اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: فرانسه

رشته شیمی در فرانسه

♦ آموزشگاه آموزش زبان فرانسه اصفهان ♦

 

 

 

 تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه

زبان تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه فرانسوی است اما برخی از دوره های موجود در این کشور به زبان انگلیسی یا زبان های دیگر ارائه می شوند. به طور کلی مهندسی شیمی رشته ای است که به مهارت های زبانی زیادی برای ارتباط نوشتاری و شفاهی، نوشتن گزارش، خواندن مقالات علمی، ارائه پروژه‌ ها یا شرکت در کنفرانس ‌ها نیاز دارد.

 

بدین ترتیب دانشجویانی که قصد تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه را دارند، باید زبان فرانسه را در سطح عالی فرا بگیرند. مدرک زبان مورد نیاز برای این رشته نیاز تا حد زیادی به سطح تحصیلی مورد نظر شما و همچنین شرایط پذیرش دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید، بستگی دارد.

 

 

امروزه دانشجویان باید با شرکت در آزمون های استاندارد مانند TCF، DELF، DALF، TOEFL، IELTS و… مهارت های زبان فرانسوی خود را ثابت کنند. سطح زبان فرانسوی لازم برای تحصیل در این کشور B2 می باشد. اما لازم به ذکر است که برخی از دانشگاه ها به سطح C1 نیاز دارند. همچنین دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند باید حتما در یکی از آزمون های تافل، آیلتس، کمبریج، کمبریج پیشرفته و… شرکت کنند و مهارت های زبانی خود را ثابت کنند.

 

 

 

 

♦ آموزشگاه آموزش زبان فرانسه اصفهان ♦

مهندسی شیمی در فرانسه

تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه شاخه ها و گرایش های مختلفی مانند بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، مهندسی محیط زیست، مهندسی انرژی، مهندسی مواد و مهندسی فرآیند دارد و دانشجویان می توانند از بین گزینه های متنوع تحصیلی، گزینه مد نظر خود را انتخاب کنند. 

برخی از مهم ترین گرایش های مهندسی شیمی در فرانسه برای مقاطع تحصیلی بالاتر شامل موارد زیر می شود.

 

 

 

 

♦ آموزشگاه آموزش زبان فرانسه اصفهان ♦

کارشناسی مهندسی شیمی در فرانسه

تحصیل مقطع کارشناسی مهندسی شیمی در فرانسه یکی از محبوب ترین گزینه ها بین دانشجویان بین المللی می باشد. مدرک لیسانس مهندسی شیمی در این کشور در واقع برنامه ای سه ساله است که دانشجویان را برای ورود به صنایع مختلف مانند انرژی، داروسازی، آرایشی و بهداشتی، بیوتکنولوژی و مهندسی محیط زیست و… آماده می کند.

دانشجویان حین تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه در مقطع لیسانس، به مطالعه اصول اساسی مانند شیمی، فیزیک، ریاضیات و مهندسی می پردازند و همچنین جنبه های عملی طراحی، عملیات، و بهینه سازی فرآیندها و سیستم های شیمیایی را فرا می گیرند.

 

 

 

 

از طرفی این دوره تحصیلی مهارت های ارتباطی، کار تیمی، تفکر انتقادی و حل مسئله دانشجویان را گسترش می دهد. در نهایت برنامه لیسانس مهندسی شیمی در فرانسه با استفاده از دوره های کارآموزی، برنامه های تبادل ها و… دانشجویان را برای ورود به بازار کار آمده می کند.

دانشجویان برای ورود به این مقطع تحصیلی در فرانسه باید دیپلم خود را از یک موسسه آموزشی معتبر اخذ کنند و همچنین در آزمون ورودی دانشگاه مد نظرشان شرکت کنند. دانشجویان باید به زبان فرانسوی تسلط داشته باشند و با شرکت در آزمون زبان فرانسه مدرک تحصیلی معتبر به دست آورند.

 

 

 

 

♦ آموزشگاه آموزش زبان فرانسه اصفهان ♦

امروزه برخی از دانشگاه ها برای قبولی دانشجویان مصاحبه ها را برگزار می کنند و دانشجویان باید در این مصاحبه نیز از خود عملکرد خوبی نشان دهند. در نهایت باید گفت که متقاضیان باید در دروس شیمی، فیزیک و ریاضیات مهارت داشته باشد و نمراتشان در این نمرات بسیار بالا باشد.

 

 

 

 

کارشناسی ارشد مهندسی شیمی در فرانسه

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد مهندسی شیمی در فرانسه نیز یکی دیگر از بهترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی می باشد. مقطع ارشد این رشته در واقع برنامه ای دو ساله است که دانشجویان را برای تحقیقات پیشرفته و مشاغل مرتبط به مهندسی شیمی آماده می کند.

دانشجویان در طول دوره تحصیلی خود جنبه های مختلف این رشته مانند ترمودینامیک، مکانیک سیالات، مهندسی واکنش، کنترل فرآیند و بیوتکنولوژی را فرا می گیرند و پایه های نظری و عملی و همچنین مهارت های لازم برای حل مسائل صنعتی و تحقیقاتی را گسترش می دهند.

 

 

 

جالب است بدانید تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه شامل کار درسی، کار آزمایشگاهی، پروژه ها، سمینارها و پایان نامه شده و دانشجویان می توانند حین تحصیل در انواع دوره های کار آموزی شرکت کنند و مهارت های خود را در این زمینه شغلی گسترش دهند. امروزه مقطع فوق لیسانس مهندسی شیمی در فرانسه توسط وزارت آموزش عالی و تحقیقات فرانسه و فدراسیون مهندسی شیمی اروپا تایید شده و بدین ترتیب مدارک تحصیلی به دست آمده از این مقطع نه تنها در فرانسه بلکه در سراسر اروپا معتبر می باشد.

دانشجویان برای ورود به این مقطع تحصیلی باید مدرک لیسانس مهندسی شیمی یا رشته های مرتبط مانند شیمی، فیزیک، زیست شناسی یا علم مواد را از یک دانشگاه معتبر به دست آورده باشند و همچنین در آزمون ورودی رقابتی دانشگاه شرکت کنند. برخی از موسسات آموزی این کشور به مصاحبه یا انگیزه نامه، رزومه یا نمونه کارها نیاز دارند.

 

 

 

 

دکترا مهندسی شیمی در فرانسه

دوره دکترا مهندسی شیمی در فرانسه یک برنامه سه ساله است که هدف اصلی آن تربیت محققان و مبتکران در زمینه های مختلف مهندسی شیمی می باشد. دانشجویان PhD باید زیر نظر یکی از اعضای هیات علمی و یک تیم تحقیقاتی، در مورد یکی از مباحث مربوط به این رشته تحقیق انجام دهند و در پایان این دوره نیز پایان نامه دکتری بنویسند و از آن دفاع کنند.

دانشجویان دکترا مهندسی شیمی در فرانسه همچنین باید در دوره ها و سمینارهای مرتبط با موضوع تحقیقات خود شرکت کنند و به گسترش مهارت های خود بپردازند. دانشجویان برای اخذ پذیرش در این مقطع تحصیلی باید مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاهی معتبر به دست آورند و همچنین به زبان فرانسوی یا انگلیسی تسلط بسیار خوبی داشته باشند.

یکی دیگر از شرایط مهم برای قبولی در این مقطع داشتن توصیه نامه از یک استاد راهنما یا یکی از اعضای هیئت علمی در موسسه انتخاب شده می باشد. دانشجویان همچنین باید رزومه ای داشته باشند که دستاوردهای تحصیلی، انتشارات و تجربه کاری مرتبط را شرح می دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

♦ آموزشگاه آموزش زبان فرانسه اصفهان ♦

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان

 

 




Scroll to Top