف نوری نیز می‌پردازند.

 

 

این مهندسان همچنین می‌توانند در پروسه تولید کالاهای مصرفی که با استفاده بهینه از نور ساخته می‌شوند، اشتغال پیدا کنند. همچنین می‌توانند وارد حوزه دانشگاهی شده و در دانشکده‌های مختلف مهندسی در رشته مهندسی اپتیک و لیزر تدریس کنند.

 

یک مرحله قبل از شروع به کار در حوزه‌های تخصصی این رشته شما باید درباره این رشته تحقیق کنید. قبل از تصمیم‌گیری برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی اپتیک و لیزر در خارج از کشور، باید بدانید که این رشته بسیار تخصصی است و نیاز به دانش زیادی دارد. در حین تحصیل شما باید اصول مهندسی، شیمی نور، امواج نور و انرژی نور و همچنین نحوه تعامل آن‌ها با سیستم‌های فیزیکی را درک کنید تا در آینده بتوانید به‌صورت کاربردی از آن‌ها در شغل خود بهره‌برداری کنید.

 

یکی از مشکلاتی که دانشجویان هنگام اپلای با آن مواجه می‌شوند این است که عنوان رشته‌ای که در دانشگاه موردنظر آن‌ها تدریس می‌شود دقیقاً “مهندسی اپتیک و لیزر” نیست. در این صورت دچار سردرگمی شده و اطلاعات دقیقی از رشته‌های مشابه ندارند. در اینجا قصد داریم به شما بگوییم که رشته‌های تحصیلی زیادی وجود دارد که ازنظر کارکرد و دروس تدریس شده تشابه زیادی به رشته مهندسی اپتیک و لیزر دارند؛ بنابراین اگر در موقعیتی قرار گرفتید که قصد انتخاب یک‌رشته مشابه را داشتید می‌توانید مانند برخی دانشجویان از این رشته‌ها برای ادامه تحصیل انتخاب کنید که عبارتند از رشته فناوری لیزر، فیزیک کاربردی، مهندسی الکترونیک، مهندسی مکانیک، فیزیک، مهندسی رباتیک.

 

یکی از دروسی که در رشته‌ اپتیک و لیزر و رشته‌های مشابه آن بسیار حائز اهمیت است ریاضیات خواهد بود. استفاده از ریاضیات و علوم برای طراحی دستگاه‌هایی مانند تلسکوپ، دوربین، نمایشگرهای صفحه تخت و لیزرهای پزشکی و آزمایشگاهی کار پیچیده‌ای است؛ بنابراین جای تعجب نیست که دانشجویان مهندسی اپتیک و لیزر در طول تحصیل خود مجبور به یادگیری مجموعه‌ای از مهارت‌های مختلف باشند.

 

 

بورسیه‌ های رشته مهندسی اپتیک و لیزر در خارج از کشور

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته مهندسی اپتیک و لیزر را داشته و یا در حال حاضر در حال تحصیل در رشته‌ای مرتبط هستند احتمالاً اسم انجمن SPIE (Society of Photo-Optical Instrumentation Engineers) را شنیده‌اند. این انجمن بزرگ‌ترین و مهم‌ترین انجمن اپتیک و لیزر در سراسر دنیا است که هرساله علاوه بر گسترش این علم، بورسیه‌های مناسبی را نیز به دانشجویان این رشته ارائه می‌دهد. در این مقاله قصد داریم تا بورسیه‌های این انجمن برای رشته مهندسی اپتیک و لیزر را برای شما شرح دهیم:

 

  • بورسیه تحصیلی D.J. Lovell بزرگ‌ترین بورسیه‌ای بوده که انجمن SPIE از آن حمایت مالی می‌کند. مبلغ این بورسیه سالانه 11 هزار دلار است.
  • بورسیه تحصیلی جان کیل که به افتخار بنیانگذار انجمن SPIE نام‌گذاری شده است. این بورسیه به دانشجویانی که پتانسیل لازم را داشته تا در طولانی‌مدت در زمینه اپتیک فعالیت و مشارکت کنند ارائه می‌شود. مبلغ بورسیه جان کیل سالیانه 10 هزار دلار آمریکا است.
  •  
  • بورسیه مهندسی و فناوری لیزر از دستاوردهای علمی دانشجویی در زمینه مهندسی و تکنولوژي لیزر حمایت می‌کند. اسپانسرهای این بورسیه انجمن SPIE و انجمن برنامه‌های نظامی هستند و مبلغ آن نیز سالیانه 5 هزار دلار خواهد بود.
  •  
  • بورسیه مهندسی و طراحی اپتیک به افتخار بیل پرایس و وارن اسمیت که هر دو از اعضای عالی رتبه این انجمن بوده‌اند تاسیس شده است. این بورسیه به یک دانشجوی کارشناسی ارشد در زمینه مهندسی و طراحی اپتیک تعلق‌گرفته و سالیانه ۵ هزار دلار کمک‌تحصیلی دارد.
  •  
  • بورسیه تحصیلی BACUS به دانشجوی کارشناسی تمام‌وقت یا یک دانشجوی کارشناسی ارشد در زمینه میکرولیتوگرافی با تأکید بر ابزارهای اپتیک اعطا می‌شود. این بورسیه تحصیلی از طرف گروه فنی بین‌المللی انجمن SPIE که روی پیشرفت فناوری فوتوماسک تمرکز دارند حمایت مالی می‌شود. مبلغ 5 هزار دلار در سال به دانشجوی واجد شرایط کمک‌تحصیلی خواهد شد.
  • بورسیه تحصیلی تدی لورین با همکاری Photonics Media و SPIE به وجود آمده تا آگاهی از اپتیک و فوتونیک را افزایش دهد. حمایت از دانشجویانی که در این زمینه باعث رشد و موفقیت صنعت فوتونیک می‌شوند از برنامه‌های این بورسیه است. این بورسیه به‌عنوان یادبودی برای تدی لورین بنیانگذار انتشارات Laurin و Photonics Media تاسیس شده و مبلغ اهدایی سالیانه 5 هزار دلار است.

 

 

 

 

معرفی انواع رشته‌های مهندسی در کشور فرانسه

همان‌طور که می‌دانید رشته های مهندسی بسیار گسترده‌ هستند و زیرشاخه‌های فراوانی دارند. در دانشگاه‌های کشور فرانسه انواع مختلفی از رشته‌های مهندسی وجود دارد که دانشجویان می‌توانند بسته به علاقه در آن‌ها تحصیل کنند. برخی از رشته‌های مهندسی که در دانشگاه‌های فرانسه تدریس می‌شوند عبارت‌اند از:

 

معرفی انواع رشته‌های مهندسی در کشور فرانسه
رشته معرفی رشته
مهندسی مکانیک مهندسی مکانیک شاخه‌ای از مهندسی است که فیزیک مهندسی و ریاضیات را با دانش مواد تلفیق می‌کند. در این رشته طراحی و ساخت سیستم‌های مکانیکی انجام می‌شود و به مادر علوم مهندسی‌ شهرت دارد.
مهندسی برق در مهندسی برق به الکتریسیته، الکترومغناطیس و الکترونیک پرداخته می‌شود. فراگیرتر شدن استفاده از انرژی الکتریکی و افزایش نیاز به انتقال سریع‌تر اطلاعات، باعث شده تا رشته مهندسی برق به یکی از مهم‌ترین شاخه‌های مهندسی تبدیل شود.
مهندسی شیمی مهندسی شیمی به معنای به‌ کارگیری علوم پایه برای پیاده کردن فرایندهای شیمیایی و فیزیکی در واحد صنعتی است. در واقع مهندسی شیمی با طراحی، ساخت و بهره‌برداری از فرایندها و کارخانجات صنایع شیمیایی مرتبط است.
مهندسی الکترونیک مهندسی الکترونیک یکی دیگر از شاخه‌های مهندسی است که از دانش علمی و اثر الکترون‌ها استفاده می‌کند تا به توسعه قطعات، دستگاه‌ها، سیستم‌ها یا تجهیزات دیگر کمک کند.
مهندسی نفت مهندسی نفت با دانش و فناوری اکتشاف، محاسبات، بهره‌برداری از منابع زیرزمینی مانند نفت و گاز و انتقال آن‌ها به سطح در ارتباط است.
مهندسی زیست پزشکی مهندسی پزشکی یا مهندسی زیست پزشکی یکی از شاخه‌های پرطرفدار مهندسی است که به دنبال ایجاد ارتباط بین علوم مهندسی و علوم پزشکی است.
مهندسی صنایع مهندسی صنایع در تلاش است تا با سامانه‌های پیچیده، دانش، اطلاعات، انرژی و مواد، سامانه‌ها، سازمان‌های پیچیده و… توسعه و بهبود بخشد و آن‌ها را بهینه‌سازی کند.

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان

 




Scroll to Top